۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

ترک ترامادول

امکانات مرکز ترک اعتیاد

ترامادول ترامادول چیست؟

ترامادول یک شبه مخدر است که برای دردهای خفیف مانند ناراحتی‌های پس از عمل توسط پزشک برای بیمار تجویز می‌شود. این مسکن های شبه مخدر در صورت استفاده مداوم و طولانی مدت، افزایش دوز مصرفی و مصرف بدون تجویز و نظارت پزشک می‌توانند وابستگی شدید و اعتیاد ایجاد کنند. اگر به هر روشی غیر از آنچه پزشک برای بیمار در نظر داشته است از قرص ترامادول استفاده کرده‌اید، باید برای ترک ترامادول به مراکز تخصصی ترک اعتیاد مراجعه کنید.

ترامادول برای تسکین دردهای شدید تا متوسط به کار می‌رود. این کار با تغییر نحوه پاسخ مغز و سیستم عصبی به درد انجام می‌شود. قرص‌ها و کپسول‌های ترامادول فقط برای افرادی که پیش بینی می‌شود برای تسکین درد شبانه روزی به دارو نیاز دارند، استفاده می شود.این دارو در کلاس داروهای موسوم به مسکن‌های افیونی (مواد مخدر) است.

نمودار ترک ترامادول نسبت به زمان

No Data Found

علائم ترک اعتیاد ترامادول اعتیاد ترامادول چیست؟

سم زدایی ترامادول از بدن و دیگر اپیوئیدها (Opioid) ممکن است کمی سخت باشد اما زندگی بیمار را تهدید نمی‌کند. علائم ترک ترامادول می‌تواند از نظر مدت و شدت متغیر باشد که به طول مدت و دوز مصرف، استفاده از مواد دیگر، مشکلات پزشکی، روحی و شرایط خاص هر فرد بستگی دارد. علائم ترک اعتیاد ترامادول می‌تواند شامل این موارد باشد:

  • اضطراب
  • مردمک های گشاد
  • افسردگی
  • سر درد و بدن درد
  • تب
  • بی خوابی
  • زود رنجی
  • حالت تهوع و استفراغ
  • آبریزش بینی و چشم
  • درد شکمی یا اسهال
  • رعشه

اگر هر یک از علائم بالا را تجربه کردید، سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید. مصرف برخی داروهای دیگر در طول درمان اعتیاد به ترامادول ممکن است خطر بروز مشکلات تنفسی یا مشکلات جدی، تهدیدکننده زندگی، کما را افزایش دهد. در صورت مصرف یا تصمیم به مصرف هر دارویی حتماً به پزشک خود بگویید.

درمان اعتیاد ترامادول در  کلینیک دکتر جوادی  کلینیک دکتر جوادی

ترامادول ممکن است باعث ایجاد مشکلات جدی و یا تهدید کننده در تنفس شود، به خصوص در 24 تا 72 ساعت اول درمان و بخصوص زمانیکه دوز مصرفی بیمار بیشتر باشد. پزشک در طول دوره ترک اعتیاد قرص، تمام علائم بیمار را با دقت تحت نظارت قرار خواهد داد. دانستن اینکه چه انتظاراتی باید داشته باشید در ترک اعتیاد ترامادول به شما کمک می‌کند بهترین روش سم زدایی را انتخاب کنید. درمان اعتیاد ترامادول در بهترین کمپ ترک اعتیاد که تحت عنوان مرکز ترک ترامادول است با یک مصاحبه و ارزیابی کامل بیمار توسط روانشناس متخصص ترک اعتیاد آغاز می‌شود. روانپزشک از بیمار در رابطه با تاریخچه سلامت ذهنی، تاریخچه خانواده، الگو و مواد مصرفی و اینکه مصرف مواد چه جنبه‌هایی از زندگی بیمار را تحت شعاع قرار داده پرس‌وجو می‌کند. این مصاحبه همچنین شامل توضیحاتی در رابطه با قوانین مرکز، آگاهی از فرم‌های حریم خصوصی و یک چارچوب کلی از انتظارات در طول پروسه درمان می‌شود.

درمان بستری و سرپایی اعتیاد به ترامادول ترامادول

ترک اعتیاد ترامادول می‌تواند به صورت درمان‌های بستری و غیر بستری (سرپایی) ارائه شود. هر دو نوع درمان جلسات مشاوره گروهی یا انفرادی را ارائه می‌دهد، اما از آنجایی که در نوع بستری بیمار در مرکز تحت نظارت شبانه روزی کادر پزشکی نگهداری می‌شود، این نوع درمان موثرتر است. بازپروری بستری به بیماران این امکان را می‌دهد تا جدا از زندگی روزمره تمرکز خود را کاملا بر روی ترک اعتیاد در یک محیط امن و کم استرس بگذارند.

درمان سرپایی اعتیاد بهترین گزینه برای بیمارانی است در خانه آنها محیطی آرام حاکم است، از شبکه های حمایتی قوی و آگاه برخوردارند یا نمی‌توانند برای مدت بیش از یک ماه یا بیشتر شغل خود و یا خانه را برای حضور در مرکز بازپروری ترک کنند. درمان غیر بستری بسیار مفید است زیرا به بیمار این امکان را می‌دهد تا خدمات بازپروری باکیفیت را دریافت کند در حالی که هنوز مشغول به زندگی و کار عادی است.

مرکز خدمات سم زدایی ترامادول با نام کلینیک دکتر جوادی در این حوزه فعالیت دارد و بهترین خدمات را در زمینه سم زدایی بدن ارائه می دهد.

گالری تصاویر

امکانات مرکز ترک اعتیاد

ترک ترامادول ترک ترامادول چقدر طول می‌کشد؟

بازپروری های بستری دوره های درمان 10 الی 14 روزه را ارائه می‌دهند. اگرچه طول مدت درمان می‌تواند با توجه به شرایط هر بیمار تا 20 روز هم به طول انجامد. تحقیقات نشان داده‌اند که دوره های درمان طولانی، موثرترین درمان برای جلوگیری از بازگشت اعتیاد است. در طول دوره بازپروری بیمار می‌تواند:

  • مهارت های جلوگیری از عود اعتیاد و سوء مصرف را بیاموزد
  • مکانیزم های مثبت برای تعامل با عوامل استرس زا را بیاموزد
  • شرایط مختلف را بشناسد تا از بازگشت اعتیاد جلوگیری کند
  • یک گروه حمایتی متشکل از دوستان هوشیار خود تشکیل دهد
  • به یک بینش از ریشه اعتیاد خود دست یابد
  • مشکلات پزشکی و روانی زمینه ای که باعث اعتیاد یا پیشرفت اعتیادشان می‌شود را شناسایی کنند

چگونه اعتیاد به ترامادول در  زنان باردار  زنان باردار مدیریت می‌شود؟

اگر درگیر اعتیاد به این ماده مخدر هستید و نیاز به ترک ترامادول دارید و در این شرایط باردارید یا قصد دارید باردار شوید به روانپزشک متخصص ترک اعتیاد مراجعه کنید. اگر ترامادول را به طور مرتب در دوران بارداری مصرف کنید، ممکن است نوزاد شما بعد از تولد علائم ترک، زندگی او را تهدید کند. اگر کودک شما هر یک از علائم زیر را تجربه کرد، فوراً به پزشک کودک بگویید:

  • تحریک پذیری
  • بیش فعالی
  • خواب غیرعادی
  • گریه زیاد
  • لرزیدن غیرقابل کنترل یک قسمت از بدن

استفراغ و اسهال یا عدم افزایش وزن

جديدترين روش مصرف داروي نالتروكسان استفاده از ايمپلنت آن است. از ويژگي هاي اين روش استفاده طولاني مدت بدون نياز به مصرف روزانه خوراكي آن است با اين روش همواره مقدار مشخصي از دارو وارد بدن ميشود.در درمان اعتياد و وابستگي به انواع مخدر ها ترامادول و… و همچنين درمان وابستگي به الكل و ديگر مواد توهم زاها مثل ماري جوآنا ( حشيش ) نيز مؤثر است ، اين روش باعث كاهش وسوسه ي فرد براي مصرف مجدد و هم چنين بروز علائم محروميت ناشي از عدم مصرف مواد مخدر ميشود و افراد ديگر لذتي از مصرف نمي برند. در كلينيك تخصصي روانپزشكي و ترك اعتياد دکتر جوادی بعداز سم زدايي ، كاشت نالتروكسان توسط جراح انجام ميشود و فرد بهتر است براي رواندرماني هفته اي يكبار به روانشناس و ماهي يكبار براي ويزيت روانپزشكي با دكتر خود در ارتباط باشد تا به نتيجة قطعي و بهبودي كامل خود برسد. از بهترین روش ترک اعتیاد ترامادول، سم زدایی ترامادول با نالتروکسان است.

سوالات متداول متداول

برای ترک همیشگی ترامادول و کنترل علائم ترک می‌بایست دوره بستری برای ترک ترامادول تحت نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد صورت بگیرد و بعد از زمان سم زدایی نیز دوره درمانی خود را تحت نظر پزشک و روانشناس ادامه دهید.

دریافت برنامه درمانی جامع برای ترک اعتیاد ترامادول در کلینیک دکتر جوادی  این امکان را به بیماران خود میدهد که بهترین روش ترک اعتیاد را طبق شرایط خود انتخاب کنند.

مدت زمان ترک ترامادول به عواملی مانند: شرایط سنی شخص مصرف کننده، مدت زمان مصرف و دوز مصرفی ترامادول در روز بستگی دارد و میتواند یک هفته تا سه هفته دوره بستری بیمار زمان ببرد.

مقالات مرتبط مرتبط

قرص ترک گل

قرص ترک گل

ماری جوانا یک ماده مخدر تفریحی است که بسیاری از افراد گمان می‌کنند اعتیادآور نیست،

مشاهده بیشتر

لیست متخصصین

دکتر ابراهیم زاده
فوق دکترا نوروساینس
دکتر سمیعی
سوپروایزر بخش نوروساینس
دکتر بهاره عیوض نژاد
روانپزشک و متخصص ترک اعتیاد

سوالات متداول

مدت زمان ترک ترامادول به عواملی مانند: شرایط سنی شخص مصرف کننده، مدت زمان مصرف و دوز مصرفی ترامادول در روز بستگی دارد و میتواند یک هفته تا سه هفته دوره بستری بیمار زمان ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

بهبودی از امروز شروع می شود

اکنون برای حمایت از اعتیاد تماس بگیرید