۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

جدیدترین داروی ترک اعتیاد

جدیدترین داروی ترک اعتیاد
آخرین تاریخ آپدیت: 1402/11/29
امتیاز به نوشته:
5/5

متخصصین کلینیک دکتر جوادی، به تجویز جدیدترین داروی ترک اعتیاد برای بیماران می‌پردازند. اما هر دارویی برای هر فرد بصورت متفاوت عمل می‌کند. برخی از بهترین داروهای ترک اعتیاد عبارتند از: نالتروکسان و متیل فنیدات. با این حال، توصیه می‌شود تا هر فرد قبل از به کارگیری داروهای ترک اعتیاد، با پزشک ترک اعتیاد خود مشورت کند، سپس برای او برنامه درمانی جامع تنظیم شود تا بهترین روش و داروی ترک اعتیاد برای وی مشخص گردد. در این راستا اگر خواهان استفاده از متناسب ترین و جدیدترین داروی ترک اعتیاد برای خود هستید، می‌توانید با کادر درمانی مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس بگیرید.

معرفی بهترین داروهای ترک اعتیاد

بهترین داروهای ترک اعتیاد وابسته به نوع اعتیاد، وضعیت سلامتی و واکنش هر فرد است و می‌تواند متفاوت باشد. اما برخی از جدیدترین داروهای ترک اعتیاد عبارت است از:

داروی ترک اعتیاد نالتروکسان (Naltrexone)

برای کمک به ترک اعتیاد به الکل و مواد مخدر استفاده می‌شود، اثرات بیهوش‌کننده مواد مخدر را کاهش می‌دهد.

داروی ترک اعتیاد بوپرنورفین (Buprenorphine)

استفاده از آن معمولاً برای ترک اعتیاد به مواد مخدر اپیوئیدی مانند هروئین یا مورفین است.

داروی ترک اعتیاد متادون (Methadone)

به منظور کاهش علائم ترک اعتیاد به اپیوئیدها و همچنین کاهش نشانه‌های جسمانی و روحی استفاده می‌شود. در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی از داروهای شبه مخدر برای ترک اعتیاد بهره گرفته نمی‌شود، زیرا این داروها خودشان پتانسیل اعتیاد دارند.

آکامپروسات (Acamprosate)

برای کمک به کاهش تشنج‌ و افزایش پایداری عاطفی برای افرادی که الکل را ترک کرده‌اند، تجویز می‌شود.

نکته ای که باید در مصرف داروهای ترک اعتیاد بدانید این است که هر یک از آن‌‍ها دارای مزایا و معایب خاصی هستند و تنها انتخاب بهترین داروهای ترک اعتیاد می‌تواند علائم ترک را مدیریت و کنترل کند.

آیا میتوان با دارو، اعتیاد را ترک کرد؟

بله، داروهای ترک اعتیاد می‌توانند به عنوان یکی از ابزارهایی که در فرآیند ترک اعتیاد استفاده می‌شوند، موثر باشند. برخی از داروها می‌توانند به کاهش علائم ترک اعتیاد کمک کنند، بطور مثال درمان علائم انسدادی، یا کمک به کنترل شدت تشنج‌ و افزایش پایداری عاطفی می‌تواند از جمله فواید استفاده از داروی ترک اعتیاد باشد.

با این حال، داروهای ترک اعتیاد، به تنهایی معجزه ‌آسا نیستند و معمولاً باید به همراه مشاوره، پشتیبانی روان‌شناختی و تغییر در رفتار و سبک زندگی استفاده شوند تا فرد بتواند اعتیاد خود را به طور کامل ترک کند.

همچنین، هر فرد و وضعیت اعتیادی خاصی دارد، بنابراین انتخاب و تنظیم داروی ترک اعتیاد مناسب نیاز به مشاوره با پزشک یک مرکز معتبر درمانی مانند کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی دارد.

معرفی بهترین داروهای ترک اعتیاد

فواید مصرف داروی ترک اعتیاد چیست؟

فواید مصرف داروهای ترک اعتیاد شامل موارد زیر می‌شود:

  • کاهش علائم ترک اعتیاد: برخی داروها می‌توانند به کاهش علائم قطع اعتیاد کمک کنند، از جمله علائم فیزیکی و روحی مانند خواب آلودگی، اضطراب و تشنج‌.
  • کنترل اشتیاق: برخی داروهای ترک اعتیاد می‌توانند به کاهش اشتیاق و میل به مواد مخدر یا الکل کمک کنند، که این فرایند ترک اعتیاد را تسهیل می‌کند.
  • کاهش ریسک عود: برخی داروها می‌توانند از طریق کاهش ریسک بازگشت به مصرف مواد مخدر یا الکل موثر باشند.

نکته مهم در مورد استفاده از داروهای ترک اعتیاد این است که این رویکرد نباید به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد. داروهای ترک اعتیاد معمولاً به عنوان بخشی از برنامه‌های درمانی که شامل مشاوره، پشتیبانی روان‌شناختی، و تغییرات در رفتار و سبک زندگی است، استفاده می‌شوند.

در نهایت بدانید که هر فرد باید با پزشک ترک اعتیاد خود مشورت کند تا بهترین داروی ترک اعتیاد برای او مشخص شود.

عوارض مصرف داروی ترک اعتیاد

عوارض مصرف داروهای ترک اعتیاد ممکن است به دو صورت فیزیکی و روانی ظاهر شوند. هر دارویی طبیعتا عوارض خاص خود را دارد اما برخی از عوارض شایع  داروهای ترک اعتیاد شامل موارد زیر می‌باشند:

  • خواب آلودگی (بیخوابی یا خواب بیش از حد)
  • تعریق
  • تهوع
  • استفراغ
  • اسهال، یبوست
  • درد شکمی
  • اختلالات حافظه
  • عدم تمرکز
  • عوارض آلرژیک مانند آبریزش بینی یا خارش
  • تداخل دارویی و مشاهده عوارض بیشتر

برخی داروهای ترک اعتیاد نیز ممکن است باعث افزایش اضطراب یا افسردگی شوند.

برای تجویز بهترین داروی ترک اعتیاد، کمک حرفه‌ای دریافت کنید

عوارض مصرف دارو در ترک اعتیاد، بسته با نوع دارو، دوز مصرفی آن، نوع ماده مخدر و وضعیت سلامتی هر فرد متفاوت است.  به همین دلیل است که می‌گوییم که داروهای ترک اعتیاد، با ارزیابی های جسمی و روانی روی شما باید تجویز شود. این دقیقا کاریست که در مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی صورت می‌گیرد. یعنی متخصصین این مرکز ترک اعتیاد با ارزیابی های لازم، یک پروتکل ترک اعتیاد منحصربفرد تنظیم کرده و در آن از روش های سم زدایی، مناسب ترین رویکرد روانشناختی و بهترین داروی ترک اعتیاد برای شخص شما استفاده می‌کنند. به یاد داشته باشید که برای اثرگذاری رویکرد داروهای ترک اعتیاد، لازم است تا از ترکیب روش های درمان اعتیاد بهره بگیرید. اگر خواهان بهره گیری از خدمات درمانی ما و جدیدترین داروی ترک اعتیاد هستید، همین حالا با کادر پزشکی کلینیک دکتر جوادی تماس بگیرید.

1402/11/29

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − 2 =