ماده مخدر کروکدیل

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/10/23

کروکدیل را همه افراد دست کم در مستندها دیده‌اند، اما شاید باور نکنید که پوست انسان می‌تواند شمایلی مانند کروکدیل را پیدا کند، اگر ماده‌ مخدر کرودیل را مصرف کنید! این ماده اثرات وحشتناکی روی افراد دارد و با تزریق آن پوست فرد سبز رنگ می‌شود. از جمله عوارض مصرف کروکدیل خورده شدن پوست انسان است!! بنظر می‌رسد سریعا باید برای ترک مخدر کروکدیل اقدام کنید، اینطور نیست؟! اگر خواهان یادگیری در مورد علائم ترک کروکدیل و راه درمان اعتیاد به کروکدیل هستید، با کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دکتر جوادی همراه باشید.

آشنایی با ماده مخدر کروکدیل

کروکودیل یک ترکیب شیمیایی مرفین و از مشتقات هروئین است. نام دیگر این ماده مخدر، دزومرفین Desomorphine می‌باشد و در ابتدای تولید، یعنی در دهه 1932 میلادی، به عنوان مسکنی با قدرت ده برابری مورفین بطور معدود استفاده می‌شد.

نیمه عمر کروکدیل بسیار کوتاه بوده و سریع جذب بدن می‌شود. مشکل این مسکن از آنجا آغاز شد که افراد عوارض مصرف کروکدیل را به طرز وحشتناکی روی بدن خود دیدند.

تولید این ماده کار روسیه و اکراین بود، اما به مرور تولید و مصرف آن که از قضا بسیار آسان است، رواج یافت. متاسفانه مصرف کروکدیل امروزه در میان جوانان در حال افزایش است و تنها راه جلوگیری از این فاجعه آگاه کردن افراد و سپس ترک اعتیاد به کروکدیل است.

عوارض  مصرف کروکدیل روی مغز

عوارض مصرف کروکدیل روی مغز بسیار بیشتر از عوارض مصرف هروئین و مرفین است(به دلیل قدرت بیشتر ماده مخدر کروکدیل.) از لحاظ قدرت و ساختار شیمیایی، کروکدیل را می‌توان مشابه هروئین دانست، اما نیمه عمر این ماده به حدی کم (حدود 1.5 ساعت) است که فرد را مجبور به مصرف دوباره آن می‌کند و همین امر پتانسیل اعتیادآوری و سوءمصرف کروکودیل را بالا می‌برد. نشئگی سریع از ویژگی‌های مصرف کروکودیل است.

عوارض مصرف کروکدیل روی پوست

بعد از ترزیق کروکدیل به بدن، این ماده در عروق پوست باقی می‌ماند و منجر به نکروز پوست شده و آن را از بین می‌برد. همچنین کروکدیل می‌تواند منجر به عفونت پوست و در نهایت قانقاریا شود. بطور واضح بگوییم علاوه بر اینکه این ماده پوست تان را سبز می‌کند، در ادامه روند مصرف، پوست‌ و گوشت‌تان را خواهد خورد!

احتمالا تصاویر مصرف کننده های کراک را دیده‌اید، اما باید بدانید که کروکدیل به لحاظ قدرت و آسیب زنندگی بسیار قوی تر از کراک است. کروکدیل مانند کراک مصرف تدخینی نیز دارد.

عوارض مصرف کروکدیل روی پوست

ترک کروکدیل ممکن است؟

ترک کروکدیل به هیچ وجه آسان نیست، زیرا مصرف این ماده در عرض یک الی دو سال می‌تواند شما را به کام مرگ بکشاند! و عوارض مصرف آن بسیار زیاد بوده و قدرت آن نیز خیلی زیاد است. بطورکلی راه درمان اعتیاد به کروکدیل می‌تواند استفاده از دارو درمانی باشد، اما اگر عوارض پوستی شما به حدی رسیده که شریان‌های‌تان از بین رفته باشد، دارو نمی‌تواند به محل عفونت برسد. بطورکلی بسیار مهم است که در چه مرحله‌ای از مصرف کروکودیل باشد تا بشود گفت بیمار می‌تواند کرکودیل را ترک کند یا خیر!

اگر در مرحله مناسبی باشید، باید تاکید کنیم که ترک کروکودیل به تنهایی ممکن نیست، به همین دلیل اگر نمی‌خواهید زندگی‌تان فنا شود، برای ترک اعتیاد کروکودیل به هیچ عنوان دریافت کمک حرفه‌ای را فراموش نکنید.

علائم ترک کروکدیل

افرادی که برای ترک کروکودیل اقدام می‌کنند، باید بدانند که بدن آن‌ها به عدم حضور این ماده واکنش نشان می‌دهد. این واکنش با بروز یک سری علائم ترک کروکدیل همراه خواهد بود. رایج ترین عوارض ترک کروکدیل عبارت است از:

• علائم شبه آنفولانزا
  • لرزش
  • پوست ملتهب
  • تعریق
  • گرفتگی و درد عضلات شکم

راه درمان اعتیاد به کروکدیل

اولین راه درمان اعتیاد به کروکدیل، سم زدایی است. سم زدایی کروکدیل حتما باید تحت نظارت پزشکان مراکز ترک اعتیاد معتبر در تهران صورت گیرد تا بصورت کاملا ایمن و با حداقل درد انجام شود. در طی سم زدایی، متخصصین مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی از داروهای ضدایپوئید مانند نالوکسان بهره می‌گیرند، تا بتوانند ضربان قلب را کنترل کنند. بنابراین با استفاده از دارو‌های ترک اعتیاد می‌توان درد ناشی از ترک کروکدیل را بهبود بخشید.

در ادامه شما متوجه علائم ترک کروکدیل روانی می‌شوید که بهبود آن‌ها نیز نیازمند دریافت کمک متخصصین اعتیاد در حوزه سلامت روان است. در این راستا نیز می‌توانید از کمک روانشناس ترک اعتیاد حاضر در مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی برخوردار شوید.

راه درمان اعتیاد به کروکدیل

جدول زمانی ترک کروکودیل

عوارض ترک کروکدیل قوی‌تر از عوارض ترک کوکائین و دیگر مواد مخدر است. از این رو احتمالا مدت زمان ترک کروکدیل از این دو ماده بیشتر خواهد بود. در زیر جدول زمانی ترک کروکدیل را بررسی خواهیم کرد:

12 ساعت تا یک روز اول سم زدایی ترک کروکدیل

علائم ترک کروکدیل در این بازه زمانی عبارت است از:

• تب و لرز
  • تحریک پذیری
  • ملتهب شدن پوست

چندین هفته بعد از ترک کروکدیل

این دوره ممکن است از چند روز تا چند هفته ادامه داشته باشد و شامل شدیدترین عوارض ترک کروکدیل می‌باشد. علائم این دوره زمانی شامل موارد زیر است:

• سردرد شدید
  • میل شدید به کروکدیل
  • تهوع
  • درد و گرفتگی شکم

ماه‌ها بعد از ترک کروکدیل

سندرم پس از ترک حاد عمدتا با علائم ترک کروکدیل روانی همراه است که عبارتند از:

• اختلال خواب (بیخوابی)
  • عصبی بودن و پرخاشگری
  • درد در ناحیه عضلات

این دوره نیازمند دریافت خدمات روان درمانی و روانپزشکی برای جلوگیری از عود است، به همین دلیل درمان اعتیاد به کروکدیل را به تنهایی باید فراموش کنید.

در این مطلب درباره ماده مخدر کروکدیل صحبت کردیم. این ماده اثرات بسیار وحشتناکی روی افراد دارد و تفاوت آن با سایر مواد مانند الکل این است که علاوه بر تبعات روانی، اجتماعی و اقتصادی و جسمی، روی ظاهر شما تاثیرات منفی بالقوه‌ای خواهد داشت. از جمله اثرات آن از بین رفتن بافت پوست و گوشت شماست و این کاملا جدی است! توصیه می‌کنیم که دور مصرف این ماده مخدر و حتی امتحان کردن آن را خط بکشید. اما اگر تجربه مصرف دارید، برای جلوگیری از عوارض مصرف کروکدیل، هر چه سریع تر برای ترک کروکدیل اقدام کنید. تنها راه درمان اعتیاد به کروکویل این است که به یک مرکز ترک اعتیاد خوب در تهران مانند کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دکتر جوادی مراجعه کرده و از خدمات درمانی تخصصی برخوردار شوید.

1402/10/23