۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

ترک ماده زولپیدم در خانه

ترک ماده زولپیدم در خانه
آخرین تاریخ آپدیت: 1403/04/10
امتیاز به نوشته:
5/5

زولپیدم دارویی از دسته بنزودیازپین‌ها است و می‌تواند زمان به خواب رفتن را کاهش و عمق خواب را افزایش دهد. اما نکته مهم در مورد مصرف آن این است که زولپیدم پتانسیل اعتیاد دارد و اگر طبق تجویز پزشک مصرف نشود، می‌تواند منجر به اعتیاد گردد. عوارض هر نوع اعتیادی بسیار زیاد است، از جمله اینکه تمام زندگی فرد، تحت تاثیر مصرف زولپیدم قرار می‌گیرد. از اینرو ترک زولپیدم در یک مرکز معتبر درمانی نظیر کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی را باید از اولویت‌های زندگی خود قرار دهید. اما برخی از افراد دوست دارند تا برای ترک زولپیدم در خانه اقدام کنند. باید بدانید که این کار با خطراتی همراه است. اگر شما نیز به ترک زولپیدم در منزل فکر کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا با ما همراه باشید. در این مطلب قصد داریم تا بررسی همه جانبه موارد زیر بپردازیم:

  • در ترک زولپیدم در خانه چه اتفاقی می افتد؟
  • روش های ترک زولپیدم در منزل(با دریافت کمک حرفه‌ای)

در ترک زولپیدم در خانه چه اتفاقی می افتد؟

زمانی که به زولپیدم وابسته می‌شوید، قطع مصرف آن علائم ترک را در پی خواهد داشت. اگر بخواهید برای ترک زولپیدم در خانه اقدام کنید، آن هم به تنهایی و بدون دریافت کمک حرفه‌ای، تنها قادر خواهید بود از سم زدایی بوقلمون سرد استفاده کنید. با این رویکرد، شدت علائم ترک ظاهر شده بسیار شدید است، زیرا این روش شامل قطع یکباره مصرف زولپیدم است و بدن را دچار شوک بسیار بزرگی خواهد کرد.

در ترک زولپیدم در خانه چه اتفاقی می افتد؟

به منظور بررسی علائم ترک زولپیدم به مطلب مربوط به آن مراجعه نمایید. اما اگر بخواهید از کلیت ماجرا آگاه شوید برخی از عوارض ترک عبارتند از:

  • سردرد
  • سرگیجه
  • استفراغ
  • عدم هماهنگی حرکات
  • علائمی مشابه آنفولانزا
  • و…

برای اینکه فرایند ترک زولپیدم شما بصورت ایمن و راحت طی شود، لازم است تا علائم ترک را مدیریت و کنترل نمایید. این کار بوسیله رویکردهایی مانند دارودرمانی و روان درمانی و توسط متخصصین یک مرکز درمانی معتبر نظیر کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی انجام می‌گیرد.

حال تصور کنید که بخواهید برای ترک زولپیدم در منزل آن هم بدون دریافت کمک حرفه‌ای اقدام کنید! فکر می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟! از آنجایی که کمک حرفه‌ای ندارید، نمی‌توانید از رویکردهای مذکور برای از بین بردن علائم ترک بهره بگیرید. مقاومت کردن در مقابل عوارض ترک شدید، آن هم به تنهایی، بسیار دشوار است و اکثر افراد در این زمینه دچار عود می‌شوند. معمولا افرادی که عود می‌کنند، به این نتیجه می‌رسند که ترک زولپیدم بطور کلی امکانپذیر نیست و دچار ناامیدی می‌شوند. این در حالیست که اگر از روش های ترک زولپیدم اصولی بهره بگیرید، به راحتی می‌توانید اعتیاد به زولپیدم را ترک کنید.

از جمله معایب دیگر ترک قرص زولپیدم در خانه این است که سم زدایی تحمل شما را نسبت به زولپیدم کاهش خواهد داد. زمانی که شما عود کنید و به مصرف دوباره زولپیدم بپردازید، به احتمال زیاد دچار سوءمصرف زولپیدم خواهید شد که این روند دارای عوارض عدیده‌ای است.

نکته: بنابراین ترک زولپیدم در خانه، بدون کمک حرفه‌ای، شما را به احتمال زیاد دچار عود خواهد کرد و پیشنهاد نمی‌شود.

روش های ترک زولپیدم در منزل(با دریافت کمک حرفه‌ای)

روش های ترک زولپیدم در منزل(با دریافت کمک حرفه‌ای)

برای اینکه ترک قرص زولپیدم در منزل با کمک حرفه‌ای صورت گیرد، باید از خدمات سرپایی یک مرکز ترک اعتیاد معتبر مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی بهره بگیرید. در مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی، ابتدا برای شما یک برنامه درمانی جامع متناسب با شرایط روحی و جسمی خودتان تدوین می‌شود. تنظیم این برنامه به منظور ترک اعتیاد قطعی بیمار صورت می‌گیرد. روش‌های کلی آن عبارتند از:

  • سم زدایی تدریجی : خارج شدن زولپیدم بصورت تدریجی است که منجر به فرایند درمانی ایمن و راحت تر خواهد شد(نسبت به بوقلمون سرد).
  • داروی ترک زولپیدم: تجویز کردن داروهایی به منظور برطرف کردن علائم ترک افراد.
  • روان درمانی: برای برطرف کردن علائم ترک روانی و ریشه کن کردن اعتیاد روان فرد.

ترکیب این روش ها در کنار هم می‌تواند منجر به قطع مصرف همیشگی زولپیدم شما گردد. حالا خدمات سرپایی چگونه است؟ شما کل زمان درمان خود در خانه سپری می‌کنید، اما برای اجرای روش ترک زولپیدم در خانه، ساعات خاصی در هفته را به کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی مراجعه می‌کنید.

اما اگر اعتیادتان به زولپیدم سنگین است، توصیه می‌کنیم ترک زولپیدم در خانه را بطور کلی فراموش کنید و از خدمات درمانی بستری بهره بگیرید. خدمات درمانی بستری به دلیل نظارت 24 ساعته بیماران ، می‌تواند مفیدتر باشد، زیرا به محض بروز عارضه ای شدید، پزشکان مجموعه دکتر جوادی می‌توانند به درمان علائم شما بپردازند.

در این مطلب به بررسی همه جانبه ترک زولپیدم در خانه پرداختیم. حالا می‌دانیم ترک زولپیدم در منزل، بدون کمک حرفه‌ای، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و برای ترک قرص زولپیدم در منزل لازم است تا از کمک حرفه‌ای استفاده کنید. اگر اعتیادتان سنگین باشد، بهتر است از خدمات بستری بهره بگیرید. حالا به ما بگویید که برای ترک زولپیدم اراده کرده‌اید؟ اگر بله! همین حالا با متحصصین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی، تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید.

1403/04/10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 1 =