ترک هروئین در منزل

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/08/30

هروئین یک ماده به شدت اعتیادآور است که می‌تواند روند زندگی را کاملا تغییر دهد. مصرف هروئین حتی می‌تواند منجر به مرگ افراد گردد. به همین دلیل است که متخصصین اعتیاد توصیه می‌کنند تا هر چه سریع تر برای ترک هروئین اقدام کنید. اما بسیاری از شما عزیزان که محیط خانه را امن می‌دانید از کادر پزشکی کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد” دکتر جوادی” سوال می‌پرسید که ” آیا ترک هروئین در منزل بی‌خطر است؟ ” در این مطلب قصد داریم تا بطور خاص راجع به “ترک هروئین در خانه” توضیح دهیم. بنابراین اگر یکی از گزینه‌های مدنظرتان ترک اعتیاد هروئین در خانه است با ما همراه باشید.

آیا ترک هروئین در منزل بی خطر است؟

بیایید از ابتدای مسیر صادقانه صحبت کنیم. ترک هروئین در خانه آن هم به تنهایی توصیه نمی‌شود. زیرا شما در این رویکرد، تنها می‌توانید از روش بوقلمون سرد که شامل قطع یکباره مصرف هروئین است، بهره بگیرید. گفتنی است که علائم ترک در حین این نوع سم زدایی بسیار شدید و ناخوشایند می‌باشد.

حتی اگر علائم ترک را که در طی سم زدایی بوقلمون سرد بروز می‌کند، کشنده در نظر نگیریم، نکاتی وجود دارد که باید به آن دقت کنید:

• زمانیکه از روش بوقلمون سرد استفاده می‌کنید، احتمال عود بسیار بالا است.

همانگونه که گفتیم که بوقلمون سرد شامل قطع یکباره مصرف هروئین است، این فرایند بصورت تدریجی صورت نمی‌گیرد و بطور ناگهانی فرد دیگر هروئین مصرف نمی‌کند. در این حالت بدن دچار شوک شده و طبیعتا به نبود هروئین واکنش شدیدی نشان می‌دهد (می‌دانیم که در طول اعتیاد، بدن به حضور هروئین عادت کرده و با آن سازگار شده است) به همین دلیل است که فرد دچار علائم ترک هروئین شدید خواهد شد.

حال تصور کنید که برای ترک هروئین در منزل با این روش اقدام کرده‌اید، مسلما باید منتظر علائم ترک بسیار شدید باشید. در این حالت اکثر افراد نمی‌توانند در مقابل علائم مذکور مقاومت کنند و فکر می‌کنید چه می‌شود؟! آن‌ها دچار عود خواهند شد و به مصرف مجدد هروئین روی می‌آورند. بنابراین با صراحت اعلام می‌کنیم که ترک اعتیاد هروئین در خانه بدون دریافت کمک حرفه‌ای به شما کمک نمی‌کند، زیرا شما در فرایند ترک، مجددا عود و احساس ناتوانی را تجربه می‌کنید، تا بجایی برسید که مطمئن شوید ترک غیرممکن است! اما باید بدانید که هر مساله‌ای، راهی دارد!

آیا ترک هروئین در منزل بی خطر است؟

• ممکن است با ترک هروئین در منزل دچار سوءمصرف شوید.

زمانی که برای ترک اقدام می‌کنید، تحمل بدن شما نسبت به هروئین کاهش می‌یابد. در این حالت اگر دچار عود شوید، مصرف بیش از حد هروئین را تجربه خواهید کرد. درست است که عوارض ترک هروئین کشنده نیست، اما سوءمصرف هروئین می‌تواند بسیار خطرناک باشد. بنابراین دریافت کمک حرفه‌ای را برای ترک هروئین در خانه را جدی بگیرید.

• ترک هروئین در خانه بدون کمک حرفه‌ای، احتمال آسیب را افزایش می‌دهد.

علائم ترک این ماده مخدر عبارت است از: گیجی، اضطراب و افسردگی و… ممکن است زمانی که عود می‌کنید، هروئین را از فردی غیرقابل اعتماد بگیرید و در نهایت خودکشی اتفاق بیفتد. یا ممکن است به علت گیجی دچار تصادف شوید. اما حضور روانشناس ترک اعتیاد در کنار شما از احتمال تصادف و آسیب به خود می‌کاهد.

• ترک هروئین در منزل ممکن است به عنوان محرک عمل کند.

محیط مصرف و افرادی که با آن‌ها هروئین مصرف کرده‌اید، می‌توانند به عنوان محرک عمل کنند. اگر خانه شما جایی است که در آن به مصرف هروئین پرداخته‌اید، اکیدا ترک هروئین در منزل را توصیه نمی‌کنیم. در این موارد توصیه می‌شود تا به بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران مراجعه کنید و بستری شوید.

• بسیاری از پیشامدهای مربوط به علائم ترک این ماده مخدر می‌تواند خطرناک باشد.

یکی از مشکلاتی که ممکن است در طی فرایند ترک اعتیاد، با آن مواجه شوید، کم آبی شدید است. اگر علائم شما در حین ترک باعث کاهش اشتها، حالت تهوع، استفراغ، اسهال یا ترکیبی از این مسائل شود، به مراقبت پزشکی نیاز دارید. اگر در حین سم زدایی ترک این ماده مخدر، استفراغ داشته باشید، خطر خفگی نیز وجود دارد. این مسائل می‌توانند کشنده باشند.

بهترین روش ترک هروئین در منزل

برای ترک، لازم نیست حتما درد بکشید! بسیاری از افراد به دلیل اعتیاد به هروئین، دچار شرم می‌شوند و از این رو است که ترک هروئین در منزل را انتخاب می‌کنند. فقط به این دلیل که یک نفر با اعتیاد به شیشه دست و پنجه نرم می‌کند، به این معنی نیست که لیاقت داشتن یک زندگی خوب را ندارد. ما اینجا هستیم تا با شما در این مسیر همراهی کنیم.

با متخصصین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی، نیازی نیست در فرایند ترک متحمل درد و خماری شوید. پیشرفت‌های پزشکی و متخصصین اعتیاد حاضر در مرکز دکتر جوادی، می‌توانند در مدیریت علائم ترک و درمانی ایمن و راحت به شما کمک کنند. این درمان‌ها که شامل سم زدایی تدریجی هروئین، دارو درمانی و روان درمانی هستند، می‌توانند از تجربه شدید علائم ترک هروئین جلوگیری کرده و فرد را برای ترک تضمینی هروئین آماده کنند.

خدات ما شامل درمان بستری و سرپایی است. بنابراین اگر به هر دلیلی مشتاق ترک هروئین در خانه هستید نیز می‌توانید از متخصصین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی برنامه درمانی جامع منحصربفرد دریافت کنید و از درمان سرپایی حرفه‌ای برخوردار شوید. کافیست همین حالا اراده کنید و با تیم پزشکی ما تماس بگیرید. ما در مسیر درمان همراه شما هستیم.

1402/08/30