روش ترک شیشه

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/10/17

متاسفانه شیشه یک ماده به شدت اعتیادآور بوده و ممکن است مصرف 1 تا 2 بار نیز منجر به اعتیاد گردد. درمان ترک شیشه، مانند هر ماده دیگری با بروز علائم ترک همراه است. علائم ترک شیشه در واقع واکنش بدن به شرایط قطع مصرف یا کاهش دوز شیشه و ایجاد سازگاری با عدم حضور شیشه است.

یکی از دلایلی که ما ترک شیشه در منزل ( به تنهایی و بدون دریافت کمک) را نهی می‌کنیم، بروز همین علائم ترک است که می‌تواند برای سلامت بیمار بسیار خطرناک باشد، همچنین فرد ممکن است به دلیل عدم مقاومت در برابر این علائم، دچار عود شود. اما با مراجعه به مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی و استفاده از بهترین روش ترک شیشه، علائم مذکور مدیریت و کنترل خواهند شد و احتمال عود کاهش می‌یابد.

اما راه‌های ترک شیشه شامل چه مواردی است؟ در این مطلب قصد داریم تا به بررسی روش های ترک شیشه بپردازیم، اگر شما یا عزیزانتان قصد درمان اعتیاد به شیشه را دارند، این مطلب را بخوانید.

بهترین و سریعترین روش ترک شیشه

چطور یک معتاد شیشه ای را ترک بدیم؟

می‌دانیم که ترک شیشه دشوار است و برای آن توصیه می‌شود تا کمک حرفه‌ای دریافت کنید. تفاوتی در نحوه مصرف شیشه وجود ندارد، چه شیشه را دود کرده باشید یا خرخره کنید و یا آن را تزریق کنید، شیشه بر مغز تاثیر بگذارد.

بطور کلی دو روش ترک شیشه معمول است که عبارتند از: استفاده از بوقلمون سرد و دریافت یک برنامه درمانی برای ترک شیشه.

بوقلمون سرد

شامل قطع یکباره و ناگهانی مصرف شیشه است و می‌تواند روند درمان اعتیاد را دشوارتر کند. احتمال موفقیت این روش کم است، در واقع به دلیل قطع ناگهانی مصرف شیشه، علائم ترک آن بسیار شدید خواهد بود و افراد معمولا در مقابل این علائم شدید نمی‌توانند مقاومت کنند و عود خواهند کرد.

دریافت برنامه درمانی از مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی

دریافت برنامه درمانی برای ترک شیشه، می‌تواند علائم ترک را تعدیل کند. زیرا با کمک متخصصین مرکز ترک اعتیاد و بهره‌گیری از بهترین روش ترک شیشه، علائم ترک کنترل و مدیریت خواهند شد.

نکاتی برای درمان، فارغ از انتخاب روش ترک شیشه

فارغ از اینکه از کدام روش ترک شیشه استفاده می‌کنید، نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

• به دوستان مورد اعتماد و خانواده خود در مورد اعتیادتان به شیشه صادق باشید.
  • آن ها را در جریان تصمیم خود مبنی بر ترک شیشه بگذارید و یک شبکه حمایتی درست کنید. وجود افرادی که شما را در فرایند ترک حمایت می‌کنند، در روند درمان اعتیاد بسیار مهم و موثر است.
  • اگر شیشه یا وسایل کشیدن آن را در اطراف خود دارید، سریعا آن‌ها دور بریزید.
  • ورزش کنید. ورزش به حفظ انگیزه شما در فرایند ترک شیشه کمک خواهد کرد.
  • سرگرمی‌های جدید درست کنید تا بتوانید حواس خود را از میل و هوس شیشه پرت نمایید.

بهترین روش برای ترک شیشه چیست؟

راه های ترک شیشه

بهترین روش ترک شیشه پیروی از یک برنامه درمانی منحصربفرد است که توسط متخصصین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی تنظیم شده باشد. یکی دیگر از بهترین روش‌های ترک، روش ماتریکس برای ترک شیشه است این برنامه درمانی شامل موار د زیر خواهد بود:

سم زدایی شیشه از بدن

سم زدایی شیشه از بدن، شامل پاکسازی فیزیکی بدن از شیشه است که می‌تواند بصورت بوقلمون سرد یا سم زدایی تدریجی باشد. بقولمون سرد همانطور که در بالا ذکر کردیم، به دلیل بروز علائم ترک شدید، روش مناسبی نیست. اما سم زدایی تدریجی که با دریافت برنامه درمانی از یک مرکز ترک اعتیاد خوب نظیر کلینیک دکتر جوادی می‌توان آن را دریافت کرد، از شدت علائم می‌کاهد و فرایندی ایمن را برای بیمار ایجاد خواهد کرد. علائم ترک شیشه، به خودی خود کشنده نیستند. علت اینکه می‌گوییم ترک شیشه باید با کمک حرفه‌ای انجام شود، کم آبی بدن ناشی از علائم ترک است که در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به خطرات بالقوه‌ای شود.

دارو برای ترک شیشه

داروهایی برای کاهش شدت علائم ترک شیشه وجود دارند که می‌توانند علائم روانی و علائم فیزیکی ترک را کاهش یا بهبود دهند.

برای کمک به فرآیند ترک ماده مخدر شیشه، در بعضی موارد از داروهای متعدد استفاده می‌شود. این داروها معمولاً تحت نظر پزشکان متخصص و با توجه به ویژگی‌ها و نیازهای فرد تجویز می‌شوند. داروهایی که برای کمک به ترک شیشه استفاده می‌شوند، می‌توانند به کاهش علائم انسدادی، اضطراب، افسردگی و افزایش تحمل به استرس کمک کنند. همچنین، داروهایی که به منظور کاهش تشنج‌ها و اختلالات خواب تجویز می‌شوند، نقش مهمی در تسهیل فرآیند ترک شیشه ایفا می‌کنند. مهم است که هر گونه مصرف داروها تحت نظر و راهنمایی پزشک باشد تا بهبودی و سلامتی فرد حفظ شود و اثربخشی این داروها بهینه شود.

روان درمانی یک روش ترک شیشه

روان درمانی بطورکلی یک رویکرد مهم در فرایند ترک اعتیاد است. اختلالات روانی در بسیاری از موارد منجر به اعتیاد می‌شود و یا همزمان با اعتیاد ایجاد خواهد شد. اگر اختلالات روانی افراد درمان نشود، می‌توان انتظار داشت که فرد دوباره به مصرف شیشه روی بیاورد، زیرا مشکلات روانی او برطرف نشده و تنها اعتیاد جسمی رفع شده است. در مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی علاوه بر درمان اعتیاد جسم فرد، درمان اعتیاد روانی نیز انجام می‌شود.

بهترین رویکرد در ترک اعتیاد روانی شیشه، استفاده از درمان شناختی-رفتاری است که در طی آن فرد مهارت های مقابله‌ای مثبت را آموزش می‌بیند، تا در مواقع مواجهه با چالش برای کسب آرامش به سراغ شیشه نرود و بتواند مشکل را از راه درست حل کند.

بنابراین روش ترک شیشه آن است که از ترکیب روش‌های سم زدایی شیشه، دارودرمانی و روان درمانی استفاده کنید. با دریافت یک برنامه درمانی جامع از مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی که متناسب با شرایط بدنی شما تنظیم می‌شود، می‌توان مطمئن بود که فرایند درمان اعتیاد بصورت ایمن طی خواهد شد. اگر شما یا عزیزانتان قصد ترک شیشه را دارید، می‌توانید با ما تماس بگیرید و از امکانات رفاهی و درمانی متخصصین مرکز دکتر جوادی برخوردار شوید.

1402/10/17