۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

تاثیرات کراک بر مغز

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/07/30
امتیاز به نوشته:
5/5

تاثیرات کراک بر مغز به حدی است که می‌تواند منجر به اعتیاد به کراک گردد. درک تغییراتی که کراک روی مغز ایجاد می‌کند، بسیار مهم است، زیرا می‌توانید متوجه شوید که چرا ترک کراک در کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی توصیه می‌شود. متاسفانه تاثیرات کراک بر مغز می‌تواند دائمی باشد و یا اینکه مدت زمان زیادی باقی بماند. برای جلوگیری از این عوارض، باید هر چه سریع‌تر برای ترک کراک اقدام کرد. در این مطلب قصد داریم تا در مورد تاثیرات منفی کراک بر مغز صحبت کنیم. اگر شما یا عزیزانتان کراک مصرف می‌کنید، این مطلب را بخوانید.

تاثیرات کراک بر مغز چگونه است؟

کراک با سرعت زیاد به مغز می‌رسد و موجب تحریک سیستم پاداش مغز و افزایش سطح دوپامین آن می‌شود. همین موضوع است که می‌تواند حس سرخوشی بعد از کشیدن کراک را به مصرف کننده بدهد. اما بعد از فروکش کردن این احساس بیمار افسردگی، استرس و اضطراب را تجربه خواهد کرد و همین موضوع به مصرف دوباره این ماده و اعتیاد به کراک می‌انجامد. در واقع استفاده از کراک و محرک‌های مشابه آن، می‌تواند سبب تغییرات زیادی بر سیستم لذت و پاداش فرد شود و کاری می‌کند که فرد بدون مصرف کراک قادر به لذت بردن نیست. اما تاثیرات کراک بر مغز به همینجا ختم نمی‌شود.

مصرف مزمن کراک، نه تنها بر سیستم پاداش مغز تاثیر می‌گذارد، بلکه نواحی دیگر مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. متاسفانه کراک می‌تواند نورون‌های آزادکننده گلوتامات(انتقال دهنده عصبی هیجان) را تغییر دهد. در واقع با مصرف کراک، میزان گلوتامات آزاد شده، تغییر می‌کند.

مصرف کراک از طریق تاثیرگذاری بر قشر اوربیتوفرونتال، بر سیستم تصمیم گیری مغز نیز تاثیر می‌گذارد. به عبارت دیگر زمانی که این قسمت از مغز با استفاده از کراک مختل می‌شود، امکان دارد فرد تصمیمات ضعیفی بگیرد.

با توجه به این تاثیرات، فکر می‌کنیم به این نتیجه رسیده‌اید که باید سریعا به مراکز ترک کراک در تهران مراجعه نمایید.

تاثیرات کراک بر مغز چگونه است؟

راه های جلوگیری از تاثیرات کراک بر مغز

آسیب مغزی حتی زمانی که کراک فقط چند بار استفاده شود، ممکن است اتفاق بیفتد. اما زمانی که مصرف کراک مزمن گردد، تاثیرات کراک بر مغز می‌تواند برگشت ناپذیر و دائمی باشد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود، قبل از دائمی شدن اثرات استفاده از کراک بر روی مغز، فوراً برای درمان اعتیاد به کراک کمک حرفه‌ای دریافت کنید. شما عزیزان می‌توانید با دریافت برنامه‌های درمانی مناسب از مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی، اعتیاد خود را درمان نمایید و حتی تاثیرات کراک بر مغز را معکوس کنید.

مداخله پزشکی ممکن است در معکوس کردن تغییرات مغزی ناشی از کراک موثر باشد و در نهایت به کاهش هوس و میل کراک کمک کند.

از جمله راه های موثر برای ترک کراک عبارتند از:

  • سم زدایی تدریجی کراک
  • دارودرمانی(برای کاهش و یا بهبود علائم ترک)
  • روان درمانی

برای از بین بردن تاثیرات کراک بر مغز، به کمک سم زدایی تدریجی می‌توانید کراک را بصورت فیزیکی از بدن خارج نمایید. به دلیل وابستگی بدن به این ماده محرک، بدن شما یک سری واکنش به کاهش دوز کراک نشان خواهد داد که به آن‌ها علائم ترک می‌گوییم. برای کاهش شدت علائم مذکور از دارو درمانی استفاده می‌شود و در نهایت برای از بین بردن علائم روانی ترک و همچنین حل مشکل ریشه ای اعتیاد به کراک، روانشناسان اعتیاد با برگزاری جلسات درمانی به بهبودی کامل بیمار کمک خواهند کرد.

در این مطلب به بررسی تاثیرات کراک بر مغز پرداختیم. حالا می‌دانیم که تاثیرات کراک روی بدن و مغز بسیار زیاد است و می‌تواند منجر به نواقصی در سیستم تصمیم گیری، سیستم پاداش و لذت و همچنین استرس فرد شود. تمامی این موارد می‌توانند بر ابعاد مختلف زندگی اثرات شایانی بگذارند. بنابراین توصیه متخصصین اعتیاد این است که تا تاثیرات کراک بر مغز مزمن نشده، برای ترک آن اقدام کنید. شما عزیزان می‌توانید برای درمان اعتیاد کراک، به کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی مراجعه کنید و از طریق برنامه درمانی منحصربفردتان درمان شوید.

چه بخواهید برای ترک کراک در خانه اقدام کنید یا اینکه تصمیم بگیرید در کلینیک دکتر جوادی بستری شوید، می‌توانید با ما تماس بگیرید و از خدمات درمانی متخصصین ما برخوردار شوید. یادتان باشد دریافت کمک حرفه‌ای از کادر درمانی متخصص، می‌تواند در ایجاد فرایندی ایمن و راحت مفید باشد و به هیچ عنوان نشان دهنده ضعف شما نیست، بلکه نمایانگر قدرت شجاعت شماست.

1402/07/30

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − چهار =