سم زدایی ماری جوانا

سم زدایی ماری جوانا شامل پاکسازی ماری جوانا از بدن بصورت فیزیکی است.  زمانی که شما دچار تحمل، وابستگی و اعتیاد به ماری جوانا شده باشید و بخواهید برای قطع مصرف و یا کاهش دوز آن اقدام کنید، علائم ترک ماری جوانا ظاهر می‌شوند.

بنابراین زمانی که برای ترک ماری جوانا، به هر روشی از بوقلمون سرد گرفته تا سم زدایی ماری جوانا به روش تدریجی، اقدام کنید، به احتمال زیاد درگیر علائم ترک خواهید شد. با این تفاوت که در روش بوقلمون سرد، به دلیل قطع یکباره مصرف گل، فرد علائم ترک شدیدتری را تجربه خواهد کرد.

برای کاهش شدت علائم مذکور، متخصصین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی، از رویکرد دارو درمانی در طول سم زدایی ماری جوانا و حتی بعد از آن، استفاده می‌کنند.

داروهای کاربردی در سم زدایی ماری جوانا ماری جوانا

برخی از داروها به ترک ماری جوانا کمک می‌کنند. در واقع دارودرمانی برای برطرف کردن علائم ترکی که در سم زدایی ماری جوانا ایجاد می‌شوند، کاربرد دارد. از جمله این داروها عبارتند از:

• آگونیست های گیرنده CB
  • داروهایی کاهش دهنده اضطراب
  • داروهای برطرف کننده حالت تهوع
  • داروهایی برای بهبود سردرد

لازم به ذکر است سم زدایی ماری جوانا در مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی با رویکرد تدریجی صورت می‌گیرد، به این معنی که دوز ماری جوانا به مرور کاهش می‌یابد. هدف از اینکار کاهش شدت علائم ترک است.

خطرات سم زدایی ماری جوانا ماری جوانا به تنهایی

بزرگترین خطری که می‌تواند در فرایند ترک ماری جاری جوانا در منزل شما را تهدید کند، عود است. اگر شما بخواهید بدون مراجعه به یک مرکز درمانی خوب مانند کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی، ماری جوانا را ترک کنید، از سیستم حمایتی قوی برخوردار نخواهید بود. در این صورت ممکن است در مقابل علائم ترک ماری جوانا مقاومت نکنید و دومرتبه عود کنید و به مصرف گل بپردازید.

یکی دیگر از خطرات سم زدایی ماری جوانا بودن کمک حرفه‌ای، کم آبی بدن است که ناشی از علائم ترک تهوع و استفراغ می‌باشد. بنابراین باید از آن آگاه بود و بدن بیمار باید در طول سم زدایی هیدراته بماند. اگر مشتاق ترک ماری جوانا در منزل هستید، همراهی یک فرد حمایت کننده می‌تواند مفید باشد، اما معمولا کافی نیست.

علاوه بر 2 مورد بالا، علائم ترک ماری جوانا بصورت روانی مساله ای است که نمی‌توانید خودتان و یا سایر عزیزانتان در بهبود آن کمک کنند. این علائم توسط روانشناس ترک اعتیاد و تجویز دارو بوسیله روانپزشک ترک اعتیاد برطرف می‌شود. برای برطرف کردن نشانه‌های مذکور مهم است که به یک مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد مراجعه کنید.

نکات سم زدایی  ماری جوانا

از آنجایی که سم زدایی ماری جوانا فرایندی چالش برانگیز از لحاظ فیزیکی و روانی است، برای ترک ماری جوانا حتما توصیه می‌شود تا کمک حرفه‌ای دریافت کنید. بهترین روش سم زدایی ماری جوانا، مراجعه به یک مرکز درمانی خوب مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی است. هرگز سعی نکنید سم زدایی ماری جوانا را به تنهایی و بدون حمایت حرفه‌ای انجام دهید، زیرا این روند منجر به عود شما و بروز علائم ترک شدید خواهد شد.

برخی از نکاتی که باید در طول سم زدایی ماری جوانا مدنظر داشته باشید، عبارت است از:

• مقدار زیادی آب و مایعات شفاف بنوشید.
  • برای تسکین دردهای جسمی و آرامش روحی، حمام آب گرم بگیرید.
  • از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید.
  • تا زمانی که اضطراب و الگوهای خواب نامنظم از بین برود، کافئین را تا حد زیادی کاهش دهید یا آن را حذف کنید.
  • برای بهبود خلق و خو و سلامت جسمانی به طور منظم ورزش کنید.

توجه داشته باشید که بعد از انجام سم زدایی ماری جوانا، انجام روانی درمانی از واجبات است. جلسات روان درمانی با حضور روانشناس ترک اعتیاد در مرکز دکتر جوادی انجام می‌شود و هدف آن از بین رفتن اعتیاد از پایه است.

سم زدایی  ماری جوانا  در کلینیک دکترجوادی

در این مطلب به بررسی سم زدایی ماری جوانا پرداختیم. حالا می‌دانیم که سم زدایی ماری جوانا بهتر است بصورت تدریجی صورت گیرد تا علائم ترک آن کاهش یابد. علاوه بر این با حضور در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی می‌توانید درمانی ایمن و راحت را طی کنید، زیرا تحت نظارت شبانه روزی متخصصین این مجموعه قرار می‌گیرید. اما اگر به تنهایی آن را انجام دهید، با خطر عود روبرو خواهید بود. در مرکز دکتر جوادی از دارو درمانی و سم زدایی ماری جوانا تدریجی بهره گرفته می‌شود تا علائم ترک گل برطرف شوند و از شدت آن‌ها کاسته شود. روان درمانی نیز جز مهم درمان اعتیاد است و برای ترک تضمینی ضروری می‌باشد، در این راستا مرکز دکتر جوادی با بهره گیری از تیم سلامت روان مجرب اعم از روانشناس و روانپزشک ترک اعتیاد، به بررسی علل گرایش شما به ماری جوانا و درمان آن خواهد پرداخت.