مدت زمان ترک شیشه

بسیاری از افرادی که قصد ترک شیشه را دارند از متخصصین کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی می‌پرسند:”ترک شیشه چند روز طول می‌کشد؟” به همین دلیل امروز می‌خواهیم راجع به مدت زمان لازم برای ترک صحبت کنیم.

بطورکلی مدت زمان ترک شیشه کاملا وابسته به میزان و مدت مصرف شیشه، وجود یا عدم وجود اختلالات جسمی و روانی و همچنین ژنتیک فرد است. به همین علت می‌توان گفت زمان ترک از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با این حال 24 تا 48 ساعت پس از قطع مصرف بسیار مهم است و برای ایمن طی کردن آن توصیه می‌شود تا کمک حرفه ای دریافت کنید.

شیشه یا مت‌آمفتامین یک ماده محرک قوی است که موجب حس سرخوشی در فرد می‌شود. متاسفانه شیشه پتانسیل اعتیاد بالا و عوارض ترک خطرناکی دارد. از این رو توصیه می‌شود تا برای ترک به یک مرکز ترک اعتیاد خوب مانند کلینیک دکتر جوادی مراجعه کنید. اما چگونه می‌توان متوجه شد دچار اعتیاد یا وابستگی به شیشه شده‌اید؟ علائم زیر را بخوانید.

ترک ماده مخدر شیشه چند روز طول می‌کشد؟

مدت زمان لازم برای ترک در بازه زمانی بین 2 هفته تا چند ماه است. اما معمولا دوره بحرانی حدود 10 روز طول می‌کشد و در طول این دوره علائم ترک به اوج خود خواهد رسید. بعد از این مدت زمانی، علائم فیزیکی فروکش می‌کنند و بدن شروع به بهبود می‌کند.

مدت زمان لازم برای ترک ماده مخدر شیشه بستگی به عوامل متعددی دارد که از جمله میزان و مدت زمان مصرف، ویژگی‌های فردی، میزان وابستگی، و روش‌های ترک است. ترک شیشه فرآیندی طولانی و چالش‌برانگیز است و نمی‌توان آن را به چند روز محدود کرد. برخی افراد ممکن است به مدت چند هفته تا چند ماه به طول بیانجامند تا از وابستگی به این ماده خارج شوند. مهم‌ترین نکته این است که فرد اراده‌ی قوی و پشتیبانی مناسب را داشته باشد تا بتواند فرآیند ترک را با موفقیت و بهبود در سلامتی خود پیش ببرد. همچنین، همکاری با تیم درمانی متخصص و رعایت راهنماها و مشوره‌های آنان در این مسیر، امری بسیار حائز اهمیت است.

علائم ترک ماده مخدر شیشه

شیشه اگرچه معمولا دارای علائم ترک کشنده نیست اما می‌تواند بسیار خطرناک باشد، از اینرو برای کنترل نشانه‌های مذکور لازم است تا به یک مرکز درمانی خوب مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی مراجعه کنید تا متخصصین این مرکز با استفاده از بهترین روش شیشه و دارو درمانی، از شدت علائم ترک بکاهند. نشانه های ترک عبارتند از:

• لرز
  • تحریک پذیری
  • اضطراب و افسردگی
  • افزایش اشتها
  • پارانویا
  • معده درد

گاهی مدت زمان لازم برای ترک بطور کامل می‌تواند به ماه‌ها برسد. زیرا ممکن است برخی افراد علائم روانی ترک را تا ماه‌ها داشته باشند، این دسته از افراد به منظور کنترل علائم ترک، می‌توانند در جلسات روان درمانی مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی شرکت کنند.

مدت زمان لازم برای  ترک شیشه

مدت زمان ترک شیشه در کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی، به دلیل نظارت و مدیریت علائم توسط کادر درمانی، چیزی حدود 2 هفته است که در زیر به جدول زمانی آن اشاره می‌کنیم.

روز 1 تا 3

بحرانی ترین زمان ترک، این دوره زمانی است. در این بازه زمانی اثرات خوشایند شیشه از بین می‌روند و شما علائم حادی را تجربه خواهید کرد. علت بروز علائم حاد شیشه این است که بدن در حال ایجاد سازگاری با شرایط بدون شیشه است و از خود واکنش نشان می‌دهد. علائم این دوره زمانی عبارتند از: تعریق زیاد، تهوع، خستگی و…

روز 4 تا 7

در این مدت زمان ترک، علائمی مانند بی‌قراری، میل زیاد به شیشه، تحریک پذیری، افسردگی و نوسانات خلقی را تجربه خواهید کرد.

روز 8 تا 15

در این مدت زمانی ترک، علائم فیزیکی ترک شروع به بهبود می‌کنند. اما ممکن است علائم نوسانات خلقی، افسردگی و میل به شیشه همچنان پابرجا باشد. دارو درمانی به مدیریت علائم ترک و بهبود خواب شما کمک شایانی خواهد کرد.

روز 16 تا 30

امکان دارد یک سری علائم ترک روانی مانند افسردگی و اضطراب باقی بمانند. اما بیمار بطور کلی روند رو بهبودی را حس می‌کند و اشتها و خواب او بهتر خواهد شد.

بعد از یک ماه

اکثر افراد بعد از یک ماه از ترک احساس بهتری دارند، زیرا مدت زمان لازم برای ترک طی شده است. اما برخی از افراد ممکن است همچنان اضطراب، افسردگی و نوسانات خلقی را داشته باشند. لازم نیست نگران باشید، کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی با برگزاری جلسات روان درمانی می‌تواند علائم شما را بهبود ببخشد.

در این مطلب “مدت زمان لازم برای ترک شیشه” را بررسی کردیم. حالا می‌دانیم که شما برای ایمن طی کردن فرایند ترک نیاز به کمک حرفه‌ای و مراجعه به معتبرترین مراکز ترک در تهران دارید. اگر می‌خواهید اعتیاد به شیشه را درمان کنید، می‌توانید با متخصصین مرکز دکتر جوادی تماس بگیرید، ما در مسیر درمان همراه شما خواهیم بود.