بهترین راه ترک مورفین

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/08/09

می‌دانیم که مورفین به شدت اعتیادآور است. از طرفی دیگر عوارض مصرف مورفین آنقدر زیاد است که ترک آن را باید جز اولویت‌های زندگی خود قرار دهید. نحوه ترک مورفین باید به گونه‌ای باشد که افراد بتوانند در مقابل عوارض ترک مورفین مقاومت کنند و دوره درمانی خود را به راحتی بگذرانند. در این راستا متخصصین اعتیاد، ترک مورفین در خانه، آن هم به تنهایی را، به دلیل بروز علائم ناخوشایند و احتمال عود بالا، به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنند. در این مطلب قصد داریم تا در مورد بهترین راه ترک مورفین صحبت کنیم. اگر شما خواهان درمان اعتیاد به مورفین هستید، با ما همراه باشید.

بهترین راه ترک موفین چیست؟

اگر مصرف مورفین را متوقف کنید یا دوز مصرفی آن را کاهش دهید، دچار علائم ترک مورفین مانند تهوع یا استفراغ، اضطراب، حالت سرد و گرم بدن، عرق کردن، اسهال و… خواهید شد. ایستادگی نکردن در مقابل علائم ترک مورفین سبب عود و سوءمصرف شما می‌شود. از این رو متخصصین اعتیاد مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی، برای جلوگیری از اتفاقات این چنینی، لازم می‌دانند تا بهترین راه ترک مورفین را به شما معرفی کنند.

در واقع بهترین نحوه ترک مورفین، ترکیبی از روش‌های ترک مورفین است که در زیر به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

سم زدایی پزشکی مورفین

سم زدایی مورفین، اولین گام اجرایی درمان اعتیاد به مورفین است. در حقیقت به روند پاکسازی مورفین از بدن، سم زدایی گفته می‌شود. در مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی، برای هر بیمار، برنامه سم‌زدایی پزشکی منحصربفردی تنظیم می‌شود که در طی آن  از نظارت شبانه ‌روزی پزشکان و پرستاران برخوردار خواهید بود تا بتوانید به راحت‌ترین شکل ممکن از اعتیاد به مورفین رهایی پیدا کنید.

سم زدایی تحت نظر متخصصین مرکز روانپزشکی و ترک اعتیاد دکتر جوادی، به شما در مدیریت ایمن علائم ترک مورفین کمک خواهد کرد. انتخاب سم زدایی مورفین با نظارت پزشکی به شما این اطمینان را خواهد داد که در طول سم زدایی عود نمی‌کنید، زیرا متخصصین مرکز دکتر جوادی برای کنترل ایمن علائم ترک، از رویکردهای داروی ترک مورفین و روان درمانی استفاده می‌کنند.

نحوه ترک مورفین، عمدتا به روش تدریجی صورت می‌گیرد و مدت زمان آن حدود 10 الی 20 روز است (مدت زمان ترک مورفین، کاملا به این بستگی دارد که شما از مورفین کوتاه اثر استفاده کرده باشید یا بلند اثر).

بهترین راه ترک موفین چیست؟

داروی ترک مورفین

داروی ترک مورفین در واقع آن دسته از داروهایی هستند که به بهبود علائم ترک مورفین کمک می‌کنند. باید بدانید که هیچ دارویی برای درمان مستقیم اعتیاد مورفین وجود ندارد و تنها برخی از داروها می‌توانند فرایند ترک را آسان‌تر و ایمن‌تر کنند. بهترین دارو برای ترک مورفین با توجه به علائم ترک ظاهر شده در هر بیمار انتخاب می‌شود.

در بسیاری از کمپ‌های ترک اعتیاد از متادون و قرص ب2 به منظور ترک مورفین استفاده می‌شود، اما لازم است یاداوری کنیم که این داروها اثرات مورفین را کاهش می‌دهند، اما خودشان اعتیادآور هستند، به همین علت در مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی، از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

نحوه ترک مورفین به وسیله روان درمانی

سم زدایی تنها اولین گام در روند مادام العمر غلبه بر مورفین است. سم زدایی معمولاً جزئی از یک برنامه جامع توانبخشی در نظر گرفته می‌شود و برای موادی که هم وابستگی فیزیکی ایجاد می‌کنند و هم وابستگی روانی، به تنهایی کافی نخواهد بود.  در مرحله توانبخشی، روانشناس ترک اعتیاد کلینیک دکتر جوادی، بررسی می‌کند که چرا در وهله اول به مورفین اعتماد کرده‌اید و سپس مهارت‌های مقابله‌ای را برای اجتناب از مصرف مورفین در آینده به شما آموزش خواهد داد.

خدمات توانبخشی در کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دکتر جوادی

دو نوع از خدمات توانبخشی مورفین در مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی در دسترس شماست که بنا به تشخیص پزشک و همچنین تمایل خودتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. مدت زمان ترک مورفین در هر یک از این روش‌ها متفاوت است.

• توانبخشی بستری: در این نوع خدمات، شما در مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی بستری می‌شوید و از بهترین راه ترک مورفین برخوردار خواهید شد. در این نوع خدمات تحت نظارت 24 ساعته کادر درمانی مجرب کلینیک دکتر جوادی قرار می‌گیرید. این روند به شما این امکان را می‌دهد تا بدون حواس پرتی بر روی بهبودی خود تمرکز کنید. (اگر اعتیادتان به مورفین سنگین است، توصیه می‌کنیم از این نوع خدمات استفاده کنید).
  • توانبخشی سرپایی: در این برنامه، شما در خانه خود زندگی می‌کنید و ساعات مشخصی در طول هفته به کلینیک دکتر جوادی مراجعه کرده و برنامه بازتوانی خود را اجرا می‌کنید.

مورفین، مانند سایر مواد افیونی، بسیار قوی است و می‌تواند به سرعت منجر به سوء مصرف و اعتیاد شود. اگر شما یا عزیزتان با سوء مصرف مورفین دست و پنجه نرم می‌کنید، برای برخوداری از بهترین راه ترک مورفین با کادر پزشکی متخصصین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس بگیرید. تیم متخصص اعتیاد ما مراقبت دلسوزانه و حرفه‌ای را برای شروع زندگی بدون مواد افیونی به شما ارائه خواهد داد.

1402/08/09