۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

آیا ترک هروئین با شربت متادون امکان پذیر است؟

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/11/15
امتیاز به نوشته:
5/5

مصرف مواد مخدر هروئین عوارض شدید روانی و جسمانی به همراه دارد. از آنجایی که مصرف این مخدر به صورت تزریقی انجام می شود می تواند دیگر بیماری های احتمالی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل کمک به ترک کردن افرادی که درگیر مصرف هروئین هستند از نان شب واجب تر است. احتمالا بسیاری از ما تاکنون راجع به ترک اعتیاد هروئین با شربت متادون جملاتی را شنیده ایم. در این مقاله قصد داریم به بررسی صحت این جمله و بهترین روش های ترک هروئین بپردازیم پس در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی همراه ما بمانید.

مخدر هروئین چیست؟

هروئین یا دی استیل مرفین یکی از مشتقات نیمه مصنوعی مرفین و از خانواده مواد افیونی یا اپیوئیدها (تریاک، مرفین، کدئین) است. یک تغییر شیمیایی جزئی در مولکول مرفین باعث به وجود آمدن هروئین بسیار قدرتمندتری می شود که سریع‌ در چربی حل می‌شود و زودتر به ‌صورت متراکم‌ به مغز می‌رسد. به همین دلیل است که هروئین جزو یکی از خطرناک ترین مواد مخدر اعتیاد آور است که آسیب های جدی به بدن و مغز وارد می کند.

ترک هروئین با متادون امکان پذیر است؟

ترک اعتیاد هروئین نسبت به دیگر مواد مخدر از اهمیت بالاتری برخوردار است در نتیجه انتخاب شیوه درست برای ترک اعتیاد هروئین حساس تر می شود. به همین دلیل به افراد مبتلا به سوء مصرف هروئین پیشنهاد می شود که حتما به یک مرکز سم زدایی بدن از مواد مخدر معتبر و تخصصی مراجعه کنند.

بهترین روش ترک هروئین کدام روش است؟

خوشبختانه امروزه، درمان های موثری برای ترک این مخدر خطرناک در دسترس قرار دارد، اما درمان زمانی موفق خواهد بود که توسط متخصصین این رشته انجام بگیرد. ترک هروئین مانند ترک آلپرازولام یا دیگر دارو های ساده تر نیست و نیاز به حساسیت بیشتری در انتخاب روش مناسب دارد. از آنجایی که هروئین جزو مخدر هایی است که آسیب های شدید مغزی و روانی ایجاد می کند پیشنهاد می شود که در کنار روش های صحیح برای سم زدایی و کاهش دوز تدریجی، حتما بیمار تحت روش های روان درمانی برای ترک اعتیاد نیز قرار گیرد.

کنار گذاشتن مصرف هروئین به مراتب دشوار تر از مواد مخدر دیگر است و نیاز بستری شدن تحت نظر افراد متخصص را دارد. کلینیک دکتر جوادی یکی از مجهز ترین کلینیک های ترک هروئین در تهران است که بهترین شرایط را برای بیمارانی که اقدام به ترک مصرف هروئین گرفته اند، فراهم می کند.

عوارض مصرف متادون برای ترک هروئین

آیا ترک هروئین با شربت متادون امکان پذیر است؟

اولین مرحله ترک هروئین، سم‌زدایی و خارج کردن اثرات ماده از بیمار است. با توجه به میزان و زمان مصرف هروئین مدت زمان این مرحله متفاوت است. برای برخی بیماران از روش کاهش تدریجی دوز مخدر هم استفاده می شود تا بدن آن ها دچار شوک ناگهانی نشود. روش های درمان مختلفی برای ترک هروئین وجود دارد. امروز بسیاری از مراکز درمان اعتیاد با تجویز پزشک از روش درمانی جایگزین یا متادون درمانی استفاده می کنند.

نکته بسیار حائز اهمیت آن است که اگر از قرص ب2 یا شربت متادون به صورت غیر تخصصی استفاده شود، نه تنها کمکی به ترک اعتیاد فرد نمی کند بلکه عوارض زیادی به همراه دارد. در این شرایط علاوه بر ترک هروئین بیمار باید به دنبال بهترین روش ترک قرص ب2 یا متادون باشد و مشکل چند برابر می شود.

مقدار مصرف متادون برای ترک هروئین چقدر است؟

پزشکان در این باره معتقدند که مصرف متادون به صورت خودسرانه بسیار خطرناک است و احتمال مسمومیت با آن وجود دارد. مقدار مورد نیاز روزانه متادون باید حتما با مشورت پزشک و معاینه مشخص شود. در این زمان عمدتا دوز مصرفی از 10 روز تا 2 ماه ثابت می شود و دیگر نیاز به مراجعه مکرر به پزشک وجود ندارد.

ترک هروئین با شربت متادون

پیامدهای مصرف متادون و ترک اعتیاد با متادون

با وجود اینکه بسیار از درمانگران مصرف متادون را دارویی موثر برای ترک هروئین می دانند اما معتقدند که استفاده از شربت متادون برای ترک اعتیاد هروئین انتخاب میان بد و بدتر است. یعنی این دارو به هیچ عنوان بدون عوارض نیست اما گاهی با تشخیص پزشک با توجه به سن و شرایط بیمار برای کاهش تدریجی دوز مخدر برای بیماران تجویز می شود. ضمن آنکه عوارض مصرف قرص یا شربت متادون نسب به قرص بوپرنورفین بیشتر است.

باید در نظر داشت که مصرف کنترل نشده متادون هم می تواند به اندازه دیگر مواد مخدر آثار منفی روی مغز و اندام های داخلی بدن بگذارد. یکی از شایع ترین آسیب های مصرف خودسرانه متادون برای ترک اعتیاد از بین رفتن آسیب های کبدی و احتمال ابتلا به سرطان کبد است.

سریع ترین روش ترک هروئین به پیشنهاد کلینیک دکتر جوادی

متخصصین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی سریع ترین روش برای ترک هروئین و مواد مخدرهای مشابه مانند سورچه را پیشنهاد می کنند. آن ها می گویند که داشتن یک برنامه درمانی در مرکز ترک هروئین و مرکز ترک سورچه تحت نظر پزشک متخصص روش خوبی برای ترک اعتیاد به هروئین است اما در کنار آن مراقبت های ویژه، روان درمانی و حمایت عاطفی فرد بیمار روند درمان را سریع تر می کنند. از این رو کلینیک دکتر جوادی یکی از بهترین مراکز برای درمان ترک تریاک و شیره، هروئین، ماری جوانا و… است.

بهترین روش ترک اعتیاد هروئین

پزشکان معتقدند به دلیل شرایط سخت تری که بیماران هنگام ترک هروئین نسبت به دیگر مواد مخدر دارند، حمایت خانواده بسیار اهمیت دارد. از این رو بهتر است نحوه برخورد با فرد در حال ترک اعتیاد نیز به اطرافیان بیمار آموزش داده شود. کلینیک تخصصی ترک اعتیاد دکتر جوادی نیز با فراهم کردن بهترین شرایط برای بیماران مبتلا به اعتیاد می تواند موثرترین درمان های دارویی و مددکاری را ارائه بدهد.

1402/11/15

13 پاسخ به “آیا ترک هروئین با شربت متادون امکان پذیر است؟”

  1. احمد دلیری گفت:

    وااااای نه اصلا این کارو نکنید .
    من به پیشنهاد دوستم اینکارو کردم به جز هروئین متادونم مصرف میکردم . ترک کردن دوتاش باهم عذاااابه عذااااب . نه خواب داشتم نه میتونستم برم بیرون همه میفهمیدن . متادونو نمیخوری خیلی وحشتناکه . جهنم میاد جلو چشمات . تروخدا به حرف ایناکه میگن با متادون ترک میکنید گوش نکنید متادون ی چیزی بدتر از همه مواداس

  2. مهدیکمانی گفت:

    سلام. من ازشهرستان اراک مزاحم میشم آقای دکتر بنده هروئین میکشم وتصمیم به ترک دارم واینکه شما شعبه درشهراراک دارین اگر ندارین. باید بیایم تهران سوال بعد هزینه طول درمان چقد میشه وچه مدت زمان میبره وآقای دکتر واقعا خسته شدم اگر امکان داره زودتر جواب بدین باتشکر.

    • کلینیک دکتر جوادی گفت:

      سلام
      طول دوره درمان اعتیاد هروئین با توجه به دوز و دوره مصرف شما مشخص می‌گردد. کلینیک ما بصورت شبانه روزی آماده پذیرش و بستری بیماران می‌باشد.

  3. رامین کهن گفت:

    من اعتیاد به هرویین دارم و یک شبه نمیتونم ترک کنم تحمل خماری ندارم اما از طرفی هم خودم خسته شدم هم خانوادم شما توی این زمینه میتونید به من کمک کنید البته بدون متادون؟

    • کلینیک دکتر جوادی گفت:

      تمام روش های ترک اعتیاد در کلینیک دکتر جوادی بدون استفاده از داروهای شبه مخدر مانند ب2،متادون و … است . به شما توصیه میکنیم در ابتدا از مشاوره ترک اعتیاد ما بهره بگیرید و با توجه به نتیجه آزمایشات اولیه اعتیاد و تشخیص پزشک متخصص ، بهترین درمان اعتیاد را برای خود انتخاب کنید. در تمامی مراحل درمان ، علائم ترک شما توسط کادر پزشکی کنترل و درمان می‌گردد و پس از پایان دوره درمان اعتیاد به هروئین- مرحله مراقبت های بعد از ترک اعتیاد شروع میشود که تمامی این مراقبت ها در دوران ترک اعتیاد به شما آموزش داده میشود.

  4. Javad گفت:

    سلام خدمت آقای دکتر من 6 ساله هروئين مصرف میکنم چندبار در کمپ ترک کردم اما بخاطر درد شدید نتونستم از درد خماری میترسم و حالت تهوع شدید میگیرم و حتی توان راه رفتن ندارم آیا با متادون و مشاوره تلفنی میتونم از شما کمک بگیرم چون ما از تهران خیلی دور هستیم و امکان بستری شدن هم برام سخته بخاطر شرایط کاری. چون باید حتما سر کارم بروم ممنون میشم راهنمایی کنید.

  5. علی باغبان گفت:

    سلام. برا ترک هرویین، متادون دارم فقط یه دارو بهم معرفی کنید که موقع استفاده از متادون، اینقدر عرق نکنم، و سریع مواد از بدنم خارج بشه. کم کردن دوز متادون رو دیگه خودم بلدم. لطفا راهنمایی کنید

    • کلینیک دکتر جوادی گفت:

      سلام دوست عزیز
      آقای باغبان ترک اعتیاد به معنی ترک مصرف هر گونه مواد اعتیادآور است. با مصرف متادون شما نه تنها ترک اعتیاد نداشته اید، بلکه فقط نوع مواد مصرفی خود را تغییر داده اید!

  6. ایا این کلینیک با متادون هم هرویین را ترک میدهد؟ گفت:

    ایا شما بامتادون هم تدریجی هرویین را ترک میدهید؟

    • کلینیک دکتر جوادی گفت:

      سلام دوست عزیز
      در این کلینیک هیچ ماده مخدری جایگزین ماده مخدر دیگر نمی‌شود.

  7. حشمتی گفت:

    من چندین سال گرفتار هروئین هستم میخوام ترک کنم

    • کلینیک دکتر جوادی گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای شروع درمان به یک مرکز ترک اعتیاد معتبر مراجعه کنید و قدم به قدم طبق دستورات پزشک خود پیش بروید. فقط توجه کنید که به هیچ عنوان از متادون یا قرص ب2 برای ترک اعتیاد شما استفاده نشود. جلسات مشاوره فردی و گروهی را مرتب شرکت کنید. موفق باشید

  8. سالار کوهنانی گفت:

    خدا قوت دکتر جوادی مطالب بسیار مفیدی در سایتتون وجود داره .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − چهار =