مرکز ترک داروی آرامبخش

علائم ترک زولپیدم در حدی ناخوشایند و شدید است که متخصصین اعتیاد توصیه می‌کنند تا به منظور درمان اعتیاد زولپیدم، حتما کمک حرفه‌ای از متخصصین یک مرکز درمانی خوب مانند کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی دریافت شود. بنابراین اگر خواهان بهره گیری از بهترین روش ترک زولپیدم هستید، می‌توانید با متخصصین کلینیک دکتر جوادی تماس بگیرید. اما بهترین روش ترک قرص زولپیدم چیست؟ در این مطلب قصد داریم تا شما را با راههای ترک زولپیدم آشنا کنیم، بنابراین اگر خواهان یادگیری بیشتر در این زمینه هستید، به خواندن ادامه دهید.

نحوه  ترک زولپیدم

راههای ترک زولپیدم بسیار زیاد است که ما در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم و سپس به توضیح هر کدام خواهیم پرداخت. بطور کلی سم زدایی زولپیدم از بدن، اولین گام درمان اعتیاد به این داروی خواب آور می‌باشد. در طول سم زدایی، علائم ترک زولپیدم ظاهر خواهند شد که کادر درمانی مجموعه دکتر جوادی، برای کنترل آن‌ها، از یک سری دارو استفاده می‌کنند. سپس روان  درمانی صورت می‌گیرد، این طریقه ترک زولپیدم (یعنی برگزاری جلسات روان درمانی) به منظور ریشه کن کردن اعتیاد فرد انجام می‌شود.

• دارو درمانی یکی از راههای ترک زولپیدم

ترک داروهای خواب آور و آرام بخش نظیر زولپیدم با استفاده از دارودرمانی می‌تواند به کنترل و مدیریت علائم ترک زولپیدم کمک شایانی بکند. دارودرمانی در حقیقت تجویز داروهایی برای بهبود و برطرف کردن عوارض ترک است که در طی سم زدایی زولپیدم در بدن افراد ایجاد می‌شود. تجویز این داروها در ایمن و راحت تر طی شدن فرایند درمان اعتیاد بسیار موثر خواهد بود، زیرا موجب کاهش درد در طول روند درمان اعتیاد می‌گردد.

• سم زدایی زولپیدم، اولین گام در نحوه ترک زولپیدم

سم زدایی زولپیدم شامل پاکسازی فیزیکی این ماده از بدن بوده و می‌تواند موجب برطرف شدن اعتیاد جسمی فرد شود. دو رویکرد کلی برای سم زدایی وجود دارد که عبارت است از: بوقلمون سرد و سم زدایی تدریجی.

بوقلمون سرد معمولا توسط افرادی که می‌خواهند که برای ترک زولپیدم در خانه، بدون کمک حرفه‌ای اقدام کنند، استفاده می‌شود. متخصصین مرکز دکتر جوادی این روش را، بدون دریافت کمک حرفه‌ای، به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌کنند. علت آن است که در طی قطع ناگهانی زولپیدم، بدن واکنش‌های بسیار شدیدی از خود نشان می‌دهد و می‌تواند منجر به بروز علائم ترک زولپیدم بسیار ناخوشایند شود و این اغلب منجر به مقاومت نکردن افراد در فرایند ترک و عود زولپیدم خواهد شد.

سم زدایی تدریجی روشی است که پزشکان کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی،  در روند درمان اعتیاد به زولپیدم از آن بهره می‌گیرند. این رویکرد شامل ترک تدریجی زولپیدم و کاهش دوز مصرفی آن است که به مرور انجام می‌شود. در این فرایند علائم ترک زولپیدم با شدت کمتری بروز می‌کند، زیرا به بدن فرصت اینکه با شرایط نبود زولپیدم سازگار شود، داده شده است.

سم زدایی تدریجی می‌تواند در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی بصورت سرپایی و بستری انجام شود. اگر اعتیادتان به زولپیدم شدید باشد، پیشنهاد متخصصین اعتیاد انتخاب درمان بستری است، تا در صورت بروز عوارض ترک شدید، سریعا بتوان آن‌ها را کنترل کرد.

همانطور که گفتیم سم زدایی زولپیدم اولین گام درمان اعتیاد اصولی است، اما معمولا برای ترک زولپیدم کافی نیست. لذا پای روان درمانی و بازتوانی به برنامه درمان اعتیاد باز می‌شود.

• مشاوره و برگزاری جلسات روان درمانی، گام تکمیلی ترک زولپیدم

روان درمانی می‌تواند بصورت فردی و یا گروهی انجام شود. برخی از افراد ممکن است تنها به مشاوره فردی نیاز داشته باشند و برخی دیگر تنها به مشاوره گروهی اتکا کنند. در این بین ممکن است بعضی از افراد به ترکیبی از درمان فردی و گروهی گرایش داشته باشند. روان درمانی همچنین می‌تواند بصورت زوج درمانی و خانواده درمانی، برای آن دسته از افرادی که خانواده آن‌ها درگیر مشکلات فرد شده اند، نیز باشد.

در روند جلسات مشاوره که توسط روانشناس ترک اعتیاد حاضر در کلینیک دکتر جوادی صورت می‌گیرد، فرد به علت گرایش خود به اعتیاد به زولپیدم پی می‌برد و می‌تواند به درمان ریشه ای معضل اعتیاد خود بپردازد.

بهترین راه ترک زولپیدم

بهترین روش ترک زولپیدم آن است که از ترکیبی از روش های سم زدایی، دارودرمانی و روان درمانی بهره گرفته شود که این تنها با حضور در مرکز درمانی خوب مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی صورت می‌گیرد.

در این مطلب در مورد بهترین روش ترک زولپیدم آموختیم. حالا می‌دانیم که برای ترک زولپیدم هم اعتیاد جسمی باید برطرف شود و هم اعتیاد روانی. علاوه بر این برای ایمن طی شدن نحوه ترک زولپیدم، باید از دارودرمانی بهره گرفت، که تمامی این موارد تنها با مراجعه به یک مرکز درمان اعتیاد خوب مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی امکان پذیر است. بنابراین اگر خواهان ترک زولپیدم بصورت اصولی و با حداقل درد و خماری هستید، می‌توانید با متخصصین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس حاصل فرمایید. کادر درمانی این مرکز آماده ارائه خدمات درمان به شما عزیزان هستند و شما را در این مسیر تنها نخواهند گذاشت.