۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

ترک ماده مخدر سورچه در منزل

ترک سورچه در منزل
آخرین تاریخ آپدیت: 1402/12/19
امتیاز به نوشته:
5/5

سورچه یکی از خطرناک‌ترین مواد مخدر است که حتی در اولین بار مصرف می‌توانید به آن اعتیاد پیدا کنید. بسیاری از افرادی که با اعتیاد به سورچه دست و پنجه نرم می‌کنند، به دلایل شخصی مانند وضعیت مالی، حفظ حریم شخصی و… خواهان ترک در منزل هستند. اما آیا ترک سورچه در منزل امکان پذیر است؟ در این مطلب قصد داریم به بررسی مهم ترین نکات ترک سورچه در منزل بپردازیم. بنابراین اگر خواهان ترک سورچه در خانه هستید، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

آیا ترک سورچه در منزل امکان پذیر است؟

ترک سورچه در منزل نیازمند کمک حرفه‌ای است و اگر بخواهید برای درمان اعتیاد به سورچه به تنهایی اقدام کنید، ناچار هستید تا از رویکرد بوقلمون سرد (روش یابویی) استفاده کنید. در روش یابویی شما با قطع ناگهانی سورچه مواجه می‌شوید که این روند شدت عوارض ترک سورچه در منزل را افزایش می‌یابد.

در صورت ترک سورچه در منزل به تنهایی، به احتمال زیاد درگیر عوارض ترک بسیار شدید خواهید شد که این نتیجه‌ای جز عود سورچه برای شما ندارد. زیرا بدون دریافت کمک حرفه‌ای اکثر افراد توان تحمل عوارض ترک سورچه در منزل را ندارند و برای تجربه نکردن عوارض مذکور به مصرف دوباره سورچه روی می‌آورند.

بنابراین می‌توان گفت که ترک سورچه در منزل امکان پذیر است به شرطی که کمک پزشکی از یک مرکز معتبر درمانی مانند کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی دریافت کنید.

ترک سورچه در منزل امکان پذیر است؟

مهم ترین نکات ترک سورچه در منزل

برای ترک ایمن مواد مختلف مانند ترک کوکائین، سورچه، شیشه و… در منزل لازم است یک سری نکات را رعایت کنید تا درصد موفقیت درمان را افزایش دهید، از جمله اینکه:

  • پذیرش اعتیاد به سورچه : در گام اول ترک باید بپذیرید که به آن معتاد شده‌اید، در غیراینصورت چگونه می‌توانید نسبت به ترک اعتیاد سورچه اقدام کنید؟!
  • تعیین اهداف ترک : نوشتن اهداف و قرار دادن آن‌ها جلوی چشمتان از این جهت مهم است که در مواقع سخت آن‌‌ها را ببینید و این موجب تقویت انگیزه شما برای ادامه درمان شود.
  • درخواست کمک از اطرافیانتان: حمایت و پشتیابی افراد امن اطرافتان در فرایند ترک در منزل بسیار مهم است.
  • تغذیه خوب در زمان ترک : برای اینکه بدانید تا برای ترک چه بخورید؟ لازم است تا سرچ کنید و روی کمک یک مشاور تغذیه خوب حساب باز کنید.
  • انجام ورزش برای ترک : ورزش در ترک اعتیاد از آنچه که فکر می‌کنید موثرتر است، بنابراین اگر خواهان ترک در منزل هستید، حتما آن را در برنامه خود بگنجانید.
  • دوری از محرک ها : اگر محیط خانه شما جاییست که در آن سورچه مصرف کرده‌اید، اکیدا توصیه می‌کنیم تا ترک در منزل را فراموش کنید و برای آن از خدمات بستری کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی استفاده نمایید. محرک ها عامل مهمی در عود سورچه خواهند بود.
  • دریافت کمک حرفه‌ای از متخصصین یک مرکز درمانی معتبر مانند کلینیک دکتر جوادی : استفاده از خدمات سرپایی و روش های ترک اصولی، فرایند درمانی ایمن و راحتی را برای شما فراهم می‌کند و می‌تواند درصد عود را زمانی که برای ترک در منزل اقدام می‌کنید، بسیار کاهش دهد.

همچنین دریافت خدمات سلامت روان و کمک از روانشناس ترک اعتیاد به شما کمک می‌کند تا ابزارهای مدیریت استرس را بیاموزید و در موقعیت های اضطراب زا دیگر به سراغ سورچه نروید.

ترک ماده مخدر سورچه در منزل یا کلینیک؟

همانگونه که خواندید ترک در منزل امکان پذیر است، اما با رعایت شروطی! اگر برای ترک در خانه اقدام کنید و هسچ کمک حرفه‌ای دریافت ننمایید، عوارض ترک در منزل بسیار شدید خواهد بود، در این شرایط به احتمال زیاد نتیجه‌ای جز عود را مشاهده نخواهید کرد.

بنابراین برای ترک در منزل، حتما باید از خدمات سرپایی یک مرکز درمانی معتبر نظیر کلینیک دکتر جوادی استفاده کنید. زیرا دریافت خدمات سرپایی به این معناست که شما برای ترک سورچه در منزل یک برنامه جامع درمانی تنظیم شده توسط متخصصین اعتیاد دارید و تنها زمان‌های بسیار معدودی را در طول هفته به کلینیک دکتر جوادی مراجعه می‌کنید تا از روش‌های ترک سورچه اصولی برخودار شوید. مابقی زمان شما در منزل و صرف فعالیت‌های روزانه تان خواهد شد.

البته خدمات سرپایی به هر بیماری توصیه نمی‌شود، مثلا برای اعتیادهای سنگین خدمات بستری به دلیل حضور بیمار در کلینیک و نظارت ۲۴ ساعته بر احوال او اولویت دارد. اعتیاد سنگین منجر به بروز عوارض ترک شدیدتری خواهد شد. در هر صورت پیشنهاد ما این است که برای ترک در منزل ابتدا با مشاورین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس گرفته و مشاوره ترک اعتیاد را دریافت نمایید تا درصد موفقیت شما افزایش یابد .

1402/12/19

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =