داروی گیاهی برای ترک شیشه

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/10/17

داروی گیاهی برای ترک شیشه کافی نیست! به این معنی که طب سنتی نمی‌تواند به تنهایی برای درمان اعتیاد به شیشه موثر واقع شود. باید بدانید که ترک اعتیاد به شیشه یک موضوع جدی است که نیاز به راهنمایی متخصص اعتیاد دارد. بنابراین اگر دچار وابستگی یا اعتیاد به شیشه شده‌اید، نیازمند مشاوره و درمان متخصصین روان‌شناسی و روان‌پزشکان هستید. در این راستا می‌توانید با کادر درمانی مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس بگیرید.

اما برخی افراد مشتاق استفاده از داروی گیاهی ترک شیشه برای بهبود روند درمان هستند، از این رو ما در این مطلب به بررسی ترک شیشه با داروی گیاهی خواهیم پرداخت. اگر شما جزء این دسته از افراد هستید، این مطلب برای شماست! برای یادگیری بیشتر به خواندن ادامه دهید.

داروی گیاهی ترک شیشه چیست؟

درمان اعتیاد به شیشه شامل علائم ترک بسیار شدید و ناخوشایند است که تنها با به‌کارگیری داروی ترک شیشه گیاهی نمی‌توان آن‌ها را مدیریت کرد؛ مثلا در درمان اختلالات روانی حاصل از اعتیاد شیشه و عادت های مخرب حتما باید به پزشکان و روانشناسان ترک اعتیاد رجوع شود تا درمان ترک شیشه تضمینی صورت گیرد. استفاده از داروهای گیاهی در روند ترک شیشه تنها می‌تواند برخی از علائم ترک را درمان کند.

ترک شیشه یک فرآیند چالش‌برانگیز و نیازمند توجه و کمک‌های متعدد است.  برخی از گیاهان دارویی که معتبرترین و مؤثرترین در کمک به ترک شیشه هستند، شامل گیاهانی مثل آلوئه‌ورا می‌باشند. این گیاهان به عنوان مکمل‌های طبیعی می‌توانند در کاهش اضطراب، بی‌قراری، خواب نامنظم و بهبود سلامت عمومی فرد نقش مؤثری ایفا کنند. با این حال، قبل از هر نوع استفاده از داروهای گیاهی، مهم است که نظر یک متخصص یا پزشک را جویا و مصرف را با دقت و با توجه به شرایط فردی و توصیه‌های پزشکی انجام دهیم.

داروی گیاهی ترک شیشه چیست؟

علائم ترک شیشه شامل چه مواردی است؟

همان‌گونه که گفتیم علائم ترک شیشه تنها با کاربرد انواع داروی ترک شیشه گیاهی بهبود نمی‌یابد و برای مدیریت و کنترل آن‌ها باید از داروهای پزشکی و همچنین روانشناس ترک اعتیاد نیز کمک گرفت. علائم مذکور می‌توانند جسمی یا روانی باشد که در زیر آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

علائم جسمی: ترک شیشه ممکن است با علائم جسمی متنوعی همچون خستگی شدید، بی‌خوابی، سردرد، افزایش اشتها، وزوز گوش، ترشح بینی و … همراه باشد.

علائم روانی: افراد ممکن است احساساتی ناپایدار شامل افسردگی، اضطراب، ترس، اختلال در خواب، تحریک بیش از حد، افکار و وسوسه‌های خطرناک داشته باشند.

ممکن است بتوانید از داروی گیاهی ترک شیشه به منظور بهبود برخی از این علائم کمک بگیرید، اما باید بدانید که کنترل بسیاری از این علائم توسط متخصصین و با استفاده از روش های پزشکی اعتیاد امکان‌پذیر است.

انواع داروی گیاهی برای ترک شیشه

ترک شیشه با دارو گیاهی منجر می‌شود تا در طی فرایند سم زدایی شیشه متحمل درد کمتری شوید. برخی از انواع داروی ترک شیشه گیاهی که به تسکین استرس و اضطراب کمک می‌کنند و ممکن است در کنترل و مدیریت علائم ترک مذکور مفید باشند، عبارتند از:

• گیاه آلوئه‌ورا  Aloe Vera

این گیاه دارای خاصیت آرام‌بخشی و ضد‌اضطرابی است و می‌تواند بیقراری و اضطراب ناشی از ترک شیشه را بهبود ببخشد.

• نعناع (Peppermint)

چای نعناع یا محلول‌های عصاره نعناع می‌توانند به تسکین اعصاب کمک کنند. از این رو برای تنظیم نوسانات خلقی در طی فرایند سم زدایی ترک شیشه مناسب هستند.

• لاوندر (Lavender)

عصاره لاوندر به عنوان یک داروی گیاهی ضد اضطراب طبیعی شناخته می‌شود و می‌تواند در بهبود اضطراب ناشی از ترک شیشه مفید واقع شود.

• کامومیل (Chamomile)

چای کامومیل خاصیت آرام‌بخشی دارد و می‌تواند به کنترل استرس و اضطراب ناشی از ترک شیشه کمک کند.

•  والریان (Valerian)

این گیاه به عنوان یک آرام‌بخش قوی شناخته می‌شود و ممکن است در بهبود استرس و اضطراب در طی فرایند سم زدایی شیشه موثر باشد.

انواع داروی گیاهی برای ترک شیشه

روش صحیح ترک شیشه

برای این‌که بدانید چگونه شیشه را ترک کنید تا دچار عود نشوید، باید با متخصصین مراکز درمانی معتبر نظیر کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس بگیرید. اما ما به‌طور کلی رویکردهای ترک شیشه را در زیر بررسی می‌کنیم تا از روند درمان کلی اعتیاد به شیشه با خبر باشید:

• انجام سم زدایی تدریجی شیشه
  • دارودرمانی (به منظور بهبود علائمی که در طی سم زدایی بدن از شیشه به‌وجود می‌آید. علت بروز این علائم این است که بدن به وجود شیشه عادت کرده و در طی فرایند سم زدایی ترک اعتیاد-پاکسازی بدن از شیشه- به عدم حضور شیشه واکنش نشان می‌دهد.)

دارودرمانی می‌تواند به‌صورت استفاده از داروی ترک شیشه گیاهی و کاربرد داروهای پزشکی برای بهبود علائم ترک جسمی و روانی انجام شود.

• روان درمانی (به منظور بررسی علل گرایش به اعتیاد و همچنین درمان آن‌ها) صورت می‌گیرد.

برای ترک اعتیاد به شیشه نیازمند کمک حرفه‌ای هستید!

اگر حتی بخواهید اقدام به ترک شیشه در خانه کنید یا اینکه اعتقاد زیادی به طب سنتی داشته باشید! این یک واقعیت بدون انکار است که ترک شیشه به دلیل بروز علائم ترک ناخوشایند نیازمند دریافت کمک حرفه‌ای می‌باشد. بنابراین اگر می‌خواهید از داروی گیاهی ترک شیشه استفاده کنید، باید بدانید که درمان اعتیاد شیشه به تنهایی با این رویکرد امکان‌پذیر نیست و تنها می‌تواند نقش کوچکی در فرایند ترک داشته باشد. انتخاب با شماست!

اگر مشتاق ترک شیشه در مرکز درمانی خوب مانند کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی هستید، معطل نکنید و همین امروز با مشاورین ما تماس بگیرید. با نظارت متخصصین کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی، بدون تحمل درد و خماری زیاد، خواهید توانست شیشه را ترک کنید و دوباره زندگی سالم و طبیعی داشته باشید.

1402/10/17