مسکن برای ترک هروئین

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/11/21

می‌دانیم که ترک با درد همراه است و بسیاری از بیماران به دلیل عوارض ترک است که از درمان اعتیاد هروئین اجتناب می‌کنند. آن‌ها با سرگردانی می‌پرسند:« برای کاهش درد ترک هروئین چه باید کرد؟ » اما متخصصین مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی برای هر مساله، راهی دارند. مصرف مسکن برای ترک هروئین یکی از این راه حل‌هاست. اگر شما یا یکی از عزیزانتان درگیر اعتیاد به هروئین هستید و می‌خواهید با بهترین داروهای موثر برای ترک هروئین آشنا شوید، توصیه می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید.

برای کاهش درد ترک هروئین چه باید کرد؟

درد ترک بر اثر انجام سم زدایی و قطع مصرف این ماده اتفاق می‌افتد. اگر شما کمک پزشکی برای رفع آن دریافت نکنید، امکان دارد که برای تجربه نکردن درد و علائم ترک هروئین دچار عود شوید. اما با دریافت کمک حرفه‌ای از متخصصین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی می‌توانید فرایند ترک را با حداقل درد و خماری از سر بگذرانید. از راه‌های کاهش درد ترک جسمی و روانی می‌توان به دارودرمانی اشاره کرد. استفاده از مسکن برای ترک هروئین به شما کمک می‌کند تا بتوانید علائم ترک را مدیریت و کنترل کنید.

آیا مصرف مسکن برای ترک هروئین موثر است؟

مسلما هر داروی مسکن برای ترک هروئین نمی‌تواند مناسب باشد و باید داروهایی متناسب با عوارض ترک ایجاد شده تجویز شود تا درد ترک هروئین بهبود یابد. اما بطورکل دارو درمانی و استفاده از بهترین داروهای موثر برای ترک هروئین می‌تواند در تسکین دردهای ناشی از درمان اعتیاد هروئین موثر باشد. برای دانستن اینکه انواع دارو و مسکن برای ترک هروئین شامل چه داروهایی است، به خواندن ادامه دهید.

آیا مصرف مسکن برای ترک هروئین موثر است؟

بهترین داروهای موثر برای ترک هروئین

یک سری از داروها برای مدیریت علائم ترک مواد افیونی از جمله هروئین استفاده می‌شود و می‌تواند فرایند درمان را تسریع و راحت‌تر کند. انواع دارو و مسکن برای ترک هروئین عبارتند از:

• کلونیدین: برای درمان علائمی مانند تپش قلب، تعریق، تحریک پذیری و فشار خون بالا استفاده می‌شود.
  • متوکلوپرامید: برای بهبود حالت تهوع و استفراغ (از علائم ترک اعتیاد هروئین) کاربرد دارد.
  • لوپرآمید: برای کنترل و بهبود اسهال از آن بهره گرفته می‌شود.
  • دیازپام: یکی از انواع بنزودیازپین ها است و خاصیت ضد اضطراب دارد، از اینرو برای کاهش احساس تحریک پذیری و اضطراب به کار می‌رود.
  • مسکن برای ترک هروئین: پاراستامول یا ایبوپروفن از جمله بهترین انواع مسکن برای ترک هروئین هستند و به بهبود سردرد، درد عضلانی و درد مفاصل کمک می‌کنند.
  • متادون و بوپرنورفین: این داروها جز دسته مواد افیونی هستند که اکثرا در کمپ های ترک اعتیاد و به عنوان داروهای نگهدارنده و جایگزین مصرف می‌شوند. این مواد ضرر کمتری نسبت به هروئین دارند، اما در حقیقت جایگزین هروئین شده و از پتانسیل بالایی برای اعتیاد برخوردار هستند. به همین دلیل در مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی تجویز نمی‌شوند.

آیا استفاده از مسکن برای ترک هروئین کافی است؟

اگر بخواهیم بصورت صریح به این پرسش پاسخ دهیم باید بگوییم خیر! در حقیقت دارو درمانی و استفاده از مسکن برای ترک هروئین تنها بخشی از روند درمان اعتیاد است و نمی‌تواند بخش های دیگر را درمان کند. بطور کلی شما برای ترک اعتیاد هروئین به سم زدایی هروئین ، بهترین داروهای موثر برای ترک و همچنین روان درمانی نیاز دارید تا فرایند ترک شما بصورت کامل انجام شود و تمام ابعاد جسمی و روانی تان را دربربگیرد. کاشت ایمپلنت نالتروکسان نیز یک رویکرد موثر برای درمان اعتیاد هروئین است که به عنوان یکی از روش ‌های نوین ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی انجام می‌گیرد. بنابراین اگر هنوز نمی‌دانید که برای کاهش درد ترک هروئین چه باید کرد؟! اولین گام مراجعه به مرکز معتبر درمان اعتیاد، نظیر کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی، استفاده از برنامه درمانی منحصربفرد که برای شخص شما تنظیم می‌شود و سپس برخورداری از روش های ترک هروئین از جمله استفاده از مسکن برای ترک هروئین است. بنابراین به منظور درمان اعتیاد هروئین راحت و با حداقل درد و خماری می‌توانید همین حالا با ما تماس بگیرید و از خدمات درمانی مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی برخودار شوید.

1402/11/21