۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

ترک اعتیاد به شیشه بدون دارو چگونه است؟

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/10/17
امتیاز به نوشته:
5/5

بطور کلی فرایند درمان اعتیاد به شیشه، به دلیل بروز علائم ترک شیشه، با چالش های زیادی همراه بوده و نیازمند مشاوره حرفه‌ای است. معمولا به منظور بهبود و کاهش شدت عوارض ترک شیشه از دارودرمانی استفاده می‌شود. اما برخی از افراد قصد دارند از روش ترک شیشه بدون دارو استفاده کنند.

ترک شیشه بدون دارو ممکن است موفق باشد، اما برای به ثمر رسیدن آن لازم است تا حتما تحت نظارت متخصصین یک مرکز درمانی خوب نظیر کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی قرار بگیرید. در این مطلب قصد داریم تا روش ترک شیشه بدون دارو و مراحل آن را بررسی کنیم. اگر مشتاق ترک اعتیاد شیشه هستید، با ما همراه باشید.

ترک شیشه بدون دارو - کلینیک جوادی

روش ترک شیشه بدون دارو چگونه است؟

مراحل ترک اعتیاد شیشه بدون دارو بصورت زیر است:

1. شناخت و پذیرش مشکل اعتیاد به شیشه

اولین قدم در ترک اعتیاد شیشه، شناخت و پذیرش وجود مشکل است. اعتیاد، یک مشکل واقعی است و اگر آن را بپذیرید، اولین گام درمان را برداشته‌اید.

2. خود مراقبتی و حمایت از خود

خودتان را مورد حمایت قرار دهید. مراقبت از سلامتی جسمی و روحی خود، تغذیه مناسب برای درمان ترک شیشه، ورزش و تمرینات معنوی می‌تواند انگیزه لازم را برای فاصله گرفتن از اعتیاد در شما تقویت کند.

3. درخواست حمایت

درخواست حمایت از خانواده و دوستان قابل اعتماد که به شما در روند ترک شیشه بدون دارو کمک کنند، به هیچ عنوان نشانه ضعف شما نیست و می‌تواند در روند درمان اعتیاد شیشه بسیار موثر باشد. اما توجه داشته باشید که این نوع حمایت کافی نیست. شما نیاز به یافتن یک مشاور و روانشناس ترک اعتیاد خوب دارید که می‌توانید آن را در مراکز تخصصی ترک اعتیاد در تهران مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی بیابید. روانشناس ترک اعتیاد می‌تواند در مدیریت و کنترل علائم روانی ترک کمک شایانی بکند.

حمایت خانواده در ترک شیشه- کلینیک دکتر جوادی

4. تغییر محیط جهت ترک شیشه بدون دارو

محرک ها نقش بسیار مهمی در عود اعتیاد شما به شیشه دارند. یکی از محرک های مهم، محیط مصرف شیشه است. اگر در خانه مصرف کرده‌اید، تاکید می‌کنیم که ترک شیشه در منزل را فراموش کنید و برای ترک شیشه بدون دارو با مرکزی مانند مرکز دکتر جوادی تماس بگیرید. مرکز ترک شیشه دکتر جوادی ارائه درمان بستری، می‌تواند بصورت 24 ساعته و شبانه روزی علائم ترک شما را کنترل نماید و همچنین امکان ترک شیشه در محیطی آرامبخش را برای شما فراهم خواهد کرد.

5. پیش بینی مشکلات بوجود آمده در روند درمان اعتیاد شیشه

اصولا ابهام در مورد هر چیزی، موجب استرس و نگرانی در افراد خواهد شد، اعتیاد نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع زمانی که بدانید بطور کلی چه چیزهایی را قرار است در فرایند ترک شیشه بدون دارو تجربه کنید، می‌توانید شرایط را بهتر کنترل و مدیریت نمایید.  اگر بخواهید روش ترک شیشه بدون دارو را امتحان کنید، باید بدانید که علائم ترک شیشه بدون تجویز دارو بوسیله پزشک و روانپزشک ترک اعتیاد، کار درمان را مشکل خواهد کرد. اما آگاهی از این علائم می‌تواند به شما کمک کند تا آمادگی لازم را برای فرایند درمان پیدا کنید. همچنین آگاهی از روند ترک شیشه بدون دارو، کمک می‌کند تا روش های مقابله با چالش‌ها را، قبل از شروع درمان، بیابید و برای انجام فرایند بطور کامل آماده باشید. برای آگاهی از علائم ترک شیشه بعد از سه ماه به مقاله آن مراجعه کنید.

6. انجام مشاوره و روان درمانی

سم زدایی را می‌توان به عنوان یک مرحله مهم در روند ترک شیشه در نظر گرفت. اما باید توجه داشته باشید که روان درمانی یک مرحله مکمل و بسیار موثر در انجام فرایند ترک شیشه بدون دارو است. در حقیقت حضور مشاور و روان درمانگر می‌تواند به شما در مدیریت احساسات، افکار مخرب و بهبود روحی کمک کند. از تکنیک‌های مانند مدیتیشن، تمرین ذهن‌آگاهی و تراپی‌های مشابه نیز می‌توانید به منظور تسریع روند درمان استفاده کنید. اگر می‌خواهید برای ترک شیشه از یک مشاوره خوب کمک بگیرید، می‌توانید با مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس گرفته و از خدمات روان درمانی اعتیاد بهره بگیرید.

7. تعهد داشتن به تغییر!

این نکته از مراحل ترک شیشه بدون دارو در کلینیک ترک اعتیاد نیست! بلکه کاملا درونی و بسیار مهم است. شما باید اراده و تعهد لازم را برای تغییر و بدست آوردن زندگی سالم و بدون مصرف شیشه داشته باشید. اگر واقعا تصمیم گرفته‌اید که اعتیاد به شیشه را برای همیشه کنار بگذارید، باید روی تصمیم خود متعهد بمانید. مشاور ترک اعتیاد می‌تواند در تقویت انگیزه شما برای طی کردن مسیر درمان موثر باشد، اما قبل از آن تصمیم شما برای ترک و تعهد به آن بسیار مهم است.

8. صبر و پشتکار داشته باشید

از همین ابتدا باید بدانید که  ترک شیشه بدون دارو و یا حتی با استفاده از دارودرمانی، یک فرآیند طولانی بوده که نیازمند صبر و پشتکار زیادی است. انتظار نتایج سریع را نداشته باشید و به خودتان برای مشاهده تغییرات مثبت، زمان بدهید.

برای ترک شیشه بدون دارو، کمک حرفه‌ای دریافت کنید!

برای ترک شیشه، مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد یک گام مهم و اساسی است. در این کلینیک‌ها، تیم‌های متخصص و متعهد با تجربه در زمینه ترک اعتیاد فرآیند ترک شیشه را هدایت می‌کنند. افراد در این کلینیک‌ها با ارائه خدمات مشاوره، ارزیابی و درمانی تحت نظر متخصصین متعهد قرار می‌گیرند. این تیم‌ها برنامه‌های ترکیبی را ارائه می‌دهند که شامل مشاوره فردی و گروهی، روش‌های درمانی متنوع، پشتیبانی روانی و پزشکی و فعالیت‌های جسمی و روحی مفید هستند. هدف این کلینیک‌ها از ارائه خدمات گوناگون، کمک به فرد در ترک مواد مخدر، بهبود سلامتی روانی و جسمی او و بازگشت به زندگی سالم و مثبت است.

بطور کلی مهم‌‎ترین نکته در انجام فرایند ترک شیشه بدون دارو این است که از منابع حرفه‌ای و متخصصان مشاوره اعتیاد استفاده کنید. این متخصصین می‌توانند شما را بهتر هدایت کنند و به شما راه‌حل‌های مناسب‌تری برای ترک اعتیاد شیشه بدون کاربرد دارو، ارائه دهند. در این راستا می‌توانید از متخصصین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی کمک بگیرید، ما آماده مشاوره به شما عزیزان هستیم.

1402/10/17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 13 =