۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

علائم مصرف کراک

امکانات مرکز ترک اعتیاد

در این مطلب مهم‌ترین موارد علائم مصرف کراک را بررسی خواهیم کرد. اگر شما نگران فرزندان خود هستید و می‌خواهید متوجه شوید که عزیزانتان دچار اعتیاد به کراک شده‌اند یا خیر؟ مطلب زیر را بخوانید و در صورت اعتیاد هر چه سریع‌تر برای ترک کراک اقدام کرده و به مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی مراجعه کنید.

علائم روانی مصرف کراک

ممکن است تشخیص نشانه های مصرف کراک برای شما بصورت فیزیکی کار مشکلی باشد، در اینصورت به نشانه‌های روانی دقت کنید. علائم مصرف کراک بصورت روانی عبارتند از:

  • شیدایی
  • افسردگی
  • اضطراب
  • بی قراری
  • پارانویا
  • تحریک پذیری
  • تغییرات خلقی
  • روان پریشی

علائم جسمی مصرف کراک

علائم فیزیکی مصرف کراک معمولا براحتی قابل تشخیص است. مثلا فرد بیش از حد تحریک می‌شود و یا اینکه به طرز عجیبی پرانرژی بنظر می‌رسد(به خصوص در مقایسه با شخصیت معمولی خود.) اما سایر نشانه های مصرف کراک عبارتند از:

  • ضربان قلب تند
  • تنفس سریع و کم عمق
  • افزایش فشار خون
  • تعریق
  • مردمک های گشاد شده

علائم رفتاری مصرف کراک

کراک بر قسمت‌های مختلف شخصیت فرد تاثیر می‌گذارد. بجای جستجو در علائم ترک کراک، به تغییرات شخصیتی فرد دقت کنید. اگر عزیزتان در گذشته دوست داشت هر روز صبح پیاده روی کند و دیگر به آن اهمیتی نمی‌دهد، این یک زنگ خطر است. اگر دختر باهوش شما دیگر به نمرات مدرسه یا دانشگاهش اهمیتی نمی‌دهد، هم همینطور! بطورکلی اگر در عزیزانتان تغییرات ناگهانی از قبیل کاهش محسوس سطح انرژی و اشتیاق مشاهده کردید، احتمال اعتیاد به کراک وجود دارد.

اگر در بین وسایل عزیزانتان، لوازم مصرف کراک را یافتید، باید نگران اعتیاد او باشید. مصرف کراک نیازمند پیپ و اقلامی مانند لوله های شیشه ای، فویل، قوطی های الومینیومی و…است. ممکن است مشاهده یکی از این اقلام آنچنان غیرمعمول نباشد، اما مشاهده چندین مورد از آن‌ها از نشانه‌های مصرف کراک است.  

ممکن است فرد دست به دزدی بزند یا وسیله های خود را گرو بگذارد. ممکن است افراد تلویزیون والدین خود را بدزدند! یا جواهرات هم اتاقی خود را بفروشند. این دسته از افراد احتمالا بعد از تمام شدن وسایل اطرافیان برای دزدی به خیابان ‌می‌روند!

در حقیقت مسائل مالی و جنایی در هم آمیخته شده‌اند. کسی که سابقه کیفری ندارد، برای مصرف کراک خود به دزدی روی میآورد. رفتار مجرمانه معمولا به علت برطرف کردن نیاز و خواسته او صورت می‌گیرد. بنابراین اگر کسی در اطرافیان شما است که بطور ناگهانی به سرقت، ورود غیرقانونی به مکانی خاص و جرایم شدیدتر روی آورده است، ممکن است از علائم مصرف کراک باشد.

کراک بسیار ارزان است، اما رایگان که نیست! اعتیاد به کراک منجر به میزان مصرف بیشتر این ماده خواهد شد و می‌تواند موجب شود تا فرد هر میزان پولی را بدست می‌آورد، خرج مصرف کراک خود کند. حتی ممکن است کار به جایی برسد که فرد دارایی خود را گرو بگذارد که این اصلا عادی نیست. اگر عزیزانتان که دارای وضع مالی خوبی هستند و یکدفعه از شما تقاضای پول کنند، ممکن است مشکلی مربوط به اعتیاد وجود داشته باشد.

گالری تصاویر

برای  ترک کراک از مرکز دکتر جوادی کمک بگیرید!

در این مطلب راجع به علائم مصرف کراک صحبت کردیم. اگر موارد مذکور را در عزیزانتان مشاهده کردید، برای ترک کراک آن‌ها سریعا اقدام کنید. درمان اعتیاد به کراک دارای علائم ترک ناخوشایند است، اما باید انجام گیرد، زیرا عوارض اعتیاد به کراک به مراتب بدتر خواهد بود. برای مدیریت علائم ترک لازم است تا از کمک حرفه‌ای برخوردار شوید. در این راستا می‌توانید از متخصصین مجرب کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی کمک بگیرید. ما برای شما فرایندی با حداقل درد و خماری را به ارمغان می‌آوریم.

امکانات مرکز ترک اعتیاد

مقالات مرتبط مرتبط

قرص ترک گل

قرص ترک گل

ماری جوانا یک ماده مخدر تفریحی است که بسیاری از افراد گمان می‌کنند اعتیادآور نیست،

مشاهده بیشتر

لیست متخصصین

دکتر ابراهیم زاده
فوق دکترا نوروساینس
دکتر سمیعی
سوپروایزر بخش نوروساینس
دکتر بهاره عیوض نژاد
روانپزشک و متخصص ترک اعتیاد

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 9 =

بهبودی از امروز شروع می شود

اکنون برای حمایت از ترک اعتیاد تماس بگیرید

فرم درخواست مشاوره