۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

سم زدایی کوکائین

امکانات مرکز ترک اعتیاد

سم زدایی کوکائین، شامل پاکسازی این ماده از بدن است و در حقیقت به خارج شدن فیزیکی کوکائین از بدن و ترک کوکائین اشاره دارد. بطور کلی دو رویکرد متداول برای سم زدایی کوکائین وجود دارد که که در این مطلب قصد داریم تا در مورد آن‌ها صحبت کنیم.

سم زدایی با سه روش انجام می شود:

  • سم زدایی تدریجی
  • سم زدایی سریع
  • سم زدایی فوق سریع

بسته به نوع مواد مصرفی، مدت زمان مصرف و همچنین وضعیت جسمانی و گاهی سن بیمار، یکی از این روش‌ها توسط پزشک متخصص برای درمان بیمار معین می‌گردد.

روش‌های سم زدایی کوکائین 

در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی، هر برنامه سم زدایی متناسب با ارزیابی‌های فیزیکی و روانی انجام شده روی هر فرد، تنظیم خواهد شد. در حقیقت سم زدایی کوکائین می‌تواند به روش های مختلفی از قبیل (سم زدایی تدریجی اعتیاد یا فوق سریع) انجام گیرد. انتخاب روش وابسته به این است که کدام یک از رویکردها به نیازهای فرد پاسخ بهتری می‌دهند.

سم زدایی تدریجی شامل کاهش دوز مصرفی کوکائین است تا به صفر برسد. این رویکرد به دلیل اینکه بصورت تدریجی صورت می‌گیرد، منجر به کاهش شدت عوارض ترک کوکائین خواهد شد.

در سم زدایی کوکائین به روش فوق سریع نیز فرد بیهوش می‌شود و در بازه 6 الی 8 ساعته سم زدایی انجام خواهد شد.

در این میان به منظور بهبود عوارض ترک ظاهر شده، از یک سری داروی ترک کوکائین نیز استفاده می‌شود تا سم زدایی با حداقل درد و خماری طی شود. مثلا اگر فرد دارای اختلالات همزمان باشد، تجویز داروی ضد افسردگی و اضطراب می‌تواند به کاهش علائم ترک کمک کند.

خدمات بالینی مانند درمان شناختی-رفتاری و رفتار درمانی دیالکتیکی نیز در طول فرآیند سم زدایی کوکائین مفید هستند، زیرا می‌توانند به شما کمک کنند تا از فرآیندهای فکری اعتیادآور خارج شوید و در عین حال علائم ترک کوکائین را کاهش دهید.

سم زدایی کوکائین با روش بوقلمون سرد

معمولا زمانی که افراد قصد ترک کوکائین در منزل را دارند، از این رویکرد بهره می‌گیرند. بوقلمون سرد، شامل قطع یکباره کوکائین است. این فرایند ممکن است در ظاهر آسان بنظر برسد، اما مشکل از جایی شروع می‌شود که علائم ترک کوکائین بروز می‌کنند. در رویکرد سم زدایی کوکائین به روش بوقلمون سرد، به دلیل قطع ناگهانی مصرف این ماده، بدن واکنش بسیار شدیدی نشان می‌دهد.

بگذارید واضح تر صحبت کنیم، تصور کنید که به یک کودک عروسکی را هدیه می‌دهید که بسیار به مذاقش خوش می‌آید، بعد متوجه می‌شوید که این عروسک از مواد خوبی درست نشده است و باید آن را از کودک بگیرید، اگر به یکباره این کار را انجام دهید چه می‌شود؟ بله کودک خانه را روی سرش می‌گذارد و داد و قال می‌کند.

بدن هم همین واکنش را نشان می‌دهد! یعنی علائم ترک شدید را بروز خواهد داد، زیرا شما فرصت کافی برای سازگاری با موقعیت بدون کوکائین را به مغز نداده اید. از این رو، علائم ترک ایجاد شده در طول سم زدایی کوکائین با استفاده از این رویکرد، بسیار ناخوشایند و دردناک هستند.

در اینصورت اگر کمک حرفه‌ای دریافت نکرده باشید، به احتمال قریب به یقین عود خواهید کرد! عود کوکائین به شما حس ناتوانی و ناامیدی را تزریق می‌کند و گمان می‌کنید ترک کوکائین غیر ممکن است، اما اشتباه می‌کنید! با دریافت کمک حرفه‌ای از متخصصین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی، به راحتی و بدون درد و خماری می‌توانید برای ترک کوکائین اقدام کنید.

علاوه بر این از دیگر معایب عود کردن، سوءمصرف کوکائین خواهد بود. در طول فرایند سم زدایی کوکائین تحمل شما کاهش یافته است، حال اگر نتوانید در مقابل عوارض ترک کوکائین مقاومت کنید و به مصرف دوباره کوک بپردازید، به دلیل اینکه تحمل تان کاهش یافته، دچار سوءمصرف می‌شوید و این ممکن است خطر اوردوز کوکائین را در پی داشته باشد.

به تمامی دلایل مذکور معمولا انجام سم زدایی کوکائین با رویکرد بوقلمون سرد امکانپذیر نیست.

سم زدایی کوکائین  در کلینیک دکتر جوادی

خب با توجه به موارد مذکور انتخاب شما برای سم زدایی کوکائین چیست؟ مشخصا سم زدایی زیر نظر پزشک می‌تواند امن‌تر و حتی با حداقل درد و خماری انجام گیرد، زیرا متخصصین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی، به مدیریت علائم مذکور می‌پردازند و با تنظیم برنامه درمانی منحصربفرد و استفاده از روش های نوین ترک اعتیاد، ترک قطعی اعتیاد به کوکائین را به ارمغان می‌آورند. اما اگر بخواهید از بوقلمون سرد بهره بگیرید، احتمالا سم زدایی کوکائین با شکست مواجه می‌شود و چیزی جز احساس ناامیدی در شما بوجود نخواهد آورد.

در این راستا اگر خواهان سم زدایی کوکائین با روشی ایمن و با حداقل درد و خماری هستید، همین امروز با کادر پزشکی مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس بگیرید .

گالری تصاویر

برای  ترک کوکائین  از مرکز دکتر جوادی کمک بگیرید!

در این مطلب راجع به سم زدایی کوکائین صحبت کردیم. درمان اعتیاد به کوکائین دارای علائم ترک ناخوشایند است، اما باید انجام گیرد، زیرا عوارض مصرف کوکائین به مراتب بدتر خواهد بود. برای مدیریت علائم ترک لازم است تا از کمک حرفه‌ای برخوردار شوید. در این راستا می‌توانید از متخصصین مجرب کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی کمک بگیرید. ما برای شما فرایندی با حداقل درد و خماری را به ارمغان می‌آوریم.

امکانات مرکز ترک اعتیاد

مقالات مرتبط مرتبط

لیست متخصصین

دکتر ابراهیم زاده
فوق دکترا نوروساینس
دکتر سمیعی
سوپروایزر بخش نوروساینس
دکتر بهاره عیوض نژاد
روانپزشک و متخصص ترک اعتیاد

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

بهبودی از امروز شروع می شود

اکنون برای حمایت از ترک اعتیاد تماس بگیرید

فرم درخواست مشاوره