روش ترک هروئین

عوارض مصرف هروئین بسیار زیاد است، از جمله اینکه موجب خطرات کوتاه مدت و بلند مدت برای شما می‌گردد. جدی بودن این خطرات باعث می‌شود تا درمان اعتیاد به هروئین به عنوان یک اولویت حیاتی زندگی فرد در نظر گرفته شود. اگر شما یا کسی که دوست دارید دچار اعتیاد به این ماده شده است، نگران نباشید! برای استفاده از بهترین روش ترک هروئین کافیست با متخصصین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس حاصل فرمایید. ما در مسیر درمان همراه شما هستیم.

راه های ترک هروئین

چندین روش ترک هروئین وجود دارد که در زیر به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

سم زدایی هروئین از بدن

اولین گام ترک اعتیاد به هروئین، انجام سم زدایی پزشکی است. سم زدایی پزشکی به معنای خروج هروئین از بدن می‌باشد. فرد در این رویکرد، زیر نظر متخصصین اعتیاد برای ترک هروئین اقدام می‌کند.

در مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی، سم زدایی تدریجی هروئین از بدن انجام می‌شود. این بدان معناست که دوز هروئین بصورت تدریجی کاهش می‌یابد تا زمانی که میزان آن به صفر برسد.

در این روش ترک هروئین، افراد دچار علائم ترک خواهند شد و پزشکان برای بهبود علائم مذکور از روش‌های مانند دارودرمانی بهره می‌گیرند. معمولا سم زدایی هروئین بین 10 تا 14 روز طول می‌کشد و شما در طول این زمان ممکن است با عوارض ترک هروئین ناخوشایندی روبرو شوید. از اینرو برای سم زدایی ایمن و راحت باید این روش را تحت نظارت پزشکان و در یک محیط امن مانند مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی انجام دهید تا کادر درمانی این مجموعه بتوانند علائم ترک هروئین را مدیریت و کنترل کنند.

اگر برای ترک هروئین عجله دارید، ممکن است بخواهید از سریع ترین روش ترک هروئین استفاده کنید. بوقلمون سرد یعنی قطع ناگهانی مصرف هروئین می‌تواند منجر به علائم ترک بسیار ناراحت کننده شود. از اینرو ما معمولا از آن در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی استفاده نمی‌کنیم.

توجه : با توجه به ماهیت خطرناک برخی از علائم ترک هروئین، هرگز سعی نکنید مواد مخدری مانند هروئین را بدون نظارت پزشکی سم زدایی کنید. زیرا احتمال مقاومت نکردن شما در مقابل عوارض ترک بسیار بالاست و درصد عود شما افزایش می‌یابد. بنابراین راحت ترین روش ترک هروئین مراجعه به مرکز درمانی خوب مانند کلینیک دکتر جوادی است.

داروی ترک هروئین

برای اینکه فرایند درمان اعتیاد شما به هروئین راحت و با کمترین درد و خماری انجام شود، دارودرمانی برای ترک هروئین انجام می‌شود. از آنجایی که در طی فرایند سم زدایی ترک هروئین، علائم ترک بروز می‌کنند، این موجب ناراحتی بیمار خواهد شد. اما پزشکان و روانپزشکان کلینیک دکتر جوادی برای ایمن و آسان طی کردن فرایند درمان از داروهایی برای بهبود و کاهش شدت علائم ترک بهره می‌گیرند.

در حقیقت داروها به کاهش میل به هروِئین ، بهبود خلق و خو و به طور کلی هر گونه درد و ناراحتی در طول مسیر درمان اعتیاد به هروئین کمک می‌کنند.

توجه کنید که دارودرمانی برای اثرگذاری صحیح باید جزئی از برنامه جامع درمانی باشد.

بازتوانی و برگزاری جلسات روان درمانی

متاسفانه عواملی مانند آسیب های شخصی، سابقه خانوادگی اعتیاد به مواد مخدر، مسائل مربوط به سلامت روان یا رویدادهای منفی زندگی شخصی (مانند طلاق یا از دست دادن شغل) همگی می‌توانند منجر به سوء مصرف مواد مخدر و اعتیاد شوند.

از اینرو روان درمانی نیز برای ترک هروئین روانی استفاده می‌شود تا اعتیاد شما را بصورت ریشه ای درمان کند.

روش های کاربردی در این رویکرد متفاوت است و می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

• درمان شناختی رفتاری((CBT : در این روش ترک هروئین، روانشناس ترک اعتیاد الگوهای فکری و باورهای منفی را که در مصرف مواد شما نقش دارند، شناسایی می‌کند و آنها را با الگوهای سالم جایگزین خواهد کرد.
  • رفتار درمانی عاطفی منطقی (REBT): افکار و احساسات مخرب را به چالش می‌کشد و جایگزین می‌کند. این ایده را توسعه می‌دهد که تفکر منطقی از درون سرچشمه می گیرد و علی رغم عوامل استرس زای بیرونی می‌تواند انجام شود.

بهترین روش ترک هروئین

روش صحیح ترک هروئین این است که از ترکیبی از روش های سم زایی و دارو درمانی و روان درمانی استفاده شود. در مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی، یک برنامه جامع درمانی برای هر بیمار تدوین و تنظیم می‌شود که ترکیبی از روش های درمانی است. در صورتی که برای ترک هروئین اراده کرده باشید، با استفاده از این روش ها ترک هروئین شما تضمینی خواهد بود.

در این مطلب در مورد روش ترک هروئین صحبت کردیم. حالا می‌دانیم که بهترین روش ترک هروئین این است که از ترکیب روش های درمان اعتیاد نظیر سم زدایی، دارو درمانی و روان درمانی استفاده کنید. در مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی، هدف متخصصین ما درمانی با حداقل درد و خماری و همچنین استفاده از روش های نوین ترک اعتیاد است. بنابراین اگر خواهان استفاده از راحت ترین روش ترک هروئین در محیطی با امکانات رفاهی و لاکچری هستید، همین امروز با ما تماس بگیرید.