۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

برای ترک سورچه چی خوبه

برای ترک سورچه چی خوبه؟
آخرین تاریخ آپدیت: 1402/12/19
امتیاز به نوشته:
5/5

بسیاری از افرادی که دچار اعتیاد به سورچه هستند، در ابتدای مسیر درمان سردرگم هستند و می‌پرسند : « برای ترک سورچه چه باید کرد؟ » اما متخصصین کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دکتر جوادی اینجا هستند تا نگرانی این افراد را برطرف کنند. در این مطلب قصد داریم تا به شما بگوییم که برای ترک سورچه چی خوبه؟! و برای آن چه باید کرد. بنابراین اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید با مرکز دکتر جوادی همراه باشید.

برای ترک سورچه چه باید کرد؟

در این بخش می‌خواهیم نقشه راه کلی درباره ترک مواد مخدر سورچه ذکر کنیم تا شما را از سردرگمی برهانیم. بنابراین بهتر است برای اقدام به ترک سورچه کارهای زیر را انجام دهید:

  • پذیرش اعتیاد به سورچه

حقیقت این است که تا زمانیکه شما اعتیاد خود را کاملا نپذیرید، نمی‌توانید برای ترک اقدام کنید. بنابراین اگر هنوز هم شک دارید معتاد به سورچه هستید یا خیر، پیشنهاد می‌کنیم علائم اعتیاد به سورچه را بخوانید تا از آن اطمینان یابید.

  • تعیین اهداف ترک مواد سورچه

اهداف درمان اعتیاد سورچه می‌تواند به شما کمک کند تا در مواقع سخت ترک مقاومت کنید. از آنجایی که اعتیاد به سورچه بر جنبه‌های مختلف زندگی تاثیر می‌گذارد، هر فردی می‌تواند اهداف متفاوتی از ترک مانند حفظ رابطه عاطفی، حفظ موقعیت شغلی، بهبود وضعیت اقتصادی و…داشته باشد. بنابراین هدف خود یادداشت کرده و آن را در جلوی چشم خود قرار دهید تا در مواقع بروز علائم ترک مانند میل زیاد به آن، بتوانید مقاومت کنید.

  • اراده و تصمیم گیری قاطع برای ترک

اراده افراد در ترک اعتیاد بسیار مهم است. بنابراین در زمینه تقویت اراده و انگیزه ترک می‌توانید منابعی را بیابید و از مشاور ترک اعتیاد نیز کمک بگیرید.

برای ترک اعتیاد به مواد مخدر سورچه چه چیزی خوبه

  • اجتناب از محرک‌ها

محرک‌های ترک می‌توانند محیط مهمانی، محیط خانه، دوستانی که با آن‌ها مصرف می‌کرده‌اید، آهنگی که در زمان مصرف سورچه شنیده‌اید و خلاصه هر آنچه که شما را به یاد سورچه می‌اندازد باشد! بنابراین در دوره ترک مواد مخدر مختلف به ویژه ترک الکل و سروچه حتما از آن‌‌ها دوری نمایید زیرا به راحتی می‌توانند شما را به مصرف مجدد سورچه بازگرداند.

  • درخواست حمایت و پشتیبانی دوستان و اعضای خانواده

درخواست حمایت را به منزله ضعف خود تلقی کنید، برعکس این نشانه قدرت شماست که می‌خواهید برای ترک اقدام کنید. بنابراین تصمیم خود را با افراد امن اطراف خود مطرح نمایید و از آن‌ها بخواهید تا در مواقع سخت شما را حمایت کنند.

  • درخواست کمک حرفه‌ای

به منظور مدیریت و کنترل علائم ترک و طی کردن فرایند درمان اعتیاد به سورچه بصورت ایمن و راحت لازم است تا کمک حرفه‌ای از متخصصین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی دریافت کنید.

برای ترک سورچه چی خوبه؟

بعد از طی کردن مراحل مذکور، لازم است بدانید که چه چیزهایی برای ترک خوب است؟ تغذیه مناسب و ورزش می‌تواند تاثیر به سزایی در فرایند ترک داشته باشد.

می‌توانید از غذاهای مقوی حاوی پروتئین و ویتامین برای ترک استفاده کنید، زیرا بطور کلی حواس افراد معتاد، در زمان اعتیاد، به مصرف سورچه است و زیاد غذا مصرف نمی‌کنند، از اینرو بدن آن‌ها ضعیف می‌شود. بنابراین برای ترک سورچه لازم است که بدن دوباره قوی شود.

از طرفی برای افزایش انگیزه در زمان ترک اعتیاد سورچه، نیاز به فعالیت دارید. فعالیت روزانه می‌تواند انگیزه شما را برای درمان اعتیاد افزایش دهد.

استفاده از داروهای گیاهی نیز ممکن است برای ترک سورچه خوب باشد. داروهای گیاهی می‌توانند برخی از علائم ترک را بهبود ببخشند. از طرفی یک سری داروهای پزشکی ترک نیز وجود دارند که می‌توانند علائم ترک را بهبود ببخشند. تجویز داروی ترک باید با تجویز پزشک ترک اعتیاد حاضر در کلینیک دکتر جوادی صورت گیرد.

برای ترک سورچه با کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس بگیرید

مهم ترین نکته برای ترک آن است که کمک حرفه‌ای دریافت نمایید. زیرا علائم ترک مخدر سورچه اگرچه کشنده نیستند، اما می‌توانند بسیار ناخوشایند باشند و مقاومت نکردن در مقابل آن‌ها منجر به عود سورچه شود. بنابراین اگر خواهان ترک بصورت ایمن و قطعی هستید، در کنار موارد مذکور مانند اراده، دریافت حمایت از دوستان امن، دوری از محرک ها و… لازم است تا با متخصصین اعتیاد یک مرکز معتبر ترک اعتیاد مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس حاصل فرمایید. در کلینیک دکتر جوادی از به روزترین روش‌های ترک سورچه مانند سم زدایی، کاشت ایمپلنت نالتروکسان، داروی پزشکی ترک و روان درمانی ترک سورچه بهره گرفته می‌شود. اگر خواهان ترک بدون درد و خماری هستید، می‌توانید همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

1402/12/19

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هفت =