۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

ماده مخدر میو میو

ماده مخدر میو میو
آخرین تاریخ آپدیت: 1402/10/23
امتیاز به نوشته:
5/5

مفدرون (Mephedrone) که در اصطلاح عامیانه آن را ماده مخدر میو میو یا (M-Cat) می‌نامیم، در دهه 2000 میلادی در خیابان‌های بریتانیا ظاهر شد. مفدرون که یک محرک مصنوعی و شبیه به آمفتامین‌ها و قرص اکستازی است، به عنوان یک ماده تفریحی در میان افرادی که به کلاب و مهمانی می‌رفتند به سرعت رواج پیدا کرد. اما عوارض مصرف میو میو سریعا نشان داد که این ماده قابلیت اعتیادآوری بالایی دارد، از اینرو سریعا ممنوع شد. اعتیاد به میو میو تبعات زیادی دارد و می‌تواند تمام ابعاد زندگی فرد را تحت شعاع قرار دهد، از اینرو ترک میو میو ضروری است. اگر تجربه مصرف این ماده را دارید و یا دچار اعتیاد به آن شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم به خواندن این مطلب ادامه دهید تا از علائم ترک میو میو و راه درمان اعتیاد به میو میو را یاد بگیرید.

ماده مخدر میو میو چیست؟

نام شیمیایی ماده مخدر میو میو ، 4-متیل متکاتینون است. این ماده را می‌توان یک محرک مصنوعی از خانواده آمفتامین و کاتینون دانست. اثرات مخدر میو میو بر مغز مانند علائم مصرف کوکائین و قرص اکستازی بوده و منجر به آزادسازی انتقال دهنده‌های عصبی نظیر دوپامین، سروتونین و نوراپی نفرین می‌شود که در ادامه این فرایند افراد حس سرخوشی، افزایش انرژی و بهبود خلق و خو را تجربه می‌کنند. اما این ماده، عاری از عوارض جانبی نیست! از جمله عوارض مصرف میو میو می‌توان به تپش قلب، فشار خون بالا، اضطراب شدید ، توهم و پارانویا اشاره کرد، که تمامی این موارد در کنار پتانسیل اعتیاد به میو میو، شما را مجبور به انتخاب بین دو گزینه فنا دادن زندگی خود و یا بهبود آن از طریق درمان اعتیاد به میو میو می‌کند.

عوارض مصرف میو میو

عوارض مصرف میو میو با ایجاد شدن اعتیاد به آن طبیعتا افزایش می‌یابد و بر تمام ابعاد زندگی شما تاثیر خواهد داشت. از جمله عوارض سوءمصرف میو میو یا مفدرون و اعتیاد به آن عبارت است از:

  • مشکلات قلبی عروقی

سوءمصرف میو میو و اعتیاد به آن، بطور قابل توجهی ضربان قلب و فشار خون را افزایش می‌دهد و منجر به فشار قلبی عروقی می‌شود. این امر مصرف کنندگان مزمن ماده مخدر میو میو را با خطرات حمله قلبی، سکته مغزی و سایر اختلالات مربوط به قلب همراه می‌کند.

  • آسیب عصبی و تشنج

تحریک شدید سیستم عصبی می‌تواند منجر به تشنج شود(به ویژه در دوزهای بالا یا در حین ترک اعتیاد میو میو. )

  • آسیب کبدی و یا کلیوی

از جمله عوارض مصرف میو میو در بازه زمانی طولانی مدت، نارسایی کبدی و یا کلیوی است.

  • خطر سوءمصرف میو میو

عوارض مصرف زیاد میو میو، شامل بیقراری شدید، تپش قلب، توهم و هیپرترمی شدید است که می‌تواند کشنده باشد.

  • اختلالات روان شناختی

مصرف ماده مخدر میو میو در مقدار زیاد، منجر به اختلالات شناختی اساسی می‌شود و با مشکلات حافظه، اختلال در تمرکز و اختلال در توانایی تصمیم گیری همراه خواهد بود.

  • اختلال در روابط

اعتیاد به مفدرون می‌تواند به دلیل تغییر در رفتار، کناره گیری اجتماعی، نادیده گرفتن مسئولیت‌ها و تصمیماتی که اغلب همراه با مصرف مواد مخدر میو میو است، به روابط آسیب دیده با خانواده و دوستان منجر شود.

عوارض مصرف میو میو

  • مشکلات کاری و تحصیلی

اثرات مفدرون بر توانایی‌های شناختی می‌تواند منجر به عملکرد ضعیف در محل کار و مدرسه شود. مصرف منظم میومیو می‌تواند منجر به غیبت مکرر شود که بر پیشرفت تحصیلی یا ثبات شغلی تأثیر می‌گذارد.

  • مشکلات حقوقی

مصرف و توزیع میو میو غیرقانونی است و شما را درگیر مسائل حقوقی خواهد کرد.

با این تفاسیر بنظر می‌رسد که ترک اعتیاد به میو میو بسیار ضروری باشد، اینطور نیست؟! اما درمان اعتیاد میو میو مانند هر ماده دیگری دارای علائم ترک میو میو است که می‌تواند برای شما ناخوشایند باشد. به همین علت لازم است تا جهت درمان به یک مرکز ترک اعتیاد خوب مانند کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دکتر جوادی مراجعه کنید.

علائم ترک میو میو

علائم ترک مفدرون یا M-CAT می‌تواند بسیار شدید باشد. این ماده تمایل دارد سریعتر از داروهایی مانند MDMA یا Molly بر مغز تأثیر بگذارد و سریعتر متابولیزه شود. این به آن معناست که ماده مخدر میو میو نیمه عمر کوتاهی دارد و کاربران برای حفظ حس سرخوشی مجبور به مصرف مدام آن هستند، همین امر در نهایت منجر به اعتیاد به میو میو خواهد شد، اگر قبل از آن دچار اوردوز شدید مفدرون نشوید!

قطع مصرف و ترک میو میو پس از شروع چرخه وابستگی و اعتیاد دشوار است. برای جلوگیری از عود لازم است تا به منظور بهبود  کاهش شدت علائم ترک میو میو کمک پزشکی دریافت کنید.

رایج ترین علائم ترک میو میو یا مفدرون عبارتند از:

  • خستگی
  • افسردگی
  • مشکل خواب
  • اضطراب
  • گرفتگی بینی
  • لرز
  • مشکلات گوارشی
  • افزایش اشتها
  • میل شدید به ماده مخدر میو میو
  • مشکل در تمرکز
  • افکار خودکشی
  • کابوس

معمولا کاربران برای جلوگیری از بروز علائم ترک، دوباره به مصرف میو میو روی می‌آورند و  به دلیل اینکه سم زدایی منجر به کاهش تحمل فرد شده است، ممکن است دچار سوءمصرف میو میو و عوارض آن شوند.

به همین دلیل است که می‌گوییم که ترک اعتیاد میو میو باید با کمک پزشکی و تحت نظارت متخصصین اعتیاد مجرب مانند کادر درمانی مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی انجام گیرد.

راه درمان اعتیاد به میو میو

بهترین روش ترک میو میو استفاده از یک رویکرد جامع متشکل از چندین رویکرد برای درمان اعتیاد به میو میو است که هر کدام بخشی از اعتیاد را درمان می‌کنند:

  • سم زدایی

اولین گام بهبودی و درمان اعتیاد به میو میو، سم زدایی ترک اعتیاد است. سم زدایی و پاکسازی میو میو از بدن باعث می‌شود تا بر وابستگی و اعتیاد فیزیکی به این ماده غلبه کنید. سم زدایی مخدر میو میو باید تحت نظارت پزشکی انجام گیرد تا بصورت ایمن طی شود. در طی این فرایند علائم ترک میو میو بروز می‌کند و کادر پزشکی کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی، با استفاده از دارو آن‌ها را مدیریت می‌کنند.

  • توانبخشی

این مرحله جایی است که تمام علل زمینه‌ای اعتیاد به میو میو شناسایی و توسط روانشناس و روانپزشک ترک اعتیاد حاضر در مرکز دکتر جوادی رسیدگی و حل می‌شوند.

  • مراقبت های بعدی

پس از توانبخشی، حمایت مداوم از طریق گروه درمانی هفتگی به جلوگیری از عود و حفظ بهبودی شما در آینده کمک می‌کند.

همین امروز برای ترک ماده مخدر میو میو اقدام کنید

شروع درمان اعتیاد به میو میو، با پذیرش مشکل اعتیاد و جستجوی کمک حرفه‌ای آغاز می‌شود. پزشکان حاضر در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی می‌توانند با بهره گیری از دانش روز دنیا و امکانات موجود، اعتیاد به میو میو را درمان کنند. بنابراین اگر شما یا یکی از عزیزانتان با اعتیاد به مفدرون دست و پنجه نرم می‌کنید، همین امروز با مشاورین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس بگیرید و مسیر بهبودی را آغاز کنید.

1402/10/23

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 7 =