ماده مخدر بنزای

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/10/20

ماده مخدر بنزای از ترکیب چندین ماده شیمیایی بدست می‌آید و مصرف آن متاسفانه اخیرا در بین جوانان رواج گسترده‌ای پیدا کرده است. این ماده در خیابان با نام‌های سوئیت و بیگ بنگ شناخته می‌شود. قیمت بنزای ارزان است، از اینرو خیلی آسان در دسترس عموم قرار می‌گیرد. در این مطلب قصد داریم تا در مورد علائم ترک بنزای، چرایی و راه درمان اعتیاد به بنزای صحبت کنیم. اگر خودتان یا اطرافیانتان بونزای مصرف می‌کنید، توصیه می‌کنیم با ما همراه باشید.

علائم مصرف بنزای

شاید تعجب کنید، اما عوارض مصرف بنزای از علائم مصرف کوکائین و شیشه بیشتر است! رایج ترین عوارض مصرف این ماده که با اعتیاد بیشتر هم خواهد شد و ترک بنزای را ضروری می‌کند، عبارت است از:

• خطر ابتلا به سکته قلب
  • تپش قلب
  • بالا رفتن فشار خون
  • بی قراری
  • تاری دید
  • توهم
  • کما

مصرف زیاد بنزای، روی 2 عضو حیاتی بدن یعنی قلب و مغز تاثیر منفی زیادی دارد. بنزای فرد را آرام می‌کند و اضطراب او را کاهش خواهد داد، تا اینجا که بنظر می‌رسد که همه چیز خوب است! اما آرام بخشی آن به حدی زیاد است که نه تنها عملکرد مغز، بلکه عملکرد قلب را نیز کند می‌کند و در ادامه ماجرا و با سوءمصرف بنزای ممکن است که حتی موجب مرگ نیز شود. به همین دلیل است که می‌گوییم قطع مصرف و ترک اعتیاد بنزای را باید در اولویت کارهای خود قرار دهید.

اوردوز بنزای

اگر فکر می‌کنید که باید با گذشت زمان و مصرف زیاد بنزای دچار اوردوز می‌شوید، سخت در اشتباهید. بسیار مهم است که بدانید حتی ممکن است در دفعه اول مصرف نیز دچار اوردوز بنزای شوید. علائم اوردوز بنزای عبارت است از:

• گیجی
  • تپش قلب

علائم ترک بنزای

ترک بنزای به هیچ عنوان آسان نیست، زیرا با بروز علائم ترک بنزای همراه است. مقاومت در مقابل این عوارض معمولا به تنهایی مشکل است، از اینرو لازم است تا برای آن به بهترین مراکز ترک اعتیاد در تهران مراجعه کنید.

زمانی که شما برای قطع مصرف بنزای اقدام می‌کنید، بدن شما به نبود و کاهش دوز بنزای واکنش نشان می‌دهد و این واکنش در قالب عوارض ترک بنزای بروز خواهد کرد. علائم ترک بنزای عبارت است از:

• هوس و میل زیاد به بنزای
  • بی اشتهایی
  • عصبی بودن و پرخاشگری
  • اختلالات خواب (بیخوابی)
  • اضطراب
  • اختلالات گوارشی
  • تحریک پذیری

با توجه به علائم ترک بنزای لازم است تا برای درمان اعتیاد آن، به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه کنید. مدت زمان ترک بنزای، کم است و به مرور زمان از شدت علائم ترک بنزای کاسته می‌شود.

راه درمان اعتیاد به بنزای

معمولا کسانی که بنزای مصرف می‌کنند(مانند افرادی که ماریجوانا می‌کشند) به اعتیاد خود باور ندارند. در حالیکه مرحله اولیه درمان اعتیاد به بنزای ، پذیرش اعتیاد است. آن‌ها بدون توجه به دوز مصرفی، بنزای می‌کشند و این منجر به تحمل، وابستگی و اعتیاد به بنزای می‌شود. پس از مدتی این دسته از افراد با عوارض مصرف بنزای جسمی، روانی و اقتصادی و اجتماعی مواجه می‌شوند و در ناخوادآگاه خود می‌دانند که به بنزای معتاد شده‌اند. برای این دسته از افراد لازم است تا شما به عنوان دوست و یا خانواده فرد او را آگاه کنید و اگر صحبت شما فایده نداشته باشد، می‌توانید روی کمک یک روانشناس ترک اعتیاد ماهر حساب باز کنید.

برخی از افراد هم هستند که پذیرش اولیه را دارند و در چگونگی ترک بنزای دچار سردرگمی هستند. راه درمان اعتیاد به بنزای مختلف است و لازم است تا با آن‌ها آشنا باشید و برای ترک اعتیاد به بنزای، کمک حرفه‌ای دریافت کنید.

برای ترک بنزای شما به افراد متخصص اعتیاد در حوزه سلامت روان نیاز دارید؛ مانند مشاور ترک اعتیاد، روانشناس و روانپزشک ترک اعتیاد تا بتوانید در مقابل علائم ترک بنزای مقاومت کنید و دوره زمانی ترک اعتیاد بنزای را با موفقیت پشت سر بگذرانید. به همین دلیل بهترین راه درمان اعتیاد به بنزای مراجعه به معتبرترین مرکز ترک اعتیاد کشور است تا بتوانید ترک بنزای را بدون دغدغه و راحت طی کنید.

نکات مهم در مورد ترک اعتیاد بنزای

نکات زیر را در مورد بنزای و ترک آن مدنظر داشته باشید:

• بنزای بسیار خطرناک است و شما ممکن است در بار اول مصرف اوردوز کنید. به هیچ عنوان مصرف و حتی امتحان کردن این ماده را توصیه نمی‌کنیم، زیرا عوارض مصرف بنزای بسیار زیاد و آسیب زا است و سوءمصرف آن حتی ممکن است خطر مرگ را در پی داشته باشد.
  • بنزای به عنوان یک مخدر توهم زا در کشور ما تا حدود زیادی ناشناخته است و افراد از عوارض مصرف آن اطلاع زیادی ندارند. این درحالیست که پتانسیل اعتیاد به این ماده بسیار بالاست و علاوه بر وابستگی و اعتیاد، می‌تواند تمام ابعاد زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.
  • برای درمان اعتیاد بنزای لازم است تا تغذیه مناسب را رعایت کنید. میوه و سبزیجات و خوردن لبنیات را برای درمان اعتیاد این ماده فراموش نکنید.

در این مطلب راجع به ماده مخدر بنزای صحبت کردیم. بونزای یا بنزای به شدت اعتیاداور بوده و می‌تواند تاثیرات منفی زیادی داشته باشد. بدیهی است که با اعتیاد به این ماده، عوارض مصرف بنزای نیز بیشتر می‌شود و این روند روز به روز شما را به ناکامی بیشتری از لحاظ روحی و همچنین اختلالات جسمی بیشتری می‌کشاند.

برای درمان اعتیاد به بنزای، به دلیل بروز علائم ترک ناخوشایند، لازم است تا حتما کمک حرفه‌ای دریافت کنید. در این راستا می‌توانید از متخصصین مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی بهره بگرید. از عوارض مصرف بنزای خسته ‌اید؟! کافیست همین حالا با متخصصین کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس گرفته و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

1402/10/20