ترک کوکائین

ترک اعتیاد کوکائین - کلینیک دکتر جوادی

عوارض مصرف کوکائین بسیار شدید است و میانگین افرادی که بر اثر سوء مصرف کوکائین به اورژانس منتقل می‌شوند بسیار بیشتر از دیگر مواد اعتیادآور است. این ماده محرک علاوه بر اعتیاد روانی و جسمی ای که ایجاد می‌کند به روش‌های مختلف به بدن نیز آسیب می‌رساند. با دانستن این آسیب‌ها و عوارض قطعاً افراد مصرف کننده متوجه اهمیت ترک اعتیاد کوکائین تحت نظر روانپزشک و روانشناس متخصص ترک اعتیاد می‌شوند.

اگر کسی به طور مداوم میل به مصرف کوکائین داشته باشد، در نهایت ممکن است از چیزی که تحت عنوان مصرف “تفریحی” مطرح می‌شود به نیاز شخص و وابستگی ذهنی مصرف کننده، تغییر کند. از آنجا که مدت زمان نشئگی نسبتاً کوتاه است، مصرف کنندگان اغلب در هر بار، مقدار  دوز بیشتری كوكائين مصرف می‌کنند. این بدان معنی است که مصرف کنندگان خطر وابستگی شدید به این نوع ماده محرک دارند. ترک کوکائین باید تحت نظر روانپزشک و روانشناس صورت گیرد زیرا علائم ترک این ماده محرک بسیار بالا است.

کوکائین چیست؟

کوکائین یک نوع مواد محرک اعتیاد آور است. هزاران سال پیش، مردم آمریکای جنوبی برگ‌های کوکا (Erythroxylon coca)، منشأ كوكائین را برای اثرات تحریک کننده خود جویدند و مصرف کردند. در اوایل دهه 1900، کوکائین خالص ماده اصلی موجود در بسیاری از تونیک ها و اکسیدها برای معالجه طیف گسترده ای از بیماری‌ها بود و حتی در فرمولاسیون های اولیه Coca-Cola یک ماده اصلی بود. قبل از ایجاد بی حسی موضعی مصنوعی، جراحان از کوکائین برای جلوگیری از درد استفاده می‌کردند.با این حال، تحقیقات نشان داده است که کوکائین یک ماده اعتیاد آور قدرتمند است که در صورت استفاده مکرر می تواند ساختار و عملکرد مغز را تغییر دهد.

روش صحیح ترک اعتیاد کوکائین

برنامه های ترک کوکائین بصورت سم زدایی تدریجی (بستری شبانه‌روزی بیمار) آغاز می‌شود. با توجه به علائم ترک مواد محرک که معمولاً شامل: افسردگی، تحریک پذیری، خواب آلودگی، اضطراب، خستگی، افزایش اشتها و میل شدید به مصرف مواد محرک است، بیمار باید تحت نظر روانپزشک و روانشناس متخصص ترک اعتیاد درمان خود را سپری کند. در کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی دکتر جوادی مراحل درمان اعتیاد به شرح زیر می‌باشد:

• سم زدایی تدریجی تحت نظر روانپزشک و کادر پزشکی
  • درمان های روانشناسی فردی و گروهی در طول دوره بستری
  • ویزیت ماهیانه روانپزشک و روانشناس بعد از ترخیص

با توجه به اینکه کوکائین بسیار اعتیاد آور و خطرناک است، مشورت گرفتن از یک متخصص ترک اعتیاد و یا پزشک روان‌درمان اهمیت اقدام برای ترک هرچه سریعتر این ماده را برای شمار روشن می‌کند. برای درمان و همچنین برای اجتناب از مشکلات علائم ترک که همزمان با وابستگی به مواد اعتیادآور رخ می‌دهد، بهترین راه حل مراجعه به مراکز تخصصی ترک اعتیاد کوکائین می‌باشد. به یاد داشته باشید که تنها روش درمان اعتیاد که تحت نظر متخصص ترک اعتیاد صورت می‌گیرد موجب بهبود جسمی و روحی می‌شود.

بهترین روش ترک کوکائین

قطعاً بهترین روش ترک قطعی کوکائین سم زدایی تدریجی است. در کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی دکتر جوادی از مجهزترین خدمات درمانی برای درمان اعتیاد بیماران استفاده می‌گردد. همچنین کادر درمانی آموزش دیده از بیماران در طی دوران بستری و در شرایط سخت ترک اعتیاد حمایت می‌کنند. بعد از پذیرش و بستری برای درمان اعتیاد بلافاصله پزشک متخصص ترک اعتیاد یک برنامه مراقبت کامل، جامع برای هر بیمار را تشخیص و دوره درمانی فرد مصرف کننده آغاز می‌گردد.

ترک کوکائین چند روز طول می کشد؟

وقتی مصرف کوکائین قطع می‌شود، مغز این موضوع را دوست ندارد و طی شش تا 12 ساعت از زمان ترک مصرف، فرد مصرف کننده علائم ترک را تجربه خواهد کرد. شدت علائم ترک بستگی به مدت و مقدار مصرف آن دارد. غالباً علائم ترک کوکائین در 36 ساعت به اوج خود می‌رسد و یک هفته طول می‌کشد. مدت زمان ترک کامل برای هر فرد بسته به میزان مصرف توسط پزشک متخصص و بعد از انجام معاینات کامل تعیین می‌شود.

دریافت بهترین درمان اعتیاد کوکائین

بخشی از مشکلات سم زدایی در دیگر مراکز ترک اعتیاد این است که پس از ترخیص بیمار از کلینیک، تمام دوره درمانی شخص پایان می‌یابند. واقعیت این است که بازیابی کوکائین بیش از ترک معمول آن بطول می‌انجامد. تنها به این دلیل که شخصی برای ترک اعتیاد کوکائین وارد یک مرکز درمانی می‌شود، لزوماً به این معنی نیست که کمکی که برای ترک در آنجا دریافت می‌کند بیمار را از عود مجدد مصون نگه دارد!

ترک کوکائین فاکتوری مهم است، اما به همان اندازه‌ای اهمیت دارد که به یاد داشته باشید شخص پس از سپری کردن این برنامه‌ها با فشارهای فعالیت‌های اجتماعی، روابط و اشتغال روبرو می‌شود. به همین دلیل است که درمان‌های ترک اعتیاد به کوکائین که تمرکز خود را بر ارائه مکانیسم های مقابله جدید معطوف نمی‌کنند، ذاتاً دارای نقص هستند.

این از جمله دلایلی است که مراقبت های بعدی در گزینه های درمانی کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی بسیار حائز اهمیت است. با این حال، خدمات مراقبت های ویژه پس از ترک اعتیاد می‌تواند به شخصی که با حفظ هوشیاری از استعمال کوکائین بهبود می‌یابد، کمک کند. اگر شخصی مایل به ورود به دوره ترک اعتیاد باشد و در برنامه های مراقبت های ویژه این مرکز شرکت کند، ترک در این مرکز بهبودی جسمی و روحی آنها را تسهیل می‌کند.

خدمات مرتبط