۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

علت آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود

علت آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود
آخرین تاریخ آپدیت: 1402/08/16
امتیاز به نوشته:
5/5

صبح روز جمعه ۱۲ آبان، در یک مرکز ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود استان گیلان، آتش‌سوزی اتفاق افتاد و متأسفانه منجر به فوت ۳۲ نفر و مصدومیت ۱۷ نفر گردید. هرچند که مسئولان در حال تحقیقات برای شناسایی علت این حادثه هستند و هنوز ابعاد دقیق آن مشخص نشده است، اما نگرانی‌های مرتبط با ایمنی مراکز ترک اعتیاد و کمپ‌های مشابه که به منظور درمان معتادان و ارائه خدمات مختلف برای آن‌ها ایجاد می‌شوند، همواره وجود دارد.

به گفته سازمان بهزیستی، حادثه در کمپی با نام “گام اول رهایی” در ابتدای جاده کومله در لنگرود رخ داده است. حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان نیز تشویشات احتمالی از طرف مسئولان کمپ ترک اعتیاد لنگرود را ذکر کرده و در این راستا مدیر مرکز کمپ ترک اعتیاد نیز بازداشت شده است.

جزئیات جدید از آتش‌سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در لنگرود

بلافاصله پس از وقوع حادثه، وزیر کشور به همراه استاندار گیلان از مصدومان به بیمارستان ولایت رشت عیادت نموده و با آن‌ها و خانواده‌هایشان به گفت‌وگو پرداخت. وی همچنین اعلام کرد که پرونده مقصران این حادثه در دادستانی به رسمیت درآمده و اقدامات قانونی لازم در این خصوص انجام می‌شود.

در جلسه‌ای با حضور وزیر کشور، استاندار گیلان، دادستان، مدیرکل بهزیستی و مقامات مرتبط دیگر، ابعاد مختلف حادثه مورد بررسی قرار گرفت و تلاش برای تشخیص دقیق علت آتش‌سوزی صورت گرفت. وزیر کشور تأکید کرد که پلیس آگاهی در حال تحقیق درباره علت آتش‌سوزی است و عوامل دیگری هم مطرح شده که در حال بررسی هستند. وی همچنین به تسلیت خانواده‌های قربانیان پرداخت و اهمیت رعایت پروتکل‌های آتش‌نشانی در اینگونه مراکز را تأکید کرد. وزیر کشور تصریح کرد که حتی اگر افراد دچار اعتیاد باشند، اما باید به عنوان بیماران درمان شوند و در محیط‌های ایمنی نگهداری شوند. از این رو نقض هر نوع پروتکل ایمنی در کمپ‌های ترک اعتیاد خصوصی، از جمله تخلفات مورد نظر دستگاه‌های قانونی و مسئولین است. وزیر کشور در این مورد اظهار داشت که باید به همه دستورالعمل‌ها و مقررات ایمنی در این مراکز پایبند بود و تخلفات مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، ترک اعتیادی در بخش خصوصی مکلف به ایجاد ایمنی برای بیماران خود است و باید از آن پیروی کند.

این حادثه نشان‌دهنده اهمیت رعایت ایمنی در مراکز ترک اعتیاد و کمپ‌های مشابه است و همچنین نیازمندی به نظارت و کنترل مستمر بر این مراکز به منظور جلوگیری از وقوع حوادث مشابه می‌باشد.

1402/08/16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 12 =