ترک اعتياد بدون درد و خماری

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/11/14

روش‌های مختلفی برای ترک اعتیاد بدون درد وجود دارد. در هر یک از این روش‌ها از دارو‌ها و روش‌های خاصی برای ترک استفاده می‌شود. اینکه دقیقا باید از چه دارویی استفاده شود پاسخی برای این سوال است که درمان اعتیاد بدون درد و خماری چگونه است؟ اگر هر فرد از روش مخصوص و مناسب برای شرایط خود استفاده کند به بهترین نتیجه رسیده و کمترین خماری و درد را تحمل خواهد کرد. درمان اعتیاد بدون درد و خماری در واقع رویایی برای افراد قدیمی تر به شمار می‌آید. زیرا در گذشته این روش‌های دارویی وجود نداشته و فرد یا درد و خماری شدید را تحمل می‌کرده و یا اینکه از دارو‌های اعتیاد آور جایگزین برای راحت تر شدن اعتیاد استفاده می‌کرده که این مسئله خود باعث ایجاد اعتیاد به ماده ای دیگر در فرد می‌شود.

روش‌‌های درمان ترک اعتیاد بدون درد و خماری

در واقع در روش‌های علمی هیچ پزشک متخصصی از یک متد برای درمان اعتیاد دو فرد که وخامت اعتیاد متفاوتی دارند استفاده نمی کند. بررسی مدت اعتیاد، شرایط روحی و جسمی، سن و سال و جنسیت عواملی برای تعیین روش ترک اعتیاد در فرد هستند. روشی که توسط متخصص ترک اعتیاد انتخاب می‌شود بهترین و اصولی ترین روش از دیدگاه علمی است. هر چه روش مورد استفاده اصولی تر باشد ترک نهایی آسان تر و زودتر به دست خواهد آمد. باید توجه کنید که ترک بدون درد و خماری اعتیاد مرحله اول یعنی در مرحله ترک جسمی قرار داشته و برای نتیجه گیری نهایی باید از روش‌ها و مشاوره‌های روان درمانی روانپزشکی که در مراکز ترک اعتیاد ارائه می‌شود استفاده کنید.

بسیاری از کمپ‌ها و کلینیک‌های غیر معتبری که ادعا می‌کنند به شما دارویی برای ترک بدون درد ارائه می‌دهند ادعاهای کذبی داشته و در واقع هرگز نباید به سمت این گونه مراکز درمانی ترک اعتیاد بروید. این مراکز غیر معتبر از مواد اعتیاد آور برای ترک اعتیاد شما استفاده می‌کنند که البته باعث از بین رفتن ناراحتی و خماری فرد می‌شود ولی در نهایت ترک اعتیاد با شکست مواجه شده و فرد در نهایت به داروی دیگری اعتیاد پیدا خواهد کرد. این مواد خود اعتیاد آور بوده و جایگزین اعتیاد فرد به ماده مخدر می‌شوند. روش‌هایی نیز برای درمان ترک اعتیاد بدون درد و خماری وجود دارد که در آنها از دارویی استفاده نمی شود. این روش‌ها درمان گروهی نام دارند. بیمار برای استفاده از این روش در جلسات گروهی حاضر می‌شود و به تدریج مصرف خود را کاهش می‌دهد. این روش اخیراً مورد استفاده بسیاری پیدا کرده و رواج زیادی دارد.

از روش‌های دیگری که فرد در آن دچار خماری کمی می‌شود ترک زیر نظر پزشک و در منزل است. افرادی که خود تمایل زیادی برای ترک دارند پس از انجام آزمایشات مربوطه داروهایی را جهت کمک به ترک دریافت می‌کنند که کاملاً زیر نظر پزشک معالج بوده و به صورت خودسر نباید مصرف شود. این دارو‌ها را نباید خودسرانه مصرف کرد. حتی اگر میزان داروی تجویزی بسیار کم باشد باید حتماً زیر نظر پزشک تغییر دوز دارو را انجام داد. این مسئله بیشتر در مورد مواد مخدر صنعتی خود را نشان می‌دهد.

بهترین روش ترک اعتیاد بدون درد و خماری

روش‌های زیادی برای ترک اعتیاد وجود دارد اما انتخاب هر کدام از آنها باید تحت نظر پزشک معالج صورت پذیرد. بهترین درمان برای هر فرد استفاده از روش‌هایی متناسب با شرایط روحی و جسمی فرد است. بهترین روش ترک اعتیاد بدون درد و خماری در واقع استفاده از روشی است که پزشک متخصص ترک اعتیاد توصیه می‌کند. نمی توان گفت که رو‌های علمی صد در صد درد و خماری را از بین می‌برد. به هر حال ترک اعتیاد تنگناهایی دارد که اگر به این صورت نبود قطعاً ترک اعتیاد بسیار راحت تر از این ممکن می‌شد. با استفاده از توصیه‌های پزشک متخصص و استفاده از دارو‌های کمکی که تجویز می‌کند می‌تواند درد و خماری را تا جای ممکن به حداقل برساند. پس از مرحله سم زدایی که درد و خماری به پایان می‌رسد نیز باید از این روش‌ها استفاده کنید. دارو‌هایی باید مصرف شود که این کار هم باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود.

ترک بدون درد اعتیاد

روش‌های متعددی برای ترک بدون درد و خماری اعتیاد وجود دارد که انتخاب میان آنها را باید به پزشک متخصص اعتیاد سپرد. بهترین درمان در واقع مناسب ترین درمان علمی با توجه به شرایط و ویژگی‌های جسمی روحی و سلامتی فرد است. در این روش‌ها نمی توان انتظار داشت تا ترک کاملاً به صورت بدون درد خماری انجام شود و حداقلی از خماری به سراغ فرد خواهد آمد. بخش زیادی از دردی که در این هنگام فرد تحمل می‌کند با دارو‌های پزشک متخصص کاهش پیدا می‌کند. طبعاً ترک مواد مخدر فرد را تحت فشار و تنگناهایی قرار می‌دهد که می‌تواند جسمی و روحی باشد. اما با استفاده از دارو‌های یک پزشک متخصص و اطلاعات از دستورالعمل‌هایی که به شما ارائه می‌دهد می‌توانید این درد و خماری را تا حد ممکن کاهش دهید.

پس از اتمام سم زدایی مرحله نقاهت یا بازگردانی فرا می‌رسد. در این دوره نیز نیاز است تا داروهایی که پزشک ارائه می‌دهد را مصرف کنید. مصرف این دارو‌ها حتماً باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود. بهترین راه برای ترک بدون درد انتخاب در دست یک مرکز ترک اعتیاد معتبر و مجاز است. با انتخاب کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی می‌توانید از انواع روش‌های ترک بدون درد و خماری استفاده کنید. این کار درد و خماری ناشی از ترک مواد مخدر را کاهش می‌دهد.

ترک اعتیاد بدون درد و خماری – کلینیک دکتر جوادی

برای استفاده از روش ترک اعتیاد بدون درد و خماری باید از روش‌های اصولی علمی در کنار روش‌های روانشناسی استفاده کرد. سم زدایی سریع و فوق سریع،بستری تدریجی و …. نمونه‌هایی از ترک بدون درد و خماری اعتیاد به شمار می‌آیند. افراد معتاد به الکل یا داروهای افیونی بهتر است از روش‌های سم زدایی سریع استفاده کنند. در این روش فرد به صورت سرپایی یا بستری از داروهایی که پزشک تجویز می‌کند برای ترک و سم زدایی استفاده می‌کند. سم زدایی مواد مخدر از بدن باید حتماً تحت نظر پزشک متخصص صورت بگیرد زیرا در برخی موارد که اعتیاد یا زمان اعتیاد فرد به الکل یا سایر مواد طولانی است خطر مرگ نیز برای فرد وجود داشته باشد.

1402/11/14