۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

مرکز ترک دولتی اعتیاد

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/11/14
امتیاز به نوشته:
5/5

کلینیک دولتی ترک اعتیاد به محلی اطلاق می شود که با کسب مجوز فعالیت از سوی دولت، به بیماران مبتلا به اختلال مصرف مواد مخدر کمک می کند تا با کم ترین هزینه از خدمات درمانی ترک اعتیاد برخوردار شوند. با توجه به این که هزینه درمان بیماران در مرکز ترک دولتی اعتیاد رایگان یا بسیار اندک است، بسیاری از افراد برای ترک اعتیاد به این مراکز مراجعه می کنند. بهبود شرایط جسمی و روانی بیماران مهم ترین اولویت در مراکز دولتی ترک اعتیاد است و افراد براساس نیازهای خود از خدمات درمانی متناسب بهره مند می شوند.

برای آشنایی با خدمات مرکز ترک اعتیاد دولتی تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

[bannershortcode image_src=”https://drjavadiclinic.com/wp-content/uploads/2019/11/banner-img2.jpg” image_width=”932″ image_height=”273″ image_alt=”درباره ما” phone=”02179441″ title=”همین حالا درمان خود را شروع کنید” phone_text=”02179441″ first_link=”https://drjavadiclinic.com/services/” first_link_title=”خدمات کلینیک” second_link=”https://drjavadiclinic.com/contact-us/” second_link_title=”تماس با ما”]برای اطلاع از برنامه های درمانی در کلینیک دکتر جوادی با مشاوران ما تماس بگیرید و یا درخواست خود را ثبت کنید تا با شما تماس بگیریم.[/bannershortcode]

انواع کمپ های ترک اعتیاد دولتی

اصولا کمپ ترک اعتیاد دولتی براساس نوع خدمات به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

کمپ ترک اعتیاد رایگان اجباری

برخی از افراد معتاد به دلیل شدت وابستگی به مصرف مواد مخدر، تمایلی به ترک اعتیاد نشان نمی دهند و از حمایت خانوادگی یا دولتی روگردان هستند. این معتادان که به نام متجاهر شناخته می شوند اکثرا بی خانمان بوده و در شرایطی نامطلوبی زندگی می کنند. معتادان متجاهر معمولا توسط شهرداری یا نیروی انتظامی جمع آوری شده و به منظور درمان به کمپ ترک اعتیاد اجباری منتقل می شوند.

کمپ ترک اعتیاد رایگان اختیاری

برخی از بیماران مبتلا به اختلال مصرف مواد مخدر تمایل زیادی به ترک اعتیاد دارند اما به دلیل مشکلات اقتصادی از پرداخت هزینه های درمان به کلینیک های خصوصی ترک اعتیاد ناتوان هستند. در این شرایط مراجعه به کمپ ترک اعتیاد اختیاری بهترین گزینه برای این بیماران است، چراکه هزینه های ترک در مرکز دولتی اعتیاد برای بیماران رایگان است و عموما توسط بهزیستی یا افراد خیر تامین می شود.

انجمن های حمایتی

هدف اصلی از تشکیل انجمن های حمایتی،  پشتیبانی از افرادی است که برای ترک اعتیاد به کمک دیگران نیاز دارند. عموما این انجمن ها  توسط افرادی اداره می شوند که از دام اعتیاد رهایی پیدا کرده اند و اکنون آماده کمک به همنوعان خود هستند. خدمات درمانی ارائه شده از سوی این انجمن ها رایگان است و این هزینه ها از طریق کمک های مردمی و امور خیریه تامین می شوند.

روش های درمان در کلینیک دولتی ترک اعتیاد

استفاده از درمان های ترکیبی رایج ترین روش ترک اعتیاد در مراکز دولتی است. در این روش از تکنیک های دارو درمانی و روان درمانی به صورت همزمان برای درمان بیماران استفاده می شود. استفاده از دارو درمانی تاثیر زیادی در کاهش علایم ترک و تسکین درد های جسمی بیماران دارد.  کلیه مراحل سم زدایی بدن از مواد مخدر در کلینیک دولتی ترک اعتیاد تحت نظارت تیم درمانی  متخصص انجام می شود. در این شرایط بیماران براساس شرایط جسمی و روانی، شدت اعتیاد، نوع ماده مخدر مصرفی و مدت زمان اعتیاد با یکی از انواع روش های سم زدایی(تدریجی- سریع- فوق سریع) مورد درمان قرار می گیرند.  از سویی دیگر درمان های روانشناسی بخش مهمی از خدمات مرکز اعتیاد دولتی است که به بیماران کمک می کند تا با شناخت ریشه اصلی اعتیاد، برای همیشه از دام اعتیاد رها شوند.  بیماران پس از طی مراحل درمان و تثبیت شرایط جسمی و ذهنی از آمادگی کافی برای برگشت به آغوش خانواده و جامعه برخوردار خواهند شد.

هزینه ترک در مرکز دولتی اعتیاد

بالابودن سطح کیفیت خدمات در حین پایین بودن هزینه ترک در مرکز دولتی اعتیاد یکی از  مهم ترین دلایلی است که بسیاری از افراد مراکز دولتی را برای درمان اعتیاد انتخاب می کنند. بنابراین افرادی که از تمکن مالی کافی برخوردار نیستند و تصمیم به ترک اعتیاد گرفته اند مراجعه به مرکز دولتی ترک اعتیاد راهی مناسب و کم هزینه برای ترک اعتیاد است. هزینه ترک در مرکز دولتی اعتیاد با توجه به شرایط فرد و تشخیص سازمان بهزیستی تعیین می شود. به طوری که برخی از افراد مشمول خدمات رایگان این مراکز می شوند و گروهی دیگر برای پرداخت هزینه های درمان کمک های مالی دریافت خواهند کرد.

ویژگی مرکز ترک دولتی اعتیاد

ویژگی منحصر به فرد مرکز ترک دولتی اعتیاد پایین بودن هزینه های خدمات درمانی در این مراکز است. بنابراین افرادی که از لحاظ مالی دچار مشکل هستند با صرف کمترین هزینه، از امکان ترک اعتیاد در یک مرکز درمانی مجهز برخوردار می شوند. خدمات این مراکز باعث می شود تا بیماران از روش های سنتی و خطرناکی مانند ترک اعتیاد در منزل استفاده نکنند. از سویی دیگر کلیه فعالیت های این مراکز تحت نظارت مستقیم وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی قرار دارد، بنابراین روش های درمانی ارائه شده در این مراکز از استانداردهای بالایی برخوردار بوده و مورد تایید وزرات بهداشت و سازمان بهزیستی کشور است.

امکانات کلینیک دولتی ترک اعتیاد

با این که امکانات کلینیک های دولتی به اندازه کلینیک های خصوصی مجهز و پیشرفته نیست اما بیماران از امکانات قابل قبولی برخوردار هستند از جمله:

  • امکانات رفاهی مانند تجهیزات ورزشی یا فضای سبز
  • خدمات درمانی (سرپایی – بستری)
  • امکانات بهداشتی
  • امکانات اقامتی
  • خدمات انگیزشی و مشاوره ای

نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که پایین بودن هزینه های درمان در مراکز دولتی ترک اعتیاد به معنای بی کیفیت بودن این خدمات نیست و بیماران تحت نظارت تیم درمانی متخصص و امکانات مطلوب مراحل درمان را سپری خواهند کرد.

مقایسه خدمات مراکز ترک اعتیاد دولتی و خصوصی

همانگونه که بیان شد دریافت خدمات رایگان و نیمه رایگان یکی از مهم ترین مزایای استفاده از خدمات کلینیک دولتی ترک اعتیاد است. اما برای درک بهتر خدمات ترک اعتیاد در مراکز دولتی در ادامه امکانات این مراکز را با کلینیک خصوصی ترک اعتیاد مورد مقایسه قرار داده ایم:

  • ارائه خدمات مشاوره اولیه به بیماران در هر دو مرکز، به صورت رایگان انجام می شود.
  • محیط بستری و اقامت بیماران در مراکز ترک اعتیاد خصوصی به دلیل برخورداری از امکانات رفاهی پیشرفته، دلپذیر تر از مراکز ترک اعتیاد دولتی است.
  • با توجه به جمعیت بیشتر بیماران در مراکز دولتی، امکان شخصی سازی برنامه درمان برای تک تک بیماران وجود ندارد. اما در مراکز ترک اعتیاد خصوصی، تعداد بیماران کمتر بوده و برنامه های درمانی براساس شرایط منحصربه فرد هر بیمار طراحی می شود.
  • بیماران پس از ترخیص از مراکز ترک اعتیاد خصوصی با استفاده از روش های درمانی نگهدارنده مانند کاشت ایمپلنت نالتروکسان و ادامه مشاوره های تخصصی مورد پشتیبانی قرار می گیرند. بدیهی است که پشتیبانی و پیگیری وضعیت بیماران پس از ترخیص از مراکز دولتی به کیفیت خدمات مراکز خصوصی نخواهد بود.
  • با این که تیم درمانی در مراکز دولتی ترک اعتیاد از تخصص و تجربه مناسبی برخوردار هستند اما کیفیت خدمات ارائه شده به بیماران در مراکز خصوصی از سطح کیفی بالاتری برخورداراست.

[bannershortcode image_src=”https://drjavadiclinic.com/wp-content/uploads/2020/10/banner-implant.jpg” image_width=”932″ image_height=”273″ image_alt=”ایمپلنت نالتروکسان” phone=”02179441″ title=”بهترین روش برای جلوگیری از بازگشت به اعتیاد با ایمپلنت نالتروکسان” phone_text=”02179441″ first_link=”https://drjavadiclinic.com/service/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%84%d8%aa%d8%b1%d9%88%da%a9%d8%b3%d8%a7%d9%86/” first_link_title=”ایمپلنت نالتروکسان” second_link=”https://drjavadiclinic.com/contact-us/” second_link_title=”تماس با ما”]ایمپلنت نالتروکسان از جدیدترین متدهای روز دنیا برای تضمین عدم بازگشت به اعتیاد است.[/bannershortcode]

اگر به دنبال یافتن بهترین کلینیک ترک اعتیاد دولتی در تهران هستید، به نزدیک ترین شعب سازمان بهزیستی در محل زندگی خود مراجعه کنید و  از لیست مراکز ترک اعتیاد دولتی در اطراف خود مطلع شوید. بیشتر بیماران با مقایسه خدمات بهترین مرکز ترک دولتی اعتیاد با کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی، به این نتیجه می رسند که هزینه پرداختی در این کلینیک در مقایسه با کیفیت خدمات ارائه شده بسیار مقرون به صرفه است. کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و با بهره گیری از امکانات پیشرفته و تیم درمانی متعهد و مجرب، آماده ارائه خدمات تخصصی به بیماران گرامی و خانواده این عزیزان است. همکاران ما به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات مشاوره به بیماران هستند.

1402/11/14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − دوازده =