۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

علائم مصرف ماری جوانا

امکانات مرکز ترک اعتیاد

متاسفانه در سال‌های اخیر درصد اعتیاد به ماری جوانا افزایش چشمگیری داشته است. علت آن است که بسیاری از افراد نمی‌دانند گل تا چه میزان پتانسیل اعتیاد دارد! اما اعتیاد به ماری جوانا چگونه ایجاد می‌شود؟ از کجا باید متوجه شد که شما یا عزیزانتان درگیر اعتیاد به این ماده شده‌اید؟! ما در این مطلب قصد داریم تا به بررسی علائم اعتیاد به ماری جوانا بپردازیم. اگر گل می‌کشید، با ما همراه باشید تا متوجه شوید که چگونه باید برای ترک ماری جوانا در بهترین مرکز ترک اعتیاد کشور یعنی کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی اقدام کرد.

اگر اعتیادتان سنگین باشد، توصیه متخصصین اعتیاد استفاده از سم زدایی و بستری است و اگر اعتیادتان سبک باشد و بخواهید برای ترک شیشه در منزل اقدام کنید، می‌توانید از خدمات سرپایی بهره بگیرید.

علائم مصرف گل  شامل چه مواردی است؟

در زیر، برخی از علائم و اثرات کشیدن ماری‌جوانا آورده شده است:

  • سوزش حلق و دهان: دود ماری‌جوانا ممکن است باعث سوزش حلق و دهان شود.
  • احساس خفگی یا تنگی نفس: دود ناشی از کشیدن گل ممکن است باعث احساس خفگی یا تنگی نفس گردد.
  • تغییرات ذائقه: مصرف ماری‌جوانا ممکن است ذائقه را تغییر داده و موجب عدم توانایی فرد در تشخیص طعم و بوی مواد غذایی شود.
  • علائم روانی مصرف ماری جوانا: دود ماری‌جوانا حاوی ترکیبات مختلفی است که می‌توانند تأثیرات روانی متفاوتی ایجاد کنند. این می‌تواند شامل ایجاد احساس خوشحالی، آرامش، افزایش خلاقیت یا توهم ‌باشد.
  • علائم جسمی مصرف ماری جوانا: مصرف ماری‌جوانا ممکن است تأثیراتی مثل افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون، تغییرات در ترشحات دهانی و سرفه‌های احتمالی را داشته باشد.
  • تأثیرات زمان: اگر فرزند شما مصرف ماری جوانا را آغاز کرده شما متوجه تغییرات رفتاری او خواهید شد. زیرا اثرات ماری جوانا ممکن است به صورت سریع شروع شوند و پس از چند ساعت کاهش یابند.

علائم مصرف گل می‌تواند بصورت متفاوتی در افراد مختلف نمایان شود، زیرا به عوامل مختلفی وابسته است. موارد موثر در بروز نشانه‌های مصرف گل عبارتند از: دوز مصرفی، ترکیبات داخل ماری جوانا و ویژگی های فردی. می‌توانید در این راستا از یک متخصص ترک اعتیاد نیز کمک بگیرید تا نشانه‌ها را بطوردقیق‌تر بررسی کنید.

اگر شما متوجه مصرف ماری جوانا فرزندان خود نشوید و آن‌ها مصرف گل را ادامه بدهند، چه می‌شود؟! بله! اعتیاد به گل ایجاد خواهد شد. اما چگونه متوجه شویم اعتیاد به گل شویم؟ درست است! با بررسی نشانه‌های اعتیاد به ماری جوانا.

علائم اعتیاد به ماری جوانا

برای تشخیص دقیق علائم اعتیاد به ماری‌جوانا یا هر نوع ماده مخدر دیگر، توصیه می‌شود تا از متخصصین بهداشت روانی یا پزشکان حاضر در یک مرکز درمانی خوب نظیر کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی کمک بگیرید؛ اما در کل، نشانه‌های اعتیاد به ماری‌جوانا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • افزایش مصرف گل: فرد ممکن است به تدریج مقدار ماری‌جوانای مصرفی خود را افزایش دهد.
  • عدم توانایی در کنترل مصرف ماری جوانا: افرادی که دچار اعتیاد به ماری‌جوانا هستند، نمی‌توانند به راحتی مصرف را متوقف کنند(حتی اگر قصد داشته باشند).
  • ایجاد تحمل نسبت به گل: با مصرف مکرر ماری‌جوانا، بدن به آن عادت می‌کند و برای تجربه تأثیرات مشابه نیاز به مقادیر بیشتری از این ماده دارد.
  • مشاهده علائم خماری گل: وقتی که فرد تلاش می‌کند مصرف را متوقف کند یا کاهش دهد، ممکن است با علائمی مانند اضطراب، افسردگی، خواب‌آلودگی، خشم و اشتها‌ی زیاد مواجه شود.
  • تغییرات رفتاری و اجتماعی: افراد ممکن است به تدریج فعالیت‌ها و ارتباطات اجتماعی خود را به دلیل مصرف ماری‌جوانا کاهش دهند و به فعالیت‌هایی که قبلاً لذت می‌بردند، علاقه نداشته باشند.
  • عوارض سلامت روانی: مصرف مکرر ماری‌جوانا می‌تواند منجر به اختلالات سلامت روان شود، از جمله افزایش اضطراب، افسردگی، اختلالات خواب و تغییر در وضعیت خلق و خو.
  • مشکلات تحصیلی یا شغلی: اعتیاد به ماری‌جوانا ممکن است تاثیر منفی بر عملکرد تحصیلی یا شغلی افراد داشته باشد.
  • تلاش‌های ناموفق برای قطع مصرف: افراد ممکن است چندین بار برای ترک ماری جوانا اقدام کنند، اما ناموفق باشند.
  • درگیری با مشکلات حقوقی: مصرف ماری‌جوانا در بسیاری از جوامع غیرقانونی است و ممکن است افراد به دلیل مصرف مورد تعقیب حقوقی قرار گیرند.

با توجه به علائم اعتیاد به ماری جوانا حالا باید بدانید که چرا ترک ماری جوانا را باید در اولویت برنامه های خود قرار دهید. عوارض مصرف ماری جوانا بسیار زیاد است، مصرف مکرر ماری جوانا منجر به اعتیاد به ماری جوانا خواهد شد و طبیعتا اعتیاد عوارض بیشتری را در پی خواهد داشت. از این رو اگر خواهان یک زندگی طبیعی و سالم هستید، باید برای سم زدایی گل اقدام کنید.

گالری تصاویر

برای درمان اعتیاد به ماری جوانا ، کمک حرفه‌ای دریافت کنید

اگر شما یا عزیزانتان درگیر علائم اعتیاد به ماری جوانا هستید، باید بدانید گام اول درمان، پذیرش اعتیاد است. سپس با یک مرکز ترک اعتیاد خوب در تهران نظیر مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس بگیرید و هر چه سریع تر برای ترک ماری جوانا اقدام کنید. توجه داشته باشید که با ترک گل در زمان مناسب است که می‌توانید از وقوع بسیاری از عوارض مصرف گل جلوگیری کنید.

بنابراین معطل نکنید، همین حالا گوشی را برداشته و با یک متخصص بهداشت روانی یا پزشک ترک اعتیاد حاضر در بهترین کلینیک ترک گل در تهران تماس بگیرید تا  بتوانید اولا مطمئن شوید که خود یا فرزندانتان درگیر اعتیاد به ماری جوانا شده‌اید یا خیر؟ و سپس برای دریافت برنامه درمانی متناسب با شرایط فیزیکی و روانی خود اقدام کنید.

امکانات مرکز ترک اعتیاد

مقالات مرتبط مرتبط

لیست متخصصین

دکتر ابراهیم زاده
فوق دکترا نوروساینس
دکتر سمیعی
سوپروایزر بخش نوروساینس
دکتر بهاره عیوض نژاد
روانپزشک و متخصص ترک اعتیاد

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

بهبودی از امروز شروع می شود

اکنون برای حمایت از ترک اعتیاد تماس بگیرید

فرم درخواست مشاوره