۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

چطور حشیش را ترک کنیم؟

امکانات مرکز ترک اعتیاد

چطور حشیش را ترک کنیم؟

اگر احساس می‌کنید که حشیش کل زندگی شما را در بر گرفته و مصرف آن را به روابط با دوستان و خانواده و سرگرمی‌های موردعلاقه خود ترجیح می‌دهید، شما دچار اعتیاد به حشیش شده‌اید و زمان آن فرا رسیده است تا برای استفاده از روش‌های ترک حشیش اقدام کنید و زندگیتان را به مسیر درست برگردانید. حشیش بیشتر از لحاظ روانی اعتیادآور است، بنابراین شما باید خودتان را از نظر ذهنی برای انجام فرایند ترک حشیش آماده کنید. اگر به دنبال کمک برای انجام این فرایند هستید، جای درستی آمده‌اید! کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی با بهره‌گیری از متخصصین سلامت روان آماده کمک به شما می‌باشد. در این مطلب در نظر داریم تا روش‌های ترک حشیش را بررسی کنیم، بنابراین با ما همراه باشید.

اقدامات اولیه ترک حشیش

قبل از بکارگیری روش‌های ترک حشیش، این کارها را انجام دهید:

  • تمام لوازم مربوط به کشیدن حشیش خود را دور بریزید.
  • حشیش باقی‌مانده را در توالت بریزید و سیفون را بکشید.
  • اگر فروشنده دارید، شماره آن را پاک کنید و از او بخواهید با شما تماس نگیرد.
  • تصمیم ترک ماده حشیش خود را با افراد قابل اعتماد و حمایت‌کننده در میان بگذارید. این فرایند به درمان اعتیاد به حشیش کمک شایانی می‌کند. ترجیحا با آن کسانی که از تصمیم شما پشتیبانی نمی‌کنند، رفت و آمد نکنید و به این فکر کنید که آیا واقعا آن‌ها دوست شما هستند؟!
  • یک سرگرمی جدید پیدا کنید، تا ذهن خود را از مصرف حشیش دور نگه دارید. این سرگرمی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
  1. پیاده روی
  2. صحبت با یک دوست قدیمی
  3. شنا كردن
  4. آشپزی
  5. مطالعه
  • تاریخی را برای ترک ماده حشیش تعیین کنید و به تدریج دوز مصرفی حشیش را کاهش دهید. میزان حشیش مصرفی خود را برای هر روز تقسیم کنید و باقی وقت خود را با دوستان یا سرگرمی‌های جدید بگذرانید.
  • به دلیل بروز علائم ترک حشیش ناخوشایند، توصیه می‌کنیم به یک مرکز ترک اعتیاد خوب در تهران مراجعه کنید.
  • اگر نمی‌دانید چطور حشیش را ترک کنید؟ با تیم متخصص سلامت روان حاضر در کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس بگیرید. کادر درمانی این مرکز از راه‌های موثر برای ترک حشیش شما استفاده می‌کنند.

روش های ترک حشیش

 

روش بوقلمون سرد

بوقلمون سرد روشی است که در طی آن به یکباره مصرف حشیش قطع می‌شود، طبیعتا علائم ترک ماده حشیش در این روش شدیدتر خواهد بود. علائم ترک این ماده، یک روز پس از روش ترک بوقلمون سرد شروع می‌گردد، پس از 2 یا 3 روز به اوج خود می‌رسد و در نهایت پس از 1 یا 2 هفته کاهش می‌یابد. البته تجربه شدت علائم ترک، به میزان اعتیاد شما به حشیش و همچنین شرایط فیزیکی و روانی شما وابسته است. عوارض ترک حشیش عبارتند از:

  • بی‌‍خوابی
  • کاهش اشتها
  • تحریک‌پذیری
  • اضطراب
  • افزایش دمای بدن

از میان روش‌‌های ترک حشیش، ما به هیچ عنوان بوقلمون سرد را پیشنهاد نمی‌کنیم. زیرا شدت علائم معمولا در این روش به حدی زیاد است که ممکن است شما آن را تحمل نکرده و به مصرف دوباره این ماده روی بیاورید. با این حال اگر می‌خواهید این روش را امتحان کنید کارهای زیر را نیز انجام دهید:

  • برنامه صبحگاهی خود را تغییر دهید، سعی کنید کمی زودتر یا دیرتر از خواب بیدار شوید، برای صبحانه چیزی متفاوت بخورید یا در زمان دیگری دوش بگیرید.
  • روال کار یا مدرسه خود را تغییر دهید. از مسیر دیگری به محل کار یا مدرسه بروید، اگر می‌توانید روی صندلی دیگری بنشینید و برای ناهار چیزی متفاوت بخورید.
  • روال مطالعه خود را تغییر دهید، اگر به طور معمول در اتاق خواب خود مطالعه می‌کنید (که منجر به کشیدن حشیش می‌شود)، در کافی‌شاپ یا کتابخانه مطالعه کنید.
  • برای تغییر روال خود، شروع به کم خوردن نکنید. باید سعی کنید به همان میزان غذا بخورید تا سالم بمانید.
  • میل به حشیش امری کاملا طبیعی است، بنابراین تمایلات خود را مدیریت کنید. زمانی که میل به حشیش دارید، هدف خود را از ترک حشیش به یاد بیاورید. اتمسفر محیط، نقش به سزایی در فرایند درمان اعتیاد حشیش دارد، به همین دلیل پیشنهاد ما درمان بستری در کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی است تا در محیطی آرامش بخش به ترک ماده مخدر حشیش بپردازید.

اما برای مقابله با میل به حشیش کارهای زیر را انجام دهید:

  • به جاهایی نروید که میل به حشیش پیدا می‌کنید.
  • اگر در محیطی وارد می‌شوید که میل به حشیش را در شما بیدار می‌کند، هر چه سریع‌تر خارج شوید.
  • از طریق دهان نفس عمیق بکشید و هوا را به مدت 5 تا 7 ثانیه در ریه‌های خود نگه دارید تا زمانی که احساس آرامش بیشتری کنید. آن را از طریق لب‌های جمع شده بیرون دهید و این مراحل را تکرار کنید.
  • زمانی که دچار هوس شدید، به جویدن چیز دیگری مشغول شوید؛ مانند آدامس بدون قند، آب نبات بدون قند، نوشیدنی رژیمی، خلال دندان، یا حتی نی!
  • آب بنوشید. هیدراته ماندن شما را سالم نگه می‌دارد و به شما کمک می‌کند تا با میل خود مبارزه کنید.

یادتان باشد که به هر قیمتی که شده، به ترک ماده  حشیش خود وفادار بمانید. بدترین دوره ترک ماده حشیش در عرض یک یا دو هفته تمام می‌شود و همه ما این جمله را شنیده‌ایم که سه هفته طول می‌کشد تا یک عادت ایجاد یا ترک شود. بنابراین با گذشت یک ماه، عادت مصرف حشیش در شما بسیار کمرنگ خواهد شد. زمانی که به شما فشار زیادی می‌آید و میل به حشیش بالا می‌رود، یک ماه بعد خود را تصور کند تا متوجه شوید که حالت ناخوشایند کنونی پایدار نیست. یک ماه پس از تاریخ ترک این ماده مخدر، یک جشن کوچک بگیرد و از موفقیت خود نهایت لذت را ببرید

دریافت کمک حرفه‌ای از راه های موثر برای ترک حشیش

 

اگر نیازمند داروی ترک حشیش هستید، می‌توانید به روانپزشک ترک اعتیاد حاضر در کلینیک دکتر جوادی مراجعه کنید. دارو چه زمانی که شما بخواهید بوقلمون سرد را امتحان کنید یا قصد ترک این ماده مخدر بصورت تدریجی را داشته باشید، فرایند ترک را برای شما بسیار راحت‌تر خواهد کرد.

اگر فکر می‌کنید اراده لازم را برای ترک این ماده ندارید، یک وقت مشاوره با روانشناس ترک اعتیاد در کلینیک دکتر جوادی می‌تواند شما را از این تعارض خارج کند. می‌توانید برای پرداخت هزینه کمتر، از درمان سرپایی اعتیاد شروع کنید.

هرگز اجازه ندهید هزینه مراقبت‌های روانی، شما را از استفاده از روش‌های ترک حشیش موثر باز دارد! اگر خواهان هزینه کمتر برای این فرایند هستید، می‌توانید با مراجعه به مشاور ترک اعتیاد، گروه‌های توانبخشی را بیابید و از خدمات آن‌ها استفاده کنید. اگر خدمات سرپایی را امتحان می‌کنید و می‌بینید هنوز ترک این ماده مخدر برای شما مشکل است، با مشاور خود در مورد درمان اعتیاد حشیش صحبت کنید، شاید درمان بستری برای شما مناسب‌تر باشد.

برای استفاده از روش‌های ترک حشیش موثر می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

  1. به یک درمانگر مراجعه کنید. اگر مشکلات اساسی وجود دارد که باعث مصرف حشیش می‌شود، مانند افسردگی یا اضطراب، صحبت کردن با یک روانشناس ترک اعتیاد متخصص می‌تواند به شما کمک کند تا راهکارهای مقابله‌ای مثبت را بیاموزید. رایج‌ترین روش درمان اعتیاد از بعد روانی، درمان شناختی-رفتاری است.
  2. به یک گروه پشتیبانی بپیوندید. اگر مقاومت در مقابل فشار همسالان و تنهایی ترک کردن حشیش برایتان سخت است، یک گروه حمایتی ممکن است پاسخگوی شما باشد.
  3. اگر موارد بالا به تنهایی کافی نبود، خدمات درمان بستری می‌تواند به عنوان بهترین راه حل برای ترک حشیش باشد.

روش ترک تدریجی حشیش

ترک تدریجی از ترک بوقلمون سرد مزیت‌های بسیار بیشتری دارد. در ترک تدریجی بدن شما به شرایط نبود حشیش به مرور زمان عادت می‌کند و با آن سازگار می‌شود، به همین علت شدت علائم ترک در آن بسیار کمتر خواهد بود. شما عزیزان می‌توانید از این روش هم بصورت درمان سرپایی و هم بصورت درمان بستری استفاده کنید. در درمان سرپایی پزشک ترک اعتیاد و تیم درمان کلینیک دکتر جوادی، یک برنامه ترک ماده مخدر حشیش تدریجی را متناسب با شرایط بدنی و روانی شما تنظیم می‌کنند و شما می‌توانید بدون اینکه بصورت شبانه روزی داخل مرکز ترک اعتیاد باشید، حشیش را ترک کنید. این برنامه برای کسانی که اراده محکم و شدت اعتیاد کمی دارند، مناسب است.

اگر شدت اعتیادتان بالا است، توصیه ما مراجعه به کلینیک دکتر جوادی و دریافت خدمات بستری است. زیرا میل و هوس شما و همچنین سایر علائم ترک ماده حشیش، بصورت 24 ساعته تحت نظارت و کنترل روانشناس و روانپزشک متخصص ترک اعتیاد قرار می‌گیرد و این می‌تواند به تسریع روند بهبودی شما کمک کند. همچنین با این نوع خدمات شما دردسرهای محیط و هوس زیاد به حشیش را ندارید زیرا در یک مکان کاملا جدید و البته آرامشبخش به درمان اعتیاد حشیش می‌پردازید. در این روش زمانی که شما تحت فشار باشید، از دارو استفاده می‌شود تا شما فرایند درمان را ایمن و راحت بگذرانید.

در این مطلب به بررسی روش ‌های ترک حشیش پرداختیم. حالا می‌دانیم که 2 روش ترک ماده مخدر حشیش عبارتند از: ترک ناگهانی (بوقلمون سرد) و ترک تدریجی. بهترین روش ترک این ماده استفاده از سم زدایی تدریجی حشیش در کنار روان درمانی است. از آنجایی که اعتیاد به حشیش بیشتر جنبه روانی دارد، لازم است تا برای درمان آن حتما از متخصصین این حوزه استفاده کرد. در این راستا کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی با بهره‌گیری از تیم مجرب و حرفه‌ای روانشناسی، متشکل از روانشناس ترک اعتیاد، روانپزشک ترک اعتیاد، روانکاو و… در نظر دارد تا اعتیاد شما بصورت ریشه‌ای حل کند و مشکلاتی که موجب گرایش به اعتیاد می‌شود را درمان نماید. اگر معتاد به حشیش شده‌اید، نگران نباشید! کافیست با ما تماس بگیرید از راه‌های موثر برای ترک حشیش متخصصین ما استفاده کنید.

امکانات مرکز ترک اعتیاد

مقالات مرتبط مرتبط

قرص ترک گل

قرص ترک گل

ماری جوانا یک ماده مخدر تفریحی است که بسیاری از افراد گمان می‌کنند اعتیادآور نیست،

مشاهده بیشتر

لیست متخصصین

دکتر ابراهیم زاده
فوق دکترا نوروساینس
دکتر سمیعی
سوپروایزر بخش نوروساینس
دکتر رجلانی
متخصص روانشناسی در شاخه TMS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 9 =

بهبودی از امروز شروع می شود

اکنون برای حمایت از اعتیاد تماس بگیرید