۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

برای ترک تریاک چه بخوریم درد نکشیم؟

برای ترک تریاک چه بخوریم درد نکشیم
آخرین تاریخ آپدیت: 1402/09/21
امتیاز به نوشته:
5/5

ترک تریاک موجب علائم دردناک می‌شود. بسیاری از افراد به دلیل بروز این علائم، از انجام درمان اجتناب می‌کنند. اما هر چیزی راهی دارد! برای ترک بدون درد تریاک توصیه می‌کنیم به بهترین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد در تهران، یعنی کلینیک دکتر جوادی مراجعه کنید. در کلینیک دکتر جوادی ترکیبی از روش‌های سم زدایی، دارودرمانی، روان درمانی، کاردرمانی و همچنین مراقبت‌های بعد از ترک که فرد خود قادر به انجام بسیاری از آن‌هاست(شامل یوگا، تغذیه مناسب، طب سوزنی و…) به بیماران ارائه داده می‌شود. این کار به منظور این است که بدون درد را تجربه کنید.

سم زدایی، شامل فرایند پاکسازی بدن از تریاک است. در طول فرایند سم زدایی و در صورت لزوم بعد از آن، از دارودرمانی برای کاهش شدت علائم دردناک ترک استفاده می‌شود. احتمال سوالتان این است که مسکن قوی برای درد ترک تریاک چیست؟

برای ترک تریاک چه قرصی بخوریم؟

متاسفانه در بسیاری از مراکز ترک اعتیاد، از قرص ب2 برای ترک تریاک و دیگر قرص‌هایی مانند استفاده می‌شود. این مواد شبه افیونی هستند و راهکار مناسبی برای پاسخ به پرسش “معرفی مسکن قوی برای درد ترک تریاک” نیستند. علت آن است که مواد افیونی که به گیرنده‌های اپیوئیدی در مغز متصل می‌شوند، این بار جای خود را به مواد شبه افیونی می‌دهند، با این روش تنها اتفاقی که می‌افتد این است که نوع اعتیاد فرد عوض می‌شود و فرد بجای اعتیاد به تریاک این بار به متادون یا ب2 معتاد می‌شود. این داروهای ترک، عملا صورت مساله را در ظاهر پاک می‌کنند.

اما در کلینیک دکتر جوادی که بهترین مرکز ترک تریاک است، تنها از داروهای غیرافیونی به منظور ترک استفاده می‌شود. یک مسکن قوی برای درد ترک، نالتروکسان است. نالتروکسان بجای اتصال با گیرنده‌های مواد افیونی، آن‌ها را مسدود می‌کند، از این رو آن را داروی تنفر از مواد مخدر می‌نامند. در این راستا یکی از روش‌های نوین درمان اعتیاد،  کاشت ایمپلنت نالتروکسان است که در مرکز دکتر جوادی اجرا می‌شود و به کاهش میل تریاک کمک شایانی می‌کند.

تغذیه یک عامل مهم در ترک تریاک بدون درد

انجام مراحل سم زدایی، دارودرمانی، روان درمانی و کاردرمانی از واجبات مراحل ترک تریاک بدون درد است. اما تغذیه سالم نیز نقش به سزایی در درد نکشیدن فرد دارد.

برای ترک چه بخوریم؟ این سوال ذهن افراد زیادی را پس از ترک درگیر کرده است. در این بخش، متوجه خواهید شد که چگونه یک رژیم غذایی سالم می‌تواند بر بهبودی شما تأثیر بگذارد و با برخی از بهترین غذاها برای ترک تریاک آشنا خواهید شد.

اعتیاد به مواد افیونی مانند تریاک، پیامدهای تغذیه‌ای به همراه دارد. تریاک ممکن است موجب سوءتغذیه یا کمبود مواد مغذی شود. تمرکز بر تغذیه خوب در دوران ریکاوری به بدن شما کمک می‌کند تا مواد مغذی خاصی را به دست آورد و به طور بالقوه می‌تواند به موفقیت روند بهبودی شما کمک کند. در بهترین مرکز ترک اعتیاد کشور، یعنی کلینیک دکتر جوادی، متخصص تغذیه در صورت نیاز به شما یک برنامه تغذیه‌ که جزئی از مراقبت‌های بعد از ترک است، ارائه می‌دهد.

در حین سم زدایی و خروج تریاک از بدن، بدن شما برای جبران مواد مغذی از دست رفته، دوباره به غذا میل پیدا می‌کند. با این حال، اگر در مورد انتخاب برنامه غذایی‌تان دقت نکنید، ممکن است با چالش‌های تغذیه‌ای نیز در طول روند بهبودی مواجه شوید. همچنین، کمبود مواد مغذی می‌تواند منجر به عدم تعادل هورمون‌ها، التهاب مزمن، درد، اضطراب یا افسردگی شود که همگی می‌توانند محرک‌های عود باشند.

افزایش مصرف غذاهای غنی از ویتامین و مواد مغذی می‌تواند روند سم زدایی را بهبود بخشد و به موفقیت شما در بهبودی کمک کند. اما این مواد شامل چه چیزهایی است؟ در بخش بعدی به پرسش” برای ترک چه بخوریم” پاسخ خواهیم داد.

اگر در حال برنامه‌ریزی نیازهای تغذیه‌ای خود در دوران نقاهت هستید، در اینجا چند نکته اساسی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید:

  • وعده های غذایی و میان وعده‌های منظم بخورید تا وسوسه پرخوری را از بین ببرید.
  • مصرف قندهای ساده و غذاهای پرچرب را کاهش دهید.
  • برای کمک به مدیریت مشکلات متابولیک و کمبود مواد مغذی، سبزیجات و میوه های غنی از آنتی اکسیدان و مواد مغذی را انتخاب کنید.
  • رژیم‌های پر پروتئین و کم کربوهیدرات می‌توانند میزان آمینو اسید شما را افزایش دهند، به ترمیم اندام کمک کنند و مواد مغذی حیاتی را فراهم کنند که این به مدیریت علائم ترک دردناک تریاک کمک می‌کند.
  • مواد مغذی مانند روی، کلسیم، منیزیم، اسیدهای چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه می‌توانند هوس‌ها را کاهش دهند و نوسانات خلقی را بهبود بخشند.
  • میان وعده‌های سالم و سرشار از پروتئین را برای کمک به کاهش هوس و تثبیت قند خون استفاده کنید.

مسکن قوی برای درد ترک تریاک

ترک مواد مخدر تریاک مانند هر ماده مخدر دیگری با درد همراه است. یکی از راه‌هایی که برای کاهش درد ترک این ماده مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از مسکن‌های قوی است. ما در ادامه شما را با مسکن‌های قوی برای درد ترک آشنا می‌کنیم.

  • کلونیدین یک مسکن قوی برای کاهش درد ترک مواد افیونی مانند تریاک است. این قرص باعث می‌شود تعریق، درد و اضطراب شما در فرایند ترک کاهش پیدا کند.
  • بوپرنورفین نیز یک مسکن قوی است که برای کاهش دردهای عضلانی در روند درمان و ترک مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • شربت تریاک نیز یکی دیگر از مسکن‌هایی است که مورد استفاده بسیاری از افراد در روند ترک است که منجر به کاهش درد ترک می‌شود.
  • از دیگر مسکن‌های قوی که در روند ترک مورد استفاده قرار می‌گیرد، فتتانیل و مورفین است.

استفاده از این مسکن‌ها می‌تواند به شما در طول درمان ترک کمک کند. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که مصرف خودسرانه و بدون مشورت با متخصصین و پزشکان، می‌تواند آسیب‌های زیادی برای شما ایجاد کند. از این رو بهتر است قبل از مصرف هر گونه مسکنی، با متخصصین کلینیک دکتر جوادی مشورت کرده و زیر نظر بهترین پزشکان، به راحتی و بدون درد تریاک را ترک کنید.

ترک با کدئین

یکی از سوالات متدوالی که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است این است که آیا ترک با کدوئین امکان پذیر است؟ در جواب این سوال می‌توان گفت که از کدوئین برای کاهش درد و عوارض ترک استفاده می‌شود و از آن به عنوان یک مسکن یاد می‌کنند. این مسکن در دوزهای پایین به افرادی که قصد دارند مواد مخدری مثل تریاک را ترک کنند، تجویز می‌شود. مصرف خودسرانه این قرص به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. قبل از مصرف این دارو بهتر است با پزشکات و متخصصان کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی مشورت کنید.

ترک با کلونازپام

یکی دیگر از گزینه‌های ترک، مصرف کلونازپام است. این دارو آرامش‌بخش بوده و برای اختلالات مختلفی مانند اضطراب نیز تجویز می‌شود. با این حال این نکته را مدنظر داشته باشید که استفاده از این دارو، جزو آخرین راه‌های درمان است که لازم است زیر نظر متخصصین صورت بگیرد. چرا که مصرف این دارو عوارض بسیار زیادی دارد و حتی می‌توانند دچار اختلال در سیستم تنفسی بدن شود.

مسکن قوی برای درد ترک تریاک

بهترین غذاها برای ترک تریاک بدون درد

همانطور که به آن اشاره شد یکی از راهکارهای ترک اعتیاد تریاک رژیم غذایی مناسب است. هنگام انتخاب مواد غذایی برای کمک به ترک بدون درد تریاک، به یاد داشته باشید که سطح مواد مغذی خود را به حالت عادی باز ‌گردانید. این نه تنها برای سلامت جسمانی شما مهم است، بلکه غذایی که می‌خورید می‌تواند عملکرد عاطفی، ذهنی و اجتماعی شما را نیز بهبود بخشد.

برای ترک تریاک چه غذاهایی بخوریم؟

  • آب: می‌دانیم که آب صرفاً غذا نیست، اما نوشیدن آب شما را هیدراته نگه می‌دارد، سموم مضر را دفع می‌کند و به بدن شما در جذب مواد مغذی ضروری یاری می‌رساند.
  • میوه‌ها و سبزیجات: وقتی صحبت از تغذیه مناسب به میان می‌آید، باید به یاد داشته باشید که بشقاب خود را با موادی مانند زغال اخته، کلم پیچ، آووکادو، کلم، توت آکای، نارگیل، بروکلی و اسفناج رنگارنگ نگه دارید.
  • گوشت‌های بدون چربی: گوشت‌هایی مانند مرغ کبابی، غذاهای دریایی و بوقلمون دارای چربی کم اما پروتئین بالایی هستند.
  • تنقلات با پروتئین بالا: تخم مرغ آب پز، پنیر و ماست همگی غذاهایی با پروتئین بالا هستند که می‌توانید در هنگام بروز هوس تریاک از آن‌ها استفاده کنید.
  • روغن‌ها و چربی‌های خوب: گزینه‌های سالم در این مورد عبارتند از روغن زیتون، آجیل، ماهی و برخی از محصولات لبنی.
  • سوپرغذاها: اگر غذاهای سرشار از ویتامین و مواد معدنی وقتی به طور منظم در رژیم غذایی شما گنجانده شوند، تاثیر بسیار خوبی دارند. نمونه‌های عالی عبارتند از: سیب زمینی شیرین، دارچین، بادام، علف گندم، گوجی بری، شیر خام و دانه‌های کتان.

حالا می‌دانید که “برای ترک تریاک چه بخورید” اما به یاد داشته باشید که مانند اجرای تغذیه سالم، ترک به قدرت و پشتکار نیاز دارد، با این حال، لازم نیست این کار را به تنهایی انجام دهید. اگر شما یا عزیزانتان دچار اعتیاد به تریاک هستید، کادر درمانی متخصص ما در کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی آماده پذیرش شما عزیزان است. ترک بدون درد، در درجه اول نیازمند اراده و سپس مراجعه به بهترین مرکز ترک اعتیاد کشور است. بنابراین همین امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد درمان‌های ایمن و بدون درد برای اعتیاد به تریاک بیاموزید.

1402/09/21

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 8 =