ترک هروئین

سم زدایی و ترک هروئین - کلینیک دکتر جوادی

اعتیاد به هروئین یک نوع بیماری است. بسیاری از پزشکان متخصص ترک اعتیاد معتقد هستند که استفاده منظم از هروئین می‌تواند باعث ایجاد تغییرات طولانی مدت در مغز شود. در نتیجه ، بسیاری از مصرف کنندگان هروئین برای ترک اعتیاد به داروهای روانپزشکی نیاز دارند. دقیقاً مانند یک فرد مبتلا به دیابت ممکن است هر روز به انسولین احتیاج داشته باشد. تزریق و مصرف هروئین، فرد را در معرض خطر HIV، هپاتیت، عفونت های قلبی (اندوکاردیت) و سایر بیماری‌ها قرار می‌دهد. هیچ یک از اینها خبر خوبی برای شما نیست. اما آنچه باید بدانید این است که درمان های پزشکی برای ترک اعتیاد هروئین وجود دارد که می‌تواند به شما در ترک همیشگی مواد مخدر و کنترل زندگی شما کمک کند.

مصرف هروئین هرگز نباید به طور ناگهانی و بدون حمایت پزشک متخصص ترک اعتیاد و روان درمانی متوقف شود. از آنجا که علائم ترک هروئین ممکن است بعد از چند روز از آخرین دوز مصرفی به اوج خود برسد، سم زدایی بدن از هروئین می‌بایست در مرکز تخصصی سم زدایی تحت نظر کادر درمانی مجرب و باتجربه صورت گیرد.

هروئین چیست؟

خانواده مواد مخدر شامل مواد افیونی طبیعی، مصنوعی و نیمه مصنوعی است. مواد مخدر، مانند مرفین و کدئین، مواد مخدر طبیعی است که در خشخاش مشاهده می‌شود. مواد مخدر مصنوعی مانند متادون، از نظر شیمیایی ساخته می‌شوند. هروئین یک افیون نیمه مصنوعی است که از مورفین ساخته شده و به روش شیمیایی فرآوری شده است. این ماده مخدر بعد از مصرف به سرعت وارد مغز می‌شود و اثر فوری تری ایجاد می‌کند.

تاثیرات مصرف هروئین بر روی بدن

مصرف مواد مخدر هروئین با سلامت و تندرستی مغایرت دارد و آن را به عنوان ماده ای خطرناک و اعتیادآور می‌شناسند. به علت اینکه فرد مصرف کننده هروئین باید همیشه مراقب زمان تزریق بعدی خود باشد. اغلب از نیازهای ضروری که به هر انسان عطا شده است، مانند خوردن و خوابیدن غافل می‌ماند و مشکلات سلامتی او بدینگونه پدیدار می‌گردد. مشکلات بی شماری که با مصرف طولانی مدت هروئین برای بدن اتفاق می‌افتد عبارتند از: تنگی نفس و سرفه، عفونت دریچه‌های قلبی، سلولیت و بیماری کبدی.

اثرات کوتاه مدت مصرف هروئین

• تهوع
  • گیجی و خواب آلودگی
  • عدم تمرکز
  • مردمک های تنگ شده
  • مرگ در صورت ایست تنفسی ناشی از مصرف دوز بالای هروئین

اثرات دراز مدت

• کاهش اشتها که منجر به کاهش وزن و سوء تغذیه می‌شود.
  • ایجاد آبسه (در صورت استفاده از فرم تزریقی و هروئین)
  • HIV
  • بی نظمی در قاعدگی
  • وابستگی فیزیکی و روانی
  • خواب آلودگی مزمن
  • علائم ترک دارو شامل تعریق، لرز، کرامپ های عضلانی و اسهال

برای ترک هروئین چه بخوریم؟

تحقیقات علمی ثابت کرده است که استفاده از درمان دارویی برای ترک اعتیاد هروئین باعث کاهش مصرف مواد مخدر، انتقال بیماری های عفونی و فعالیت های مجرمانه می‌شود. هنگامی که افراد مصرف کننده مواد افیونی مانند هروئین برای اولین بار ترک می‌کنند، علایم ترک (درد ، اسهال ، تهوع و استفراغ) را تجربه می‌کنند که ممکن است شدید باشد. داروها می‌توانند در این مرحله از سم زدایی هروئین برای تسکین درد و نشانه های جسمی دیگری که اغلب می‌توانند فرد را به عود وادار کند، کمک کند. خود درمانی برای اعتیاد نیست، سم زدایی اولین قدم مفید است که به دنبال آن درمان اعتیاد مبتنی بر شواهد انجام می‌شود.

سم زدایی هروئین چند روز طول می‌کشد؟

سم زدایی هروئین در کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی دکتر جوادی بصورت تدریجی با داروهای روانپزشکی، خدمات درمانی و امکانات هتلینگ انجام می‌گیرد. سم زدایی مواد از بدن اغلب قبل از ترک کامل هروئین شروع می‌شود و معمولاً بین 5 تا 7 روز طول می‌کشد. برای کسی که به شدت به هروئین وابسته است، سم زدایی ممکن است کمی بیشتر و بیشتر از 10 روز طول بکشد. در سم زدایی هروئین اغلب از داروها و خدمات درمانی استفاده می‌کند که بدن و مغز در طول درمان اعتیاد از وابستگی به هروئین بهبود یابد. فشار خون، ضربان قلب، تنفس و درجه حرارت همه تحت نظر قرار می‌گیرند تا بیماران فرآیند ترک اعتیاد را در سلامت کامل بسر ببرند.

علائم ترک اعتیاد هروئین چیست؟

علائم ترک هروئین برای همه‌ی افراد یکسان نخواهد بود. نوع و طریقه مصرف، شرایط جسمی و روحی فرد، سن و مقدار مصرفی روزانه! همه این عوامل در میزان وابستگی مغز و بدن به مواد اعتیادآور تأثیرگذار است. علائم ترک هروئین در 6 تا 12 ساعت از آخرین دوز شروع می‌شود، حداکثر طی 2-3 روز و در کل 5-10 روز طول می‌کشد. علائم ترک هروئین ممکن است فقط یک هفته طول بکشد، اما علائم آن می‌تواند با توجه به شرایط بیمار شدید باشد

بنابراین، شدت و مدت زمان علائم ترک هروئین نیز متفاوت خواهد بود. فردی که سابقه بیماری اعصاب و روان دارد یا سابقه ترک ناموفق مواد افیونی داشته، ممکن است تجربه ترک شدیدتری داشته باشد.

بهترین و سریع ترین روش برای ترک قطعی هروئین

از برخی مواد مخدر دارویی پزشکان برای درمان و تسکین درد استفاده می‌کنند. افرادی که برای لذت از هروئین استفاده می‌کنند به راحتی به آن اعتیاد پیدا می‌کنند. استفاده از داروهای روانپزشکی برای بیماران اعتیاد در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد دکتر جوادی می‌تواند به شما در جلوگیری از مصرف هروئین کمک کند. این داروها می‌توانند علائم ترک هروئین را از بین ببرند و میل به مصرف بیمار را کنترل کنند. اگر می‌خواهید هروئین را ترک کنید ، این داروها به شما کمک می‌کنند که هروئین را با توجه به شرایط جسمی، روحی، مقدار مصرف و نوع مصرف، طی دوره درمانی اعتیاد بصورت کاملاً پزشکی ترک کنید.

این داروها با 3 روش با اعتیاد به هروئین مبارزه می‌کنند:

1. علائم ترک هروئین را کنترل می‌کند و به مرور آن را از بین می‌برد.
  2. میل به مصرف مجدد هروئین را کنترل و متوقف می‌کند.
  3. اثر هروئین را مسدود می‌کند، به این عمل “محاصره” گفته می‌شود.

انواع مختلفی از درمان های موثر برای ترک اعتیاد هروئین وجود دارد، از جمله درمان های رفتاری و درمان های دارویی (داروهای روانپزشکی) که امروزه در دسترس است. هر دو روش به بازگرداندن درجه ای از نرمال بودن عملکرد مغز کمک می‌کنند. در نتیجه خطر ابتلا به HIV و سایر بیماری‌ها و رفتار مجرمانه کاهش می‌یابد. البته درمانهای رفتاری و دارویی تنها در هنگام عدم مصرف هروئین می‌توانند بسیار مفید باشند. تحقیقات نشان می‌دهد که برای درمان اعتیاد بسیاری از افراد مصرف کننده ، تلفیق هر دو نوع درمان، موثرترین رویکرد را دارد.

رفتار درمانی ترک هروئین در کلینیک دکتر جوادی

بسیاری از درمانهای رفتاری مؤثر برای ترک مصرف مواد افیونی در مراکز تخصصی ترک اعتیاد قابل ارائه هستند. مدیریت احتمالی و درمان شناختی رفتاری برای درمان مؤثر ترک هروئین، به ویژه هنگامی که در کنار هم با داروها استفاده می‌شود، بسیار نتیجه بخش است. مدیریت احتمالی از یک سیستم مبتنی بر کوپن استفاده می کند که در آن بیماران بر اساس آزمایشات دارویی منفی “امتیاز” کسب می‌کنند، که می‌توانند مواردی را که موجب ترغیب زندگی سالم می‌شود، بدست آورند. درمان شناختی – رفتاری (CBT) برای کمک به اصلاح انتظارات و رفتارهای بیمار مربوط به مصرف مواد مخدر و افزایش مهارت های مقابله با عوامل استرس زا در زندگی طراحی شده است.

تأثیرات مصرف هروئین بر روی سلامتی

مصرف هروئین در دوزهای بالا می‌تواند سبب افزایش تعداد ضربان قلب، نارسایی قلب، تنگی نفس، وزوز گوش یا سر، ایجاد مردمک های نوک سوزنی و بسیار تنگ، پوست سرد، تشنج و عدم هوشیاری گردد. در هنگامی که فرد هشیار نیست، امکان دارد در اثر استفراغ های زیاد راه هوایی‌اش مسدود گشته و دچار خفگی و مرگ می‌شود. مصرف مواد در زنان موجب بی نظمی قاعدگی شده و در برخی از آنها تخمک گذاری متوقف می‌شود. فرد حامله که مواد مخدر هروئین مصرف می‌کند، دچار سقط جنین، مرده زایی، تولد نوزاد با وزن کم در نتیجه رشد عقب افتاده جنین در رحم مادرش یا زایمان زودرس می‌گردد.

انتخاب روش صحیح ترک هروئین یکی از سخت‌ترین و در عین حال بهترین انتخاب‌هایی است که می توانید برای خود و خانواده خود داشته باشید. هنگامی که شما آماده انجام اولین قدم هستید، می‌توانید با مشاوران متخصص ترک اعتیاد ما تماس بگیرید.

درمان اعتیاد هروئین در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی

درمان اعتیاد هروئین در کلینیک دکتر جوادی توسط بهترین کادر روانپزشکی و روانشناس ترک اعتیاد، انجام می پذیرد، کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی یک مرکز ترک اعتیاد پیشرفته در تهران هست که کلیه امکانات رفاهی و هتلینگ اعم از اتاق‌های VIP و لوکس به صورت تفکیک شده، خدمات و سرویس‌های نگهداری بیمارستانی به صورت شبانه روزی ارائه میدهد

همچنین امکانات رفاهی برای همراهان بیمار، خدمات گروه درمانی، مشاوره‌های روزانه روانشناس اعتیاد به صورت خصوصی با بیمار و همراهان بیمار، خدمات اورژانس و آمبولانس در مواقع اضطراری، قرارداد همکاری با سایر بیمارستان‌ها در صورت بروز بیماری‌های جانبی خطرساز و … را به بیماران ارائه می‌دهد

ویژگی های کلینیک تخصصی دکتر جوادی:

• دارا بودن امکانات رفاهی و هتلینگ
  • بهترین کادر روانپزشکی و روانشناس ترک اعتیاد
  • روش های نوین درمانی
  • اتاق های مجزا با امکانات رفاهی ویژه
  • بهترین و مجهزترین مرکز با حضورشبانه‌روزی کادر درمانی

پیگیری پس از درمان

جديدترين روش مصرف داروي نالتروكسان استفاده از ايمپلنت آن است. از ويژگي هاي اين روش استفاده طولاني مدت بدون نياز به مصرف روزانه خوراكي آن است با اين روش همواره مقدار مشخصي از دارو وارد بدن ميشود.در درمان اعتياد و وابستگي به انواع مخدر ها هروئین و… و همچنين درمان وابستگي به الكل و ديگر مواد توهم زاها مثل ماري جوآنا ( حشيش ) نيز مؤثر است ، اين روش باعث كاهش وسوسه ي فرد براي مصرف مجدد و هم چنين بروز علائم محروميت ناشي از عدم مصرف مواد مخدر ميشود و افرادديگر لذتي از مصرف نمي برنددر كلينيك تخصصي روانپزشكي و ترك اعتياد دکتر جوادی بعداز سم زدايي ، كاشت نالتروكسان توسط جراح انجام ميشود و فرد بهتر است براي رواندرماني هفته اي يكبار به روانشناس و ماهي يكبار براي ويزيت روانپزشكي با دكتر خود در ارتباط باشد تا به نتيجة قطعي و بهبودي كامل خود برسد.

سوالات متداول در مورد ترک هروئین

ترک هروئین چند روز طول میکشد؟

مدت زمان ترک هروئین به عواملی مانند: شرایط سنی شخص مصرف کننده، مدت زمان مصرف و دوز مصرفی هروئین در روز بستگی دارد و میتواند یک هفته تا سه هفته دوره بستری بیمار زمان ببرد.

بهترین روش ترک هروئین چیست؟

دریافت برنامه درمانی جامع برای ترک اعتیاد هروئین در کلینیک دکتر جوادی  این امکان را به بیماران خود میدهد که بهترین روش ترک اعتیاد را طبق شرایط خود انتخاب کنند.

چگونه هروئین را ترک کنیم؟

برای ترک همیشگی هروئین و کنترل علائم ترک می‌بایست دوره بستری برای ترک هروئین تحت نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد صورت بگیرد و بعد از زمان سم زدایی نیز دوره درمانی خود را تحت نظر پزشک و روانشناس ادامه دهید.

خدمات مرتبط

همین حالا تماس بگیرید