۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

مدت زمان ترک گل

امکانات مرکز ترک اعتیاد

مدت زمان ترک گل

عوارض مصرف ماده مخدر گل به حدی است که ترک آن را ضروری می‌کند. بسیاری از افراد قبل از شروع ترک ماری جوانا از متخصصین کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی می‌پرسند که ” ترک گل چقدر زمان میبرد؟” یکبار برای همیشه می‌خواهیم به این پرسش پرتکرار پاسخ دهیم. در این مطلب بطور خاص “مدت زمان ترک کامل گل” بررسی خواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهید اعتیاد به ماری جوانا را ترک کنید، به خواندن ادامه دهید.
قبل از بررسی پرسش” ترک ماری جوانا چند روز طول میکشد؟” ابتدا بیایید ببینیم که اصلا چرا باید اعتیاد به ماری جوانا را درمان کرد؟

عوارض مصرف ماری جوانا  چیست؟

 

ماری جوانا اثرات منفی زیادی بر روی مغز افراد، بخصوص کسانی که در حال رشد هستند، می‌گذارد. از عوارض مصرف ماری جوانا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشکلات حافظه
  • اختلال در توجه و تصمیم گیری
  • نقص های شناختی
  • افزایش خطر سکته مغزی و بیماری قلبی
  • افزایش خطر رفتارهای تکانشی
  • اضطراب و افسردگی
  • اختلالات مصرف مواد
  • خطر آسیب (مانند نقص های شناختی) برای رشد جنین برای زنان باردار

مدت زمان ترک گل - کلینیک دکتر جوادی

این عوارض منجر به اثرات جبران ناپذیری روی فرد می‌شود. از اینرو ترک گل ضروری بنظر می‌رسد، نظر شما چیست؟! علائم ترک گل بسیار ناخوشایند است، به همین دلیل توصیه می‌شود تا برای انجام فرایند ترک ماری جوانا به یک مرکز ترک اعتیاد خوب در تهران، مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی مراجعه کنید. حال به بررسی موضوع اصلی این مطلب  یعنی” ترک ماری جوانا چند روز است؟” خواهیم پرداخت.

ترک ماری جوانا  چقدر طول میکشد؟

ماری جوانا بر خلاف تصور بسیاری از مردم، اعتیادآور است و اگر بخواهید بعد از یک دوره مصرف، از آن کناره بگیرید، علائم ترک را تجربه خواهید کرد. در حقیقت علائم ترک ماری جوانا به این علت اتفاق می‌افتد که بدن به حضور ماری جوانا عادت کرده و با آن سازگار شده است و به شرایط عدم حضور ماری جوانا واکنش نشان خواهد داد. علائم ترک گل در حقیقت واکنشی به نبود ماری جوانا در بدن است. این عوارض را در زیر بررسی خواهیم کرد.

ترک گل چند روز طول میکشد؟

 

مدت زمان ترک گل بصورت جدول زمانی زیر خواهد بود:

1 تا 3 روز

علائم ترک گل بین 1 تا 3 روز پس از آخرین مصرف فرد شروع می‌شود. به طور معمول، علائم اولیه ترک عبارتند از تحریک پذیری و احساس عصبانیت.

در این مدت زمان ترک ماری جوانا، ریه ها شروع به بهبود می‌کنند. البته چندین سال طول می‌کشد تا بهبودی کامل ریه‌ها  حاصل شود. البته اگر اعتیادتان سنگین باشد، ممکن است آسیب ریوی شما بطور کامل برطرف نشود.

2 روز تا 1 هفته

علائم ترک ماری جوانا بین 2 روز تا 1 هفته پس از آخرین مصرف به اوج خود می‌رسد. به طور معمول، ناراحتی فیزیکی، نوسانات خلقی، اضطراب و افسردگی از شدیدترین علائم این دوره زمانی هستند.

در این مدت زمان ترک گل، گیرنده‌های مغز در سیستم عصبی مرکزی (CNS) که مسئول لذت، انگیزه و عملکرد شناختی هستند، شروع به بازگشت به عملکرد طبیعی می‌کنند.

مدت زمان ترک گل - کلینیک دکتر جودی

2 هفته

پس از 2 هفته، اکثر افراد دیگر علائم ترک را تجربه نمی‌کنند. با این حال، اختلالات خواب مانند بی خوابی و کابوس‌های واضح ممکن است ادامه داشته باشند. علت آن است که THC (ماده اصلی اعتیادآور در گل) توانایی فرد را در خوابیدن از بین می‌برد.

4 هفته تا چند ماه

پس از یک ماه یا بیشتر، سیستم عصبی مرکزی به عملکرد طبیعی خود باز می‌گردد.

متاسفانه برخی افراد بعد از ترک ماری جوانا، ممکن است به مدت یک سال بیخوابی را تجربه می‌کنند و همچنان میل به گل را داشته باشند. به همین علت ترک گل باید بر طبق یک برنامه جامع درمانی و زیر نظر متخصصین اعتیاد یک مرکز درمانی خوب مانند مرکز ترک گل صورت گیرد، تا علائم مذکور کنترل شوند.

گالری تصاویر

امکانات مرکز ترک اعتیاد

مدت زمان باقی ماندن گل در بدن

THC، یک ترکیب محلول در چربی است که نیمه عمر بسیار طولانی دارد (مدت زمانی که طول می‌کشد تا غلظت THC در بدن به نصف کاهش یابد.) البته مدت زمان باقیمانده سطح THC در بدن بستگی به مصرف ماری جوانا نیز ارتباط دارد. در آزمایشات مختلف میزان باقی ماندن گل در بدن متفاوت است:

  • آزمایش خون تا 12 ساعت، گل را نشان خواهد داد.
  • نمونه برداری از مو تا 90 روز، ماری جوانا را در بدن نشان می‌دهد.
  • آزمایش بزاق تا 24 ساعت، مصرف گل را نشان خواهد داد.
  • آزمایش ادرار تا 30 روز (بسته به دفعات استفاده)

در این مطلب به پرسش ” ترک اعتیاد به گل چند روز طول میکشد؟” پاسخ دادیم. حالا می‌دانیم که مدت زمان ترک گل، در مجموع 4 هفته طول می‌کشد. علائم ترک جسمی در هفته اول به اوج خود می‌رسد و می‌تواند تا هفته دوم ادامه داشته باشد. اما علائم ترک روانی می‌تواند مدت زمان بیشتری باقی بماند. قصد ترک گل را دارید؟ همین امروز با متخصصین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس بگیرید و برای همیشه از شر این ماده اعتیادآور خلاص شوید.

مقالات مرتبط مرتبط

لیست متخصصین

دکتر ابراهیم زاده
فوق دکترا نوروساینس
دکتر سمیعی
سوپروایزر بخش نوروساینس
دکتر بهاره عیوض نژاد
روانپزشک و متخصص ترک اعتیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

بهبودی از امروز شروع می شود

اکنون برای حمایت از ترک اعتیاد تماس بگیرید

فرم درخواست مشاوره