مرکز ترک سورچه

اعتیاد و سوء مصرف سورچه یکی از خطرناک‌ترین و اعتیادآورترین مواد شناخته شده برای بشر است، بطوریکه از هر شخصی که برای اولین بار سورچه را امتحان می‌کند، تقریباً از هر 4 نفر یک نفر دچار اعتیاد شدید به این ماده می‌شود. در حالی که ممکن است در ابتدا فرد بتواند علائم و نشانه های سوء مصرف سورچه را پنهان کند، اما افراد نزدیک مانند: همکاران و اعضای خانواده حتماً متوجه علائم و نشانه های رفتاری او می‌شوند. علائم مشهود اعتیاد به سورچه شامل تنگی نفس و تنگ شدن مردمک چشم است، در حالی که داشتن لوازمی از جمله قاشق های نقره‌ای سوخته و رفتارهای خصمانه یا فریبنده مکرر نیز می‌تواند نشان دهنده مشکل سوءمصرف سورچه باشد.

ماده مخدر سورچه چیست؟

سورچه همان هروئین لابراتواری است که بسیار قویتر از هروئین است. در واقع هروئین یک ماده بسیار اعتیادآور است که از مورفین ساخته شده، و مورفین نیز از دانه های گیاه خشخاش به دست می آید. از آنجایی که از گیاهان خشخاش برای تولید تریاک استفاده می شود، هر دارویی که از آن گرفته شود، مواد افیونی محسوب می‌گردد. هروئین، سورچه و مورفین نیز هر سه مواد افیونی هستند.

سورچه با تأثیر بر تولید مواد شیمیایی حس خوب مانند دوپامین و اندورفین، سیستم پاداش مغز را تقویت می‌کند، در نتیجه تأثیر مخرب مصرف سورچه بر روی سیستم پاداش مغز است. همچنین شدت این تأثیر بستگی به مدت زمان و مقدار دوز مصرفی بیمار دارد.

علائم و نشانه های اعتیاد به سورچه

پس از مصرف سورچه، سیستم پاداش مغز به سرعت فعال شده و دوپامین و اندورفین ترشح می‌کند که این حس سرخوشی برای فرد بسیار خوشایند بوده و برای پایدار بودن این تاثیرات، مصرف سورچه را بصورت روزانه ادامه میدهد، که در نهایت دچار وابستگی شدید و اعتیاد به سورچه شده و نمی‌تواند حتی یکروز بدون مصرف مواد، سپری کند. به همین دلیل کنترل و درمان علائم ترک سورچه، برای مصرف کنندگان بسیار دشوار است و برای درمان حتماً باید تحت نظر پزشک متخصص، پروسه سم زدایی را انجام دهند.

برخی از علائم و نشانه های بارز اعتیاد به سورچه عبارتند از:

• ادامه مصرف با وجود آگاهی از مشکلات و تاثیرات مخرب سورچه بر روی مغز
  • تلاش ناموفق در ترک مصرف سورچه یا کاهش مصرف آن
  • داشتن هوس های مداوم به مصرف
  • ایجاد تحمل نسبت به سورچه
  • تجربه کناره گیری از محیط یا احساس افسردگی

نیاز به مصرف سورچه در دوز بالا، برای رسیدن به حالت سرخوشی، از نشانه های قوی اعتیاد به سورچه در فرد است. علائم اعتیاد و سوء مصرف هروئین می تواند شامل خارش شدید، افسردگی و فروپاشی رگ ها باشد.

بهترین روش ترک اعتیاد سورچه چیست؟

بهترین روش ترک اعتیاد سورچه این است که مراحل سم زدایی و روان‌درمانی بیمار تحت نظر یک پزشک مجرب با دانش تخصصی در این زمینه باشد، زیرا ترک مواد افیونی به دلیل داشتن درد و خماری جسمی یک کار طاقت فرساست و انتخاب روش مناسب برای ترک مصرف سورچه می‌تواند مسیر رسیدن به مرحله پاکی بیمار را هموارتر کند.

سم زدایی زدایی تدریجی بدن از سورچه

سم زدایی تدریجی بدن از سورچه بخش اصلی و مهم برنامه ترک این ماده افیونی است که در این مرکز توسط پزشک متخصص ترک اعتیاد با داروهای ضدمخدر انجام می شود که با توجه به شرایط جسمی، مقدار و مدت زمان مصرف بیمار، طول بازه زمانی دوره بستری و سم زدایی بیمار در ویزیت اولیه تشخیص داده می‌شود.

در کلینیک دکتر جوادی مدت زمان سم زدایی تدریجی بدن از سورچه تقریباً 12 الی 14 روز می‌باشد که شامل مشاوره روانشناس، ویزیت روانپزشک، درمان گروهی و فردی به منظور ریشه یابی علت اعتیاد و درمان علت‌ها به صورت جامع است. (البته این مدت زمان به دوز مصرفی و اراده فرد نیز بسیار بستگی دارد.)

تیم روانشناسان این مرکز فوق تخصصی ترک اعتیاد، برای شناسایی الگوهای رفتار مخرب و تأثیر اجتماعی که اعتیاد بر زندگی فرد و زندگی نزدیک‌ترین افراد به آنها می‌گذارد، کار می‌کنند. زیرا حمایت خانواده و دوستان می تواند مزیت قابل توجهی در مسیر بهبودی داشته باشد، و آموزش مراقبت های بعد از ترک اعتیاد نیز می‌تواند از لغزش و سوءمصرف مجدد فرد پیشگیری کند.

سم زدایی فوق سریع بدن از سورچه

سم زدایی فوق سریع بدن از سورچه برای افرادی که سالهاست دچار اعتیاد به این ماده هستند، به هیچ عنوان توصیه نمی‌گردد. زیرا سم زدایی فوق سریع بیشتر برای کسانی است که ناخواسته و به دلیل مشکلات پزشکی دچار مصرف داروهای شبه مخدر شده اند. اما افرادی که مواد اعتیادآور و مورفین‌دار مانند سورچه، هروئین و یا تریاک را خودسرانه برای رسیدن به حس سرخوشی آن مصرف می‌کنند، تنها روش سم زدایی تدریجی برای آنها درمان موفقی خواهد بود.

کاشت ایمپلنت نالتروکسان برای ترک اعتیاد سورچه

کاشت ایمپلنت نالتروکسان بعد از پروسه سم زدایی تدریجی به بیمار کمک می‌کند میل به مصرف و وسوسه خود را کنترل و درمان کند و پس از پایان سم زدایی بدن از سورچه و از بین رفتن علائم درد و خماری و آمادگی شخص، دوره های بلند مدت درمان همیشگی اعتیاد برای او شروع خواهد شد.

اين روش باعث كاهش وسوسه ي فرد براي مصرف مجدد و هم چنين بروز علائم محروميت ناشي از عدم مصرف سورچه ميشود و فرد ديگر لذتي از مصرف مواد نمي برند در كلينيك ترک اعتياد دکتر جوادی بعد از پروسه سم زدايي تدریجی ، كاشت نالتروكسان توسط جراح انجام ميشود و فرد بهتر است براي رواندرماني هفته اي يكبار به روانشناس و ماهي يكبار براي ويزيت روانپزشكي با دكتر خود در ارتباط باشد تا به نتيجة قطعي و بهبودي كامل خود برسد.

علائم ترک و قطع مصرف یکباره سورچه

قطع یکباره مصرف سورچه، نیاز مغز به مورفین را در بدن شما برای عملکرد آن حس سرخوشی افزایش می‌دهد و در صورت عدم استفاده از سورچه، نمی‌توانید آن حس را تجربه کنید و درد و خماری در این زمان برای فرد آغاز می‌شود. هنگامی که اعتیاد به سورچه به این نقطه رسید، ضروری است که به دنبال درمان پزشکی کنترل شده و شروع یک فرآیند سم زدایی اصولی باشید تا از عوارض بالقوه ترک جلوگیری کنید و پیشنهاد ما مراجعه به بهترین بیمارستان ترک اعتیاد است.

از علائم ترک و قطع یکباره سورچه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• اختلال حاد روانی و تغییرات شدید هیجانی و احساسی
  • گرم شدن بدن
  • خشکی دهان
  • خارش شدید پوست
  • احساس کسل بودن و خواب آلودگی
  • اختلال در سیستم عصبی مرکز

خطرات مصرف سورچه

چیزی که ممکن است بی ضرر یا مصرف گاه به گاه سورچه به نظر برسد اغلب به اعتیاد شدید تبدیل می شود زیرا با همان مصرف بار اول، به سرعت سورچه روی مغز تاثیر میگذارد. در نهایت، مصرف کنندگان بدون مصرف سورچه دیگر نمی توانند احساس طبیعی داشته باشند زیرا مغز آنها نمی تواند مقادیر طبیعی دوپامین را به تنهایی تولید کند. همچنین مصرف کنندگان برای بدست آوردن حس سرخوشی بیشتر، مقدار دوز را در هربار مصرف افزایش میدهند و این باعث وابستگی و اعتیاد شدید آنها به این ماده می‌شود.

خواص بسیار اعتیادآور سورچه ناشی از استفاده مکرر به منظور به دست آوردن حس سرخوشی و لذت است. در حالی که این اثرات در ابتدا می توانند جذاب به نظر برسند، اما واقعیت تلخ این است که مصرف سورچه که از مشتقات هروئین است، خطرات جدی کوتاه مدت و بلندمدتی برای سلامت جسمی و روانی فرد به همراه دارد، از جمله :

• عملکرد ضعیف ذهنی
  • میل و وسوسه غیرقابل کنترل
  • افزایش خارش پوست
  • و مشکلات سلامتی مانند بیماری کبد، تشنج
  • مشکلات قلبی و لخته شدن خون

ترک اعتیاد سورچه چقدر طول می کشد؟

از آنجایی که بدن بیمار به مرور زمان نسبت به مقدار دوز مصرفی سورچه تحمل پیدا می‌کند، مدت زمان ترک مصرف این ماده نیز برای هر شخص متفاوت خواهد بود. افزایش دفعات و مقدار سورچه مصرف شده برای دستیابی به همان اثرات اولیه سرخوشی و تسکین درد، در مدت زمان بستری و درمان اعتیاد تاثیرگذار است. مدت زمان ترک اعتیاد سورچه در کلینیک دکتر جوادی با توجه به ویزیت اولیه بیمار و نتایج آزمایش‌های اعتیاد او مشخص میگردد و برای هر فرد دچار اعتیاد به سورچه متفاوت خواهد بود. در کل بازه زمانی سم زدایی تدریجی برای بیماران دچار اعتیاد به مورفین بین 12 الی 14 روز است ، اما پروسه روان درمانی و درمان وابستگی افراد ممکن است متغییر و متفاوت باشد.

جدیدترین متدهای درمانی برای ترک اعتیاد به سورچه

در کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی دکتر جوادی، ما به ارائه درمان تخصصی اعتیاد به سورچه برای همه کسانی که مراقبت و درمان خود را به ما می‌سپارند، متعهد هستیم. ما می دانیم که استفاده از سورچه به احتمال زیاد باعث ناراحتی شدید در تمام جنبه های زندگی شما شده است و خدمات بستری و ترک اعتیاد این مجموعه، برای دستیابی شما به بهبودی در همه سطوح – از نظر ذهنی، جسمی، عاطفی و اجتماعی است.

همچنین امکانات هتلینگ و رفاهی برای همراهان بیمار، خدمات نقشه مغزی، rtms و مشاوره‌های روزانه روانشناس اعتیاد به صورت خصوصی با بیمار و همراهان بیمار، خدمات اورژانس و آمبولانس در مواقع اضطراری، قرارداد همکاری با سایر بیمارستان‌ها در صورت بروز بیماری‌های جانبی خطرساز و … را نیز به بیماران ارائه می‌دهد.

ویژگی های کلینیک تخصصی ترک اعتیاد دکتر جوادی:

• بهترین کادر روانپزشکی و روانشناس متخصص ترک اعتیاد
  • روش های نوین درمانی مانند کاشت ایمپلنت نالتروکسان
  • اتاق‌های مجزا با امکانات هتلینگ و خدمات رفاهی ویژه (عمومی،خصوصی و مستر)
  • جدیدترین تجهیزات پزشکی و استفاده از متدهای روز دنیا (نقشه‌مغزی،ECT و RTMS)
  • درمان و ترک اعتیاد سورچه بدون درد و خماری (استفاده از داروهای ضدمخدر- تاییدیه FDA جهانی)

همین امروز به یک مرکز ترک اصولی سورچه مراجعه کنید!

اگر شما یا یکی از عزیزانتان با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنید، نیازی نیست به تنهایی در این نبرد بجنگید.

مشاوران ترک اعتیاد کلینیک دکتر جوادی آماده هستند تا شما را هم اکنون در مسیر بهبودی قرار دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

سه + پنج =