۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

مرکز ترک خصوصی اعتیاد

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/07/17
امتیاز به نوشته:
5/5

اگر به دنبال انجام اقداماتی برای ترک اعتیاد خود هستید، از کمک گرفتن نترسید. وقتی از دیگران کمک و حمایت دریافت می‌کنید، ایجاد تغییرات مثبت بسیار آسان‌تر است. مراجعه به یک مرکز ترک خصوصی اعتیاد، می‌تواند در روند درمان بسیار کمک کننده باشد.

عوارض احتمالی اعتیاد

اعتیاد عوارض زیادی دارد که در زندگی فردی و اجتماعی فرد تاثیر می‌گذارد:

عوارض روحی: مواد مخدر با سلامت روان ارتباط دو جهته دارد و می‌تواند روی یکدیگر اثر بگذارند. بطور کلی اعتیاد به مواد مخدر، عملکرد مغز را مختل می‌کند و مدارهای مغزی را تغییر می‌دهد. اثرات روانی مواد مخدر عبارتند از: توهم، افسردگی، اضطراب، روانپریشی، تنهایی، خودکشی و…

عوارض جسمی: عوارض استفاده از مواد مخدر بسیار زیاد است، مانند: سرطان، یبوست، آسیب ریوی و بیماری های تنفسی، سلامت قلب و عروق، هپاتیت و…

عوارض اقتصادی: به دلیل اینکه فرد معتاد هر ماه مجبور است تا مبالغ هنگفتی را برای تهیه مواد خرج کند، از لحاظ اقتصادی متحمل ضرر زیادی خواهد شد.

عوارض فردی: عوارض فردی عبارتند از:

از دست دادن روابط: در روابط فرد با اعضای خانواده و دوستان مشکل بوجود می‌آید، زیرا مصرف مواد جایگزین تعهد به خانواده می‌شود.

عدم تعهد: اعتیاد می‌تواند فرد را از محل کار و مسئولیت‌های خود دور کند.

افزایش احتمال جرم: بسیاری از مواد روانگردان غیرقانونی هستند و همراه داشتن آن‌ها می‌تواند فرد را به زندان بیاندازد. همچنین افراد ممکن است، برای تامین هزینه‌های سوء مصرف مواد مخدر به جرم متوسل شوند، به خصوص که اعتیاد به مواد مخدر می تواند منجر به بیکاری شود.

با وجود این عوارض لازم است تا بیماران به ترک اقدام کنند و اولین گام برای درمان اعتیاد این است که یک سری اقدامات فردی انجام دهند و سپس با مرکز ترک خصوصی اعتیاد تماس بگیرند.

بهترین مرکز ترک خصوصی اعتیاد

اقدامات فردی در فرایند ترک اعتیاد

  1. اول باید برای ترک اعتیاد، اراده کنید. اراده فردی گام نخست و مهمی در فرایند درمان اعتیاد دارد.
  2. با بهترین مرکز ترک خصوصی اعتیاد، تماس بگیرید و از خدمات آن‌ها استفاده کنید
  3. در مورد نگرانی‌های خود درباره فرایند ترک، با کادر پزشکی کلینیک صحبت کنید. آنها می‌توانند به شما مشاوره و اطلاعات مفیدی بدهند.
  4. اگر می توانید، با خانواده و دوستانتان در مورد مصرف مواد مخدر صحبت کنید. یادتان باشد! درخواست کمک، عار نیست، بلکه می‌تواند در فرایند ترک بسیار مفید باشد(به خصوص در چند هفته اول.)
  5. به یک گروه پشتیبانی معتادان گمنام بپیوندید.

بهترین مرکز ترک خصوصی اعتیاد

به جرات می‌توان گفت بهترین مرکز ترک خصوصی اعتیاد در ایران، مرکز تخصصی روان پزشکی و درمان سو مصرف مواد مخدر دکتر جوادی است. این مرکز با داشتن امکانات منحصربفرد و روش های نوین ترک اعتیاد، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

امکانات بهترین مرکز ترک اعتیاد خصوصی

امکانات کلینیک دکتر جوادی عبارتند از:

  • مرکز ترک اعتیاد خصوصی دکتر جوادی با دارا بودن امکانات رفاهی و هتلینگ لوکس، آماده ارائه خدمات برای درمان شما می‌باشد.
  • مرکز تخصصی ترک اعتیاد دکتر جوادی دارای یک جلسه مشاوره رایگان جهت راهنمایی بیمار است.
  • این مرکز دارای کادر پزشکی مجرب در زمینه درمان اعتیاد است.
  • روانپزشکی و روانشناسی در مبحث اعتیاد، نقش بسیار پر رنگی دارند. کلینیک دکتر جوادی، در واقع مرکز تخصصی روانپزشکی و ترک اعتیاد است. از آنجایی که مساله روان در اعتیاد، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند، این مرکز خصوصی اعتیاد به درمان بخش مربوط به سلامت روان توجه ویژهای دارد. این مرکز درصدد درمان ریشه‌ای اعتیاد است.
  • بهترین مرکز خصوصی اعتیاد، از به روزترین روش‌های ترک اعتیاد برای درمان بیماران استفاده می‌کند.
  • برنامه درمانی هر فرد منحصرا و با توجه به پرونده پزشکی و روانشناسی او تعیین خواهد شد.

امکانات بهترین مرکز ترک اعتیاد خصوصی

انواع بستری در مرکز ترک اعتیاد خصوصی

درمان سرپایی: اگر شدت اعتیاد شما کم باشد، می‌توانید با مراجعه به مرکز ترک خصوصی اعتیاد طبق برنامه درمانی خود، درمان را بگیرید و سپس به خانه بروید.

درمان بستری: در این نوع درمان، بیمار بصورت شبانه روزی بستری خواهد شد. برای افرادی که شدت اعتیادشان بسیار زیاد است این روش توصیه می‌شود. زیرا با استفاده از این روش بیمار همواره در فرایند درمان تحت کنترل است و اگر میل به مواد پیدا کند، چون همواره بستری است، این تمایل کنترل خواهد شد.

مراحل درمان در مرکز خصوصی ترک اعتیاد

  1. ابتدا به مرکز ترک اعتیاد مراجعه میکنید.
  2. در جلسه مشاوره رایگان حضور پیدا خواهید کرد.
  3. پزشک در مورد سوابق پزشکی شما سوال می‌کند و آزمایش‌های اولیه نظیر تست اعتیاد، آزمایش خون و… انجام خواهد شد.
  4. جلسات روانشناسی و روانپزشکی انجام می‌شود تا درمان بخش مربوط به سلامت روان هم انجام شود. رواندرمانی در طول فرایند درمان انجام خواهد شد. در صورت نیاز دارودرمانی هم تجویز می‌شود.
  5. سم‌زدایی انجام خواهد شد.
  6. برگزاری جلسات روان درمانی فردی یا گروهی متناسب با شرایط بیمار، به منظور درمان ریشه‌ای اعتیاد و یادگیری مواجهه صحیح با مشکلات.

مرکز ترک خصوصی اعتیاد

روش های درمانی در مرکز ترک خصوصی اعتیاد

اصولا در مراکز خصوصی ترک اعتیاد از روش‌های نوین ترک اعتیاد، استفاده می‌شود.

کاشت ایمپلنت کپسول نالتروکسان

یکی از این موثرین روش های درمانی، کاشت ایمپلنت نالتروکسان است. نالتروکسان به تدریج روی سیستم عصبی بیمار تاثیر می‌گذارد و تمایل شدید او به مصرف مواد مخدر را کاهش می‌دهد. این روش تنها در مرکز ترک  اعتیاد تخصصی دکتر جوادی انجام می‌شود. کاشت این ایمپلنت ۱۵دقیقه طول می‌کشد و دارای بی حسی موضعی است.

تحریک مغناطیسی مغز RTMS

در این روش الکترود داخل مغز کاشته نمی‌شود، بلکه بوسیله دستگاه روی سر بیمار، تولید امواج مغناطیسی برای تحریک مغزی استفاده می‌شود. در این قسمت می توانید راجع به آرتی ام اس RTMS مطالب قابل توجهی را مطالعه کنید.

رفتار درمانی شناختی CBT

نوعی درمان بر پایه روان درمانی است که کمک می‌کند الگوهای فکری قدیمی که دوست نداریم را تغییر دهیم.

نقشه مغزیQEEG

با استفاده از این روش، عملکرد مغز اندازه‌گیری و مشخص می‌شود که فعالیت مغز در کدام قسمت زیاد و کم شده است و بدین ترتیب اختلالات مغزی مشخص خواهد شد.

الکتروشوک درمانی

زمانی که درمان دارویی جواب ندهد، از الکتروشوک درمانی استفاده می‌کنیم. برای رهایی از اختلالات ذهنی و توهمات حاصل از مصرف مواد، ضربه الکتریکی به مغز وارد می‌شود.

نوروفیدبک

با قرار دادن یک سری حسگرها روی سر بیمار، اطلاعاتی از نابهنجاری‌های مغزی دریافت خواهد شد. بر این اساس یک سری محرک‌های دیداری و شنیداری به بیمار ارائه می‌شود تا بر اساس آن‌ها نابهنجاری‌های مغزی اصلاح شود.

TDSC

تحریک الکتریکی  ناحیه کورتکس مغز از طریق جریان الکتریکی مستقیم ضعیف در این روش انجام می‌شود.

هزینه کلینیک ترک اعتیاد خصوصی

از آنجایی که درمان هر فرد با توجه به شرایط فیزیکی و روانی او تعیین می‌شود، بنابراین هزینه درمان برای هر بیمار در کلینیک با هزینه کمپ ترک اعتیاد خصوصی متفاوت خواهد بود.

در این مطلب به بررسی مرکز ترک خصوصی اعتیاد پرداختیم. بهترین مرکز ترک خصوصی اعتیاد در تهران، کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی می‌باشد. این کلینیک با ارائه روش‌های نوین در درمان اعتیاد و محیطی آرام به همراه امکانات رفاهی در فرایند ترک اعتیاد شما یا عزیزانتان همراه شما خواهد بود. کافیست با ما تماس بگیرید.

1402/07/17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + شانزده =